Proiectul care vizează realizarea şi implementarea unui sistem informatic integrat la nivelul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud pentru oferirea de servicii electronice cetăţenilor şi instituţiilor a fost prezentat, miercuri, în cadrul unei conferinţe de lansare, ce a avut loc în sala de şedinţe a Palatului Administrativ.

Valoarea totală a proiectului este  de peste 4,300 milioane lei şi va trebui finalizat până în luna august 2010.

 

Proiectul privind realizarea şi implementarea unui sistem informatic integrat la nivelul judeţului Bistriţa-Năsăud  este cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională – Programul Operaţional Sectorial "Creşterea Competitivităţii Economice" care are la nivel naţional sloganul "Investiţii pentru viitorul dumneavoastră".

Valoarea totală a proiectului este de 4.333.077 lei din care contribuţia Uniunii Europene se ridică la 3.559.808 lei şi va fi implementat în oraşele  Bistriţa, Năsăud, Beclean, Sângeorz-Băi şi în toate comunele judeţului Bistriţa-Năsăud. Data de începere a acestui proiect a fost 25 august 2009 şi va fi finalizat pe 24 august 2010.

Obiectivul general al proiectului este realizarea unui sistem informatic integrat, ce oferă servicii electronice atât cetăţenilor, cât şi instituţiilor administraţiei publice locale ale judeţului.

Sistemul va permite cetăţenilor din judeţul Bistriţa-Năsăud interacţiunea online cu instituţiile publice locale, aceştia având astfel posibilitatea să adreseze cereri şi petiţii, să depună cereri de avize, contestaţii, să verifice starea solicitărilor ori să primească răspuns, să poată plăti taxe online sau să se aboneze la liste de ştiri. De asemenea, sistemul facilitează primirea de către cetăţeni a avizelor şi a altor documente ce se eliberează în mod legal de Consiliul Judeţean, fără a se deplasa în Bistriţa, iar instituţiilor administraţiei publice le permite să comunice între ele rapid, eficient în toate domeniile de interes.

Astfel, în cadrul acestui proiect vor fi achiziţionate sisteme de operare şi aplicaţii pentru fiecare serviciu furnizat în parte – 9 la număr (urbanism, asistenţă socială, bază de date şi stocare, securitate, informaţii publice, monitorizare acte, relaţii publice, mesagerie, plăţi online), precum şi elaborarea a 78 de manuale de curs de utilizare a sistemului pentru administratorii de sistem şi utilizatori – 74 de funcţionari publici din cadrul primăriilor  şi 4 administratori ai sistemului vor fi instruiţi în acest sens.

 

Liana Mureşan

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.