Propunerea legislativă iniţiată de deputatul social-democrat Daniel Suciu cu privire la modificarea unui alineat din Ordonanţa Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor, modificare care ar fi venit în sprijinul ideii primarului Ovidiu Creţu de a se construi centura de sud a Bistriţei prin Pădurea Codrişor, a fost respinsă, recent, în Comisia pentru Transporturi şi Infrastructură a Camerei Deputaţilor, „cu unanimitate de voturi”. Alesul bistriţean a depus proiectul legislativ în toamna anului trecut, la scurt timp după ce primarul Ovidiu Creţu a organizat referendumul pentru centura Bistriţei, pentru care a cheltuit de la buget nu mai puţin de 180.000 lei.

 

Războiul purtat de primarul Ovidiu Creţu, pe de o parte, şi de o parte dintre cetăţenii municipiului, pe de altă parte, este departe încă de final.

Edilul Bistriţei a încercat din răsputeri să îşi impună punctul de vedere, însă chiar dacă Planul Urbanistic General, care conţinea şi traseul centurii de sud a municipiului, a fost aprobat de majoritatea consilierilor locali, acesta a fost contestat în instanţă de cei care sunt împotriva variantei susţinută de Ovidiu Creţu. Mai mult decât atât, în ajutorul primarului bistriţean a sărit şi colegul său de partid, deputatul social-democrat Daniel Suciu, care a iniţiat o propunere legislativă în Parlamentul României, de modificare a unui articol de ordonanţă a guvernului care face referire la variantele de ocolire ale unei localităţi.

 

Ajutor ca între colegii de partid

În toamna anului trecut, deputatul social-democrat Daniel Suciu a propus în Parlamentul României modificarea alineatului (I) al art.37 din Ordonanţa Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor, care, în opinia sa, s-ar bate cap în cap cu alin 5 din art. 21 din aceeaşi ordonanţă. Propunerea de modificare a deputatului Suciu pleacă însă de la o declaraţie anterioară a primarului Ovidiu Creţu, în care acesta făcea referire exact la cele două prevederi legale, care vezi – Doamne nu ar fi corelate.

Astfel în SECŢIUNEA A III-a: PROIECTAREA ŞI EXECUŢIA LUCRĂRILOR DE DRUMURI la art. 37, alin. 1 – cel pe care deputatul Daniel Suciu l-a propus spre modificare – din OG nr. 43/1997 este scris negru pe alb: „Pentru descongestionarea traficului în localităţi, protecţia mediului şi sporirea siguranţei circulaţiei pe reţeaua de drumuri expres şi drumuri naţionale europene se realizează variante ocolitoare, situate ÎN AFARA INTRAVILANULUI LOCALITĂŢILOR, pe baza studiilor de trafic. Accesul spre aceste variante ocolitoare se realizează numai prin intermediul unor drumuri care debuşează în intersecţii amenajate corespunzător volumelor de trafic”.

Însă, primarul Ovidiu invoca un alt articol din aceeaşi ordonanţă – art. 21, alin 5 – în care se spune că „În cazul construirii variantelor de ocolire a municipiilor/reşedinţelor de judeţ, se va păstra continuitatea drumului naţional, indiferent de limitele intravilanului municipiilor”. Numai că acest articol face parte din altă secţiune a ordonanţei mai sus menţionată, şi anume SECŢIUNEA A II-a: ADMINISTRAREA DRUMURILOR. Astfel, ca să fie treaba bună, în sprijinul primarului a sărit deputatul Daniel Suciu, care imediat dup referendum a depus în Parlamentul României propunerea legislativă de modificare a alin. 1 al art. 37 din OG 43/1997, întrucât acesta s-ar bate cap în cap cu alin 5 din art. 21.

 

Respins în unanimitate în comisia de specialitate

Propunerea deputatului bistriţean a ajuns mai întâi pe masa senatorilor care au dat acesteia undă verde. Nu acelaşi lucru s-a întâmplat în Camera Deputaţilor, care în acest caz este cameră decizională. Pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor din 23 aprilie 2014, propunerea legislativă iniţiată de deputatul bistriţean figura printre documentele cu propunere de respingere, întrucât în Comisia de Transporturi şi Infrastructură a primit aviz negativ.

 

„La lucrările Comisiei au fost prezenţi 19 deputaţi, din totalul de 20 de membri ai Comisiei.

La lucrările Comisiei au participat, în calitate de invitaţi, în conformitate cu prevederile art. 54 şi 55 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, domnul Popescu Cosmin, director adjunct Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, domnul Alexandru Năstase, Secretar de Stat Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine şi doamna Ciocan Mariana, consilier Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

În urma dezbaterilor şi a opiniilor exprimate, membrii Comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi, respingerea proiectului de Lege pentru modificarea alineatului (I) al art.37 din Ordonanţa Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor, în conformitate cu prevederile art.67 alin.(3) din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, ca propunerea adusă prin această iniţiativă legislativă să se introducă, sub formă de amendament în Raportul asupra proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.7/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor, în curs de elaborare, şi, de asemenea, să propună plenului Camerei Deputaţilor respingerea proiectului de Lege pentru modificarea alin.(1) al art.37 din Ordonanţa Guvernului nr.43/1997

privind regimul drumurilor”, se precizează în raportul Comisiei pentru Transport şi Infrastructură transmis Biroului Permanent al Camerei Deputaţilor.

 

Poate după 2020…

Anul trecut, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a întocmit o versiune preliminară a masterplanului general de transport pe termen mediu şi lung, în vederea accesării de bani europeni din fonduri structurale. Din documentul respectiv nu reiese de nicăieri că drumul de centură va fi realizat pe la sud sau pe la nord de municipiu. Asta ca să nu mai punem la socoteală faptul că Primăria Bistriţa s-a trezit cu avizul de mediu pentru Planul Urbanistic General în care este cuprinsă şi centura de sud, suspendat de instanţa Curţii de Apel Cluj.

În versiunea preliminară a masterplanului mai sus amintit, printre proiectele pentru care există un angajament clar de finanţare şi sunt incluse în scenariul de referinţă, Bistriţa apare nominalizată pe lista proiectelor „candidate ce vor fi implementate după anul 2020”. Nu se menţionează dacă traseul va fi la sud sau la nord de municipiu, însă se precizează costul investiţiei: 138,9 milioane euro şi nu 174 milioane euro cu spune primarul Ovidiu Creţu.

Municipiul Bistriţa apare cu variantă de ocolire şi în cele două versiuni a listei proiectelor admise de CNADNR pentru testare, versiuni întocmite anul acesta, dar simpla nominalizare pe listă nu înseamnă că proiectul variantei ocolitoare va fi şi pus în practică.

Daniel Suciu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.