În cadrul proiectului Linia Albastră, va fi amenajată o zonă de promenadă, între Podul Jelnei și Podul Budacului, a anunțat primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc.

Potrivit edilului, sursa de finanțare a acestui proiect este deja asigurată.

„Foarte multă lume mă întreabă: Domnule primar, pe când o zonă de promenadă aferentă râului Bistrița. Răspunsul este unul clar: Oameni buni, în curând. Știu, în zilele fierbinți de vară, Parcul Regele Mihai I al României este supraaglomerat. De aceea, malurile râului, Pădurea Codrișor reprezintă o mare oportunitate.

Ne aflăm pe malul stâng al râului Bistrița. În partea dreaptă se află Parcul Regele Mihai I al României, în stânga Pădurea Codrișor, în proximitate primul parc pentru câini din Bistrița și ștrandul mare al orașului. Între Podul Jelnei și Podul Budacului, în cadrul proiectului Linia Albastră, vom amenaja o zonă de promenadă, o zonă care va cuprinde alei pietonale, piste pentru cicliști, mobilier urban de calitate, un sistem de iluminat public nocturn performant. Pentru ca legătura între cele două maluri să se poată face ușor, vom construi o nouă punte pietonală și pentru cicliști. Acest proiect este unul garantat, pentru că sursa de finanțare este deja asigurată”, a precizat primarul Ioan Turc, într-un videoclip postat pe pagina sa de Facebook.

Proiectul Linia Albastră are o valoare estimată de 359.993.540 lei (204.410.090 lei – etapa I și 155.583.450 lei – etapa II), este realizarea unui nou coridor de mobilitate urbană pe traseul DN 17 – DJ 154 (Sărata) – DC 8G (Parcul Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ 173C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ 173 – str. Ghinzii – str. Valea Ghinzii – str. Aerodromului – DN 17 (Unirea). Etapa I a acestui coridor de mobilitate prevede realizarea cu bani europeni a segmentului str. Zăvoaie – str. Aerodromului (podul peste râul Bistrița).

„Acest coridor de mobilitate urbană durabilă, de peste 19 kilometri, vine să interconecteze zonele funcționale de pe malul stâng al râului Bistrița cu DN 17 și cu zonele funcționale de pe malul drept. Intervențiile propuse au fost grupate în două etape de realizare, din rațiuni care țin de asigurarea finanțării”, mai spune Ioan Turc.

Conform edilului, de-a lungul traseului, în cadrul primei etape se va avea în vedere:

– cel puțin o nouă linie de transport public care să unească noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrișor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, zona Dealului Cocoș și localitatea componentă Unirea;

– extinderea infrastructurii pietonale pe segmentul etapei I aferent noului coridor de mobilitate;

– extinderea infrastructurii cicliste pe segmentul etapei I aferent întregului coridor creat;

– relocarea/ modernizarea unei punți velo/ pietonale peste râul Bistrița care să unească zonele rezidențiale Independenței-Sud de zonele funcționale de pe traseul noului coridor de mobilitate;

– o nouă punte velo/pietonală care să unească Parcul ”Regele Mihai I al României” de zona Codrișor;

-realizarea unei zone de promenadă de-a lungul râului Bistrita pe strada Codrișor, cu acces facil în Pădurea Codrișor, care va fi și ea reamenajată printr-un alt proiect;

– modernizarea podului peste râul Bistrița (în Unirea pe străzile Asfințitului – Aerodromului), pentru accesibilitatea benzii dedicate/prioritare transportului public, infrastructurii pietonale și cicliste;

– construcția unui nou pod în zona Zăvoaie pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la Linia Verde;

– extinderea rețelei de iluminat public aferent infrastructurii pietonale și cicliste;

– pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi stații de transport public pe traseul realizat.

În cadrul etapei a doua se vor realiza următoarele intervenții:

-modernizarea străzii Secundară 3 Unirea (DN17 – str. Aerodromului);

-realizarea unui park & ride în zona Cocoș;

-modernizarea străzii Lacului, inclusiv puntea pietonală peste râul Bistrița;

-modernizarea străzii Doctor Victor Babeș;

-realizarea coridorului de mobilitate (structura rutieră, velo, transport public, iluminat etc.) pe segmentul DC 8G (între strada Zăvoaie și Parcul Industrial Bistrița Sud).

„Studiul de fezabilitate pentru Linia Albastră este aprobat și urmează depunerea, în luna aprilie 2024, a proiectului aferent etapei I pentru finanțare prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, domeniul Mobilitate urbană durabilă”, a mai precizat Ioan Turc.

1 COMENTARIU

  1. Mai bine mai târziu, decât niciodată. In “Strategia de Dezvoltare Durabilă a Municipiului Bistriţa pentru anii 2005 – 2015″, Pădurea Codrişor era inclusa in zona de protecţie a centrului istoric al Bistriţei. Iata cum era formulat paragraful respectiv: “O zonă cu valoare peisagistică este o arie naturală protejată, caracterizată prin concentrarea în cadrul teritoriului său a unor peisaje naturale unicate sau rare. Pentru municipiul Bistriţa a fost declarată zonă cu valoare peisagistică zona împădurită a dealului Codrişor, care face parte şi din zona de protecţie a centrului istoric al municipiului Bistriţa. În aceste zone, autorizarea executării construcţiilor va avea în vedere păstrarea calităţii mediului natural şi a echilibrului ecologic, interzicându-se amplasarea de unităţi productive. Pentru dealul Codrişor se propune reamenajarea parcului care a funcţionat aici în perioada interbelică. Dealul Codrişor, deal care bordează malul stâng al râului Bistriţa, în prezent neamenajat, are un potenţial nevalorificat, putând prin poziţie şi amenajări să devină un punct de atracţie turistică (locuri de belvedere). Altitudinea la care se află aceste puncte permite o vedere de ansamblu asupra oraşului vechi”.
    Cu mai multa gândire si mai putina înversunare din partea fostului primar Ovidiu Cretu, care s-a cramponat cu încăpătânare de ideea tâmpită cu centura (ne)ocolitoare prin pădurea Codrisor orasul Bistrita putea avea avea deja această stradă modernizată. Este vorba despre o artera de circulatie de tip splai la sud de oras, pe malul stâng al râului, care sa faca legatura intre Podul Budacului si Podul Jelnii pe la poalele padurii Codrisor. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea respectivă care includea si amenajarea malurilor râului Bistrita. (vezi:https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-…).
    In plus, strada Codrisor de la Podul Budacului la Podul Jelnii face parte din traseul de mobilitate urbană „Linia albastră” aferent malurilor râului Bistrita de la Sărata la Unirea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.