Noul Centru Turistic din Bistrița trebuie să fie finalizat până la sfârșitul acestei luni. Firma TCI Contractor General din Cluj, câștigătoarea licitației pentru a se ocupa de proiectul european ce viza construirea unui centru turistic și amenajarea axelor stradale, lucrează la noul sediu de informare turistică ce se va afla în tutela Primăriei Bistrița.
De ce un nou centru ?
Viceprimarul din Bistrița, George Avram arată nevoia de a se construi cel de-al doilea Centru de Informare Turistică. Printre argumentele invocate de acesta se numără faptul că actualul centru nu aparține primăriei ci Bisericii Evanghelice și că planurile de a transforma orașul Bistrița într-o zona turistică sunt foarte mari
„Centrul turistic ce îl avem acum e al Bisericii Evanghelice și de aceea e necesar să facem unul al nostru. Speram ca Bistrița să devină o zonă turistică bine informată. Sunt numeroase atracții turistice în oraș precum, BisericaEvanghelica, Piața Mică, Axele de traversare sauMuzeul Județean.
Noua clădire de informare turistică va avea o formă octogonal și este construită din lemn. Locația acesteia este la intrare pe strada Liviu Rebreanu. Firma TCI din Cluj a câștigat licitația pentru tot proiectul european și vor preda clădirea la sfârșitul acestui an. Nu știu exact cu ce aparatură va fi deodată dar o să revenim cu amănunte. E un proiect ce aduce doar beneficii Bistriței” declară viceprimarul George Avram.
Costurile noului centru
Ziarul Cațavencii ia peste picior faptul că în Bistrița se va mai deschide un Centru de Informare turistică
„Pentru că da, într-un oraș care mai are abia 70.000 de persoane prin acte, municipalitatea este optimistă și așteaptă, în 2016, peste 100.000 de turiști. Nu e de mirare deci că, în lumina acestor realități, a fost necesar un nou centru de informare turistică (al doilea din oraș), care a costat peste 600.000 de lei. Centrul va fi construit până la finele anului, la nici 200 de metri de celălalt centru și va avea sală de conferințe, spații de informare, monitoaretouch-screenși o masă interactivă. Pentru că informația înseamnă putere. Nu înseamnă „turism”, dar nu poți să le ai pe toate (centrele de informare).” arată publicația Cațavencii.
Modă în tot județul
Circa o treime din primarii din Bistriţa-Năsăud aveau la un moment dat în plan să realizeze centre de informare turistică unităţile administrativ teritoriale din subordine. Până la această dată, 10 dintre aceştia şi-au dus planurile la îndeplinire.
Cât sunt de eficiente astfel de centre rămâne de văzut, singurul lucru cert la ora actuală fiind faptul că în acestea au fost „absorbiţi” bani europeni.
Una peste alta, degeaba ai centre de informare turistică dacă îţi lipseşte infrastructura rutieră care să asigure accesul la eventualele obiective turistice existente, infrastructura hotelieră, şi multe altele necesare pentru a vorbi de un turism de calitate. În plus nu trebuie să uităm şi de angajaţii respectivelor centre care, teoretic, ar trebui să fie oameni cu o bună cultură generală şi care să stăpânească cel puţin o limbă de circulaţie internaţională. Dar cum lucrurile sunt doar la început, să vedem care sunt localităţile din Bistriţa-Năsăud care au astfel de centre de informare turistică.
Începem, evident, cu municipiul Bistriţa. În capitala judeţului există deja un astfel de centru de informare turistică, care funcţionează din iulie 2010. De atunci încoace numărul turiştilor care au trecut pragul centrului a crescut an de an, de la 3.000 după circa un an de funcţionare, la aproape 11.000 anul acesta.
Cu toate acestea, primarul Ovidiu Creţu anunţa în primăvara acestui an ca în Bistriţa va fi înfiinţat un al doilea centru de informare turistică. Numai că va fi unul naţional. Acesta este amenajat în locul fostului oficiu de relaţii cu publicul şi va fi dotat cu echipament de ultimă generaţie. Este vorba despre o machetă virtuală care va oferi informaţii despre istoria oraşului, în funcţie de perioada selectată de vizitatori.
Mihaela Trif