Poliția desfășoară o acțiune pentru identificarea în trafic a conducătorilor de autovehicule care nu sunt echipate cu anvelope de iarnă, anunță Capital. Polițiști din cadrul Brigăzii Rutiere, în colaborare cu reprezentanții Registrului Auto Român desfășoară o acțiune pentru identificarea în trafic a conducătorilor de autovehicule care nu sunt echipate cu anvelope de iarnă, pentru prevenirea accidentelor generate de lipsa pneurilor corespunzătoare.

Din fericire, în ultimii ani producătorii au investit foarte mult în cercetare și dezvoltare, proiectând anvelope de iarnă din ce în ce mai performante în sezonul rece și în același timp, mai puțin costisitoare. Producători premium precum Michelin, Goodyear, Continental, Hankook sau Dunlop investesc anual sume foarte mari pentru a aduce inovații constante în această direcție.

Cauciucul din care sunt produse anvelopele de iarnă este realizat în proportie de 80% din compusi naturali. Acești compusi, odată cu scăderea temperaturii sub 7 grade Celsius ajută anvelopa să nu își piardă flexibilitatea, conferind stabilitate automobilului în condiții de iarnă.

Designul benzii de rulare al anvelopelor joacă un rol extrem de important în modul în care acestea se comportă pe drumurile de iarnă. Forma agresivă ajută la creșterea aderenței pe carosabil, dă mașinii o stabilitate mai bună și ajută la reducerea distanței de frânare.

La nivelul țării noastre, anvelopele de iarnă devin obligatorii odată cu momentul în care carosabilul devine „de iarnă”, adică atunci când devine înzăpezit, înghețat sau acoperit cu polei. Astfel, nu data calendaristică este cea importantă, ci starea în care se află drumurile. Anvelopele trebuie să aibă inscriptția obligatorie „M+S” (sau „MS”, „M&S”), pentru a putea circula în legalitate pe timp de iarnă. Cine nu are astfel de anvelope montate riscă să fie sancționat drastic.

Cei care nu se pricep la anvelope trebuie să știe că, gama de anvelope de iarnă are un aliaj, care menține elasticitatea cauciucului și la temperaturi scăzute, sub -7 grade C, pentru a oferi o aderență potrivită și pe drumuri înzăpezite, siguranță în viraje și distanțe de frânare reduse.
Aliajele folosite pentru anvelopele all seasons trebuie să le permită acestora elasticitate pe timp de iarnă, pentru o aderență satisfăcătoare, dar și rezistență la temperaturile înalte pe timp de vară, deci compușii folosiți sunt intermediari, anvelopele all seasons fiind inferioare cauciucurilor de iarnă în ceea ce privește aderența pe zăpadă, gheață, polei, și bineînțeles sunt inferioare și cauciucurilor de vară la temperaturi înalte și viteze mari, și au un zgomot de rulare mare.

Aanvelopele de iarnă au un profil crestat intens, pe toată suprafața de rulare, prin șanțurile longitudinale și transversale apa, noroiul, zăpada, sunt conduse și evacuate în exterior.
Configurația anvelopelor all seasons este mai asemănătoare cauciucurilor de vară, datorită blocurilor de profil în zona umerilor cu un număr redus de crestături.

De asemenea, blocurile mai masive din zona umerilor sunt proiectate pentru a rezista mai bine temperaturilor ridicate din perioada caniculară, canalele au o lățime redusă pentru a permite o zonă centrală mai accentuată, care vă poate oferi neplăceri la viteze mari.
Deși ieșim mai ieftin cumpărând un set de anvelope all seasons decât un set de anvelope de iarnă și unul de vară, trebuie să ținem cont și de faptul că durabilