Aproximativ 700.000 lei a alocat Primăria Bistriţa pentru întocmirea documentaţiilor tehnico-economice necesare în vederea reabilitării unor străzi din municipiu. Este vorba de traseul str. Gării – B-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului, dar şi de străzile din zona centrală a municipiului – etapa a II-a. O parte din străzile din zona centrală a Bistriţei au fost reabilitate în 2012 cu circa 1,5 milioane euro, bani accesaţi din fonduri europene, jumătate din valoarea iniţială a proiectului, de peste 3 milioane de euro.

 

Pentru reabilitarea străzilor din zona centrală a municipiului, municipalitatea a realizat anul trecut un studiu de piaţă având ca obiect efectuarea expertizei tehnice şi a studiului de trafic, pentru care s-a alocat de la bugetul local peste 87.000 lei.

Reabilitarea unor străzi din municipiul Bistriţa a fost în atenţia primăriei încă din anul trecut, însă birocraţia îngreunează mult concretizarea unor investiţii. Cel puţin asta se demonstrează în cazul unor sectoare din oraş, precum str. Gării – B-dul Decebal-str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului sau străzile din zona centrală, pentru care municipalitatea s-a căznit aproape un an pentru întocmirea unor documentaţii. Asta în condiţiile în care, o parte trebuiau doar reactualizate. Zilele trecute, Primăria Bistriţa a lansate pe SEAP două licitaţii cu privire la elaborarea unor documentaţii tehnico-economice, pentru care se estimează că ar fi nevoie de circa 560.000 lei.

 

Circa 350.000 lei pentru documentaţia Gării – Decebal – Andrei Mureşanu – Năsăudului

Una din cele două achiziţii se referă la elaborarea documentaţiei tehnico – economică aferentă obiectivului de investiţii: „Reabilitarea străzilor de pe traseul: str. Gării – B-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului”, pentru care s-a estimat că este necesară suma de 349.650,49 lei, fără TVA. Din această sumă, 16.650,02 lei, fără TVA, reprezintă valoarea aferentă cheltuielilor diverse şi neprevăzute.

Printre criteriile de eligibilitate pe care ofertanţii trebuie să le îndeplinească se numără şi faptul că aceştia trebuie să aibă o cifră medie globală de afaceri pentru ultimii trei ani de minim 400.000 lei, dar şi să prezinte bilanţurile contabile pentru anii 2012, 2013, 2014. De asemenea, trebuie să prezinte lista principalelor servicii de proiectare prestate în ultimii trei ani, care să conţină valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent daca aceştia din urmă sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi. De asemenea, se poate depune şi o listă de servicii similare, de proiectare, prin prezentarea unui complex de amenajare străzi şi iluminat public, sau separat – un proiect de amenajare străzi; un proiect de alimentare cu energie electrică, din care să reiasă clar că valoarea cumulată a prestărilor de servicii similare din cadrul contractelor respective este cel puţin egală cu valoarea de 300.000 lei fără TVA.

„Pentru contractul / contractele propus / propuse la cerinţa minimă privind experienţa similară se vor prezenta certificări de prestare a serviciilor care vor indica beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul prestării serviciilor şi dacă au fost duse la bun sfârşit”, mai precizează municipalitatea pe SEAP.

Conform expertizei tehnice în care este inclusă şi strada General Grigore Bălan, traseul vizat are o lungime de 3 km, străzi care „prezintă multiple defecţiuni, fiind într-o stare neuniformă de degradare”. Potrivit documentului citat, în timp, s-au efectuat lucrări de întreţinere, fiind prezente multe zone cu plombe, iar lucrări de ranforsare au fost executate ultima dată în 1999, când s-a turnat un covor asfaltic de 4 cm grosime. Totodată, expertul a constatat o problemă şi în ceea ce priveşte scurgerea apei pluviale în zonele gurilor de scurgere a acesteia şi a căminelor de vizitare care sunt degradate, dar şi faptul că apa pluvială stagnează în zonele de parcare.

