Sursa foto: Ea.md

Persoanele vârstnice din Bistrița-Năsăud se pot implica și pot propune activități educaționale în beneficiul copiilor din comunitate, desfășurate în cadrul centrelor sociale de tip after-school, în cadrul unui proiect desfășurat de Fundației Regală Margareta a României, susținut de Hochland România

Proiectul Generații continuă în zona Transilvaniei în anul școlar 2022-2023 reunind copii și mentori seniori în cadrul a 10 centre sociale after-school:

• 80 de seniori au oportunitatea de a activa ca voluntari în centrele din comunitate
• 10 centre sociale after-school din Transilvania oferă sprijin și asigură educația copiilor
• 350 de copii beneficiază de activități pentru dezvoltare școlară, vocațională și personală

31 octombrie 2022 Fundația Regală Margareta a României și Hochland România deschid perspectiva voluntariatului pentru seniorii care vor
Astfel, seniorii care doresc să devină voluntari pentru copii pot afla detalii apelând gratuit Telefonul Vârstnicului 0800-460–001 ori se pot înscrie prin completarea unui formular on-line pe website-ul www.intergenerational.ro. Persoanele ajunse la vârsta pensionării se pot implica și pot propune activități educaționale în beneficiul copiilor din comunitate, desfășurate în cadrul centrelor sociale de tip after-school.
Experiența de succes a Centrelor Generații va fi continuată în anul școlar 2022-2023 în cadrul a 10 centre de zi din județele Alba, Bistrița-Năsăud, Brașov, Cluj, Mureș și Satu Mare. Acestea vor coopta un număr de 80 de vârstnici valoroși în sprijinul a 350 copii care au nevoie de susținere în dezvoltarea lor școlară, vocațională sau personală.
Proiectul Generații – Mentori Seniori a fost lansat în 2019 și obiectivul principal al proiectului a fost de a adresa într-o manieră holistică, intergenerațională, problemele actuale cu care se confruntă aceste două categorii de persoane – abandonul școlar, accentuat în rândul copiilor defavorizați și izolarea socială a persoanelor vârstnice. Soluția popusă a fost stimularea solidarității și a colaborării între generații, precum și facilitarea schimbului de valori și cunoștinte între copii și vârstnici, în cadrul centrelor de zi din comunități.

Pe parcursul anilor școlari precedenți, metoda intergenerațională a adus o serie de importante achiziții tematice în cazul copiilor, care și-au îmbogățit semnificativ cunoștințele și situația școlară, ca urmare a implicării mentorilor seniori, 46% dintre copii înregistrând un progres școlar. Prin sesiunile intergeneraționale, copiii au învățat să iubească istoria sau geografia, au exersat diverse instrumente muzicale, au explorat o mulțime de tehnici creative, au reînviat meșteșuguri locale, și-au îmbunătățit comunicarea în limbi străine, au practicat diverse sporturi, s-au apropiat de lumea plantelor și animalelor, au deprins arta culinară ori bunele maniere în societate, dar și multe alte abilități extrem de utile.
Dezvoltarea abilităților sociale și emoționale reprezintă un alt beneficiu al relațiilor intergeneraționale, 75% dintre copii înregistrând un progres vizibil în această privință.
Centrele Generații oferă copiilor aflați în contexte de viață precare un mediu stimulativ, în care ei își lărgesc orizontul de cunoaștere, cresc emoțional și se dezvoltă armonios, prin diversitatea activităților la care iau parte, cât și prin sprijin material. Pregătirea școlară pentru diferite materii curriculare, cluburile educaționale, atelierele vocaționale, sesiunile de consiliere, dar și modelele inspiraționale ale seniorilor implicați, toate vor contribui pozitiv la evoluția copiilor și la creșterea calității vieții acestora.
Totodată, la Centrele Generații, seniorii din comunitate devin mentori pentru copii și adevărate resurse pentru centrele sociale. Ca voluntari, ei sprijină copiii în realizarea temelor școlare, organizând și participând la diferite activități socio-educative, ateliere creative sau cluburi vocaționale. Astfel, ei transmit cunoștințele și experiența lor de viață noilor generații, își valorifică pasiunile și talentele într-un mod generos și, nu în ultimul rând, primesc respect și apreciere și câștigă noi prieteni.
Relațiile intergeneraționale, prin diversitatea și complementaritatea lor, determină un progres vizibil în viața tuturor celor implicați și contribuie la viitorul sustenabil al comunităților, dar și al societății. Centrele sociale devin atractive prin faptul că oferă un portofoliu de activități extrem de variat copiilor.
În anul școlar 2022-2023, programul Generații susținut de Hochland România se desfășoară în:

  1. Centrul de zi pentru copii din Cenade, Asoc. Caritas Mitropolitan Greco Catolic Blaj – jud.Alba
  2. Centrul de zi Blaj, Asociația pentru Persoane Vârstnice și Copii în Dificultate „Familia 2004”– jud. Alba
  3. Centrul de Zi „Micii Inocenți” din Bistrița Năsăud, Fundația Inocenți – jud. Bistrița-Năsăud
  4. Centrul de zi “Diaconia” din Brașov, Fundația Diaconia Ajutor Internațional – jud. Brașov
  5. Centru de zi pentru copii aflati în situații de risc de separare de părinți din Cluj-Napoca, Asociația Uniunea Creștină – jud. Cluj
  6. Centrul de zi pentru dezvoltarea deprinderilor de viață independentă din Târgu-Mureș, Fundația Talentum – jud. Mureș
  7. Centrul de Zi “Buckner” din Târnăveni, Fundația Buckner – jud. Mureș
  8. Centrul de zi “Casa Maria II” din Reghin, Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia – jud. Mureș
  9. Centrul de zi pentru copii Veritas din Sighișoara, Fundația Veritas – jud Mureș
  10. Centrul de zi „Sf. Tatiana” din Satu Mare, Asociația Sfântul Acoperământ al Maicii Domnului – jud. Satu Mare, scrie Bistriteanul.ro.

Citește și: A vândut două terenuri și nu și-a mai văzut banii! Betak se luptă în instanță pentru recuperarea unei datorii de aproape 900.000 lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.