Tise a facut de 34 de ori mai multe drumuri ca Nicoara

Alin Tise a facut in cei aproape de patru ani de mandat 106.915 km de drumuri judetene in timp ce Marius Nicoara, predecesorul sau a facut de 34 de ori mai putin drumuri, respectiv 3.138 km de drumuri. Mai mult decât atât, Nicoara are acum curajul sa se laude ca „ii pasa de Cluj”,  având in vedere ca nu a facu aproape nimic pentru judet. Probabil Nicoara vrea sa traga „mâta de coada” pe bancile Primariei Cluj-Napoca si sa se uite la filme porno in loc sa munceasca cu adevarat.

Primul proiect major de reabilitare a drumurilor judetene a inceput anul trecu pe cinci drumuri principale din judet: DJ107P Gilau (DN1)-Somesu Rece-Marisel – DN1R(44,26 km), DJ107M Luna de Sus-Baisoara-Buru-lim.jud.Alba(42 km), DJ109A Chinteni-Vutureni-recea Cristur-Dealu Jurcii(38,3 km), DJ150 Viisoara – Ceanu Mare – Frata – Mociu(39,7 km), DJ109C Gherla – Taga – Camaras(37,8 km). In ultimii 20 de ani s-au reabilitat doar 100 de km de drumuri judetene, iar acest proiect prevede reabilitarea a 400 de km de drumuri. De asemenea,  Consiliul Judetean(CJ) Cluj, autoritatea care reabiliteaza aceste drumuri, mai pregateste inc doua proiecte care prevad reabilitarea drumurilor judetene: unul de 300 de km care reprezinta cel de-al doilea lot prevazut in programul de reabilitare si un proiect care este finantat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, care prevede reabilitarea a aproximativ 100 de km de drumuri. In final, administratia judeteana isi propune reabilitarea a 800 de km de drumuri, ceea ce reprezinta 66% din drumurile judetene si de opt ori mai mult decât s-a reabilitat in ultimii 20 de ani. Drumurile sunt construite de Kiat Group – Tehnic Asist – Damar Consult, iar pretul lucrarilor se ridica la valoarea de 458 milioane de lei. Lucrarile vor avea cinci ani garantie si vor dura patru ani de zile
„O conditie esentiala pentru dezvoltare”
„O conditie esentiala in vederea dezvoltarii echilibrate si armonioase a intregului judet si pentru reducerea decalajelor de dezvoltare intre mediul urban si mediul rural, precum si intre diferitele zone sau localitati ale judetului o reprezinta crearea unei infrastructuri rutiere moderne, la nivelul standardelor europene din domeniu. In momentul de fata, in domeniul public al Judetului Cluj si in administrarea Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public si Privat al Judetului Cluj se regasesc 1.229 de km de drumuri judetene. Conditiile de trafic oferite de drumurile judetene, cu exceptia a câteva tronsoane insumând 68 de km reabilitati in ultimii doi ani prin turnarea de covor asfaltic, sunt necorespunzatoare, motiv pentru care am initiat acest program, care vizeaza, in prima etapa, modernizarea a peste 423 km de drumuri judetene”, considera presedintele Consiliului Judetean Cluj, Alin Tise.

Primul proiect demarat in ultimii 20 de ani care vizeaza infrastructura de transport judeteana rutiera in ansamblul ei. Pâna acum s-au facut lucrari izolate, fara un proiect general. Este o prima etapa la nivelul judetului noi avem in administrare 1.200 de km. 100 de km modernizati in ultimii 20 de ani. Am inceput acum reabilitarea primilor 400 de km. Se lucreaza la caiete de sarcini. Contam si pe proiectul MDRT in care se va regasi si Clujul cu inca 100 si ceva de km. Primavara anului viitor va incepe licitatia pentru lotul 2”, a declarat Victor Popa, purtatorul de cuvânt al Consiliului Judetean(CJ) Cluj.

Kiat si relatiile portocalii

Anul trecut, Kiat a câstigat, alaturi de Diferit, licitatia pentru modernizarea strazilor si aleilor adiacente din municipiul Cluj-Napoca, in valoare de 140 de milioane de euro. A participat si la licitatia pentru constructia noii piste a aeroportului Cluj-Napoca. Kiat Group SRL a fost infiintata in 2006 si ii are ca patroni pe turcii Atalay Deniz, Ahmet Secuk, Ygit Berek Atlay, Tamer Atalay si Mustafa Bekar. Tamer Atalay este si administrator al King Industrial Enterprises, firma care a primit de la municipalitatea clujeana 30 de milioane de lei pentru amenajarea unor locuri de joaca, iar Kiat a primit de la Ministerul Transporturilor 950.000 de euro pentru asfaltarea Bulevardului Dorobantilor. De asemenea, King Industrial Enterprises a primit mai multe contracte si de la Primaria sectorului 3, pentru amenajarea unui loc de joaca in Parcul Titan si „pentru executia unor fântini la Piata Unirii“. Legatura dintre turci si români o face Liana Calin, care pe vremea atribuirii contractelor pentru spatiile de joaca din oras figura ca asociat la SC King Industrial Enterprises. Aceeasi firma a fost favorizata si de fostul sef al Inspectoratului Scolar Judetean Cluj, Titiana Zlatior, care, inainte de a pleca din functie, a emis in teritoriu o circulara in care propunea directorilor de scoli din judet sa apeleze pentru diferite servicii la SC King Industrial Enterprises. Coincidenta face ca primarul Sectorului 3, Liviu Negoita, sa fi fost asociat cu turcul Tamer Atalay, intr-o societatea care a fost dizolvata, SC Kora Edil. Tamer Atalay este si presedintele Consiliului de Conducere al Camerei de Comert si Industrie România-Turcia.

Tiberiu Hrihorciuc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.