În aceeaşi expertiză sunt prezentate două variante de execuţie a lucrărilor de reabilitare a traseului amintit. Una dintre acestea se ridică la aproximativ 15,5 milioane lei, fără TVA, în timp ce o a doua variantă ar costa doar aproximativ 10,7 milioane lei, fără TVA.

 

Peste 207.000 lei pentru zona centrală-etapa II

Cea de a doua licitaţie lansată de municipalitatea bistriţeană pe SEAP se referă la elaborarea documentaţiei tehnico-economică la obiectivul de investiţii ,,Reabilitarea şi modernizarea străzilor din zona centrală” – etapa II, pentru care s-a estimat ca fiind necesară suma de 207.767,61 lei, fără TVA.

Potrivit precizărilor existente pe SEAP, ofertanţii trebuie să aibă o cifră medie globală de afaceri pentru ultimii trei ani (2012, 2013, 2014) de minim 300.000 lei, perioadă pentru care trebuie să depună şi bilanţuri contabile.

Totodată, ofertanţii trebui să facă şi dovada că are personal cu specializările solicitate, angajaţi sau cu contracte de colaborare, pe toată perioada cât aceştia îşi exercită atribuţiile legate de funcţia pe care o deţin în cadrul contractului de servicii, motiv pentru care vor trebui să prezinte copii după „diplome recunoscute de statul român în specialitatea solicitată iar pentru persoanele autorizate sau atestate, certificat de autorizare, atestare sau după caz, legitimaţie emisă de autorităţile competente cu viza la zi – CV-uri pentru specialiştii nominalizaţi pentru îndeplinirea contractului. Mai mult decât atât, ofertantul desemnat câştigător are obligaţia, la semnarea contractului, să facă dovada încheierii contractului de colaborare sau contractului individual de munca.

În plus, ofertanţii trebuie să prezinte lista cu serviciile similare de proiectare prestate prin prezentarea unui proiect complex de amenajare străzi şi iluminat public, sau separat – un proiect de amenajare străzi, un proiect de alimentare cu energie electrică, din care să reiasă clar că valoarea cumulată a prestărilor de servicii similare din cadrul contractelor prezentate este cel puţin egală cu valoarea de 150.000 lei fără TVA.


În 2014, municipalitatea a comandat întocmirea unei expertize tehnice pentru care s-a alocat suma de 70.340,41 lei fără TVA.

Străzile şi parcările cuprinse în proiect sunt: George Coşbuc, Gheorghe Şincai, C-tin Dobrogeanu Gherea, Vasile Conta, Vasile Naşcu, Ciprian Porumbescu, Alexandru Vlahuţă, Lupeni, I. L. Caragiale, Barbu Şt. Delavrancea, Barbu Lăutaru, Parcului – parţial, Nicolae Titulescu, Dogarilor, Baba Novac, Țibleşului, Zorilor, Vasile Alecsandri, General Grigore Bălan, parcare Barbu Lăutaru (la Sala Sporturilor), parcare Barbu Lăutaru (la Bl. 4B / Piaţa Morii), parcare Vasile Conta nr. 1, parcare str. Parcului nr. 1, parcare str. Parcului nr. 2.

Pentru o parte expertiza tehnică care data din 2008 urma să fie actualizată, iar studiul de trafic să fie realizat pentru toate străzile şi parcările din obiectivul de investiţie. La unele străzi s-a ţinut cont ca suprafaţa de rulare să fie în sistem cu piatră naturală specifică centrelor istorice, atât pe carosabil cât şi pe trotuare, iar la altele cu asfalt pe carosabil şi piatră naturală specifică centrelor istorice pe trotuare.

Lucrările care se preconizează a fi realizate sunt de remodelare a configuraţiei străzii, atât din punct de vedere funcţional cât şi arhitectural. Din punct de vedere funcţional trebuie asigurate condiţiile de circulaţie pietonală, condiţii de fluenţă a circulaţiei pe tot traseul străzilor, cât şi la intersecţiile cu străzile laterale, realizarea de parcări, asigurarea unui iluminat public adecvat, atât stradal cât şi pietonal, reamenajarea acceselor la blocuri sau case, realizarea de piste de biciclişti, inclusiv dotările necesare – bănci, coşuri, panouri de informare, sistem de supraveghere, etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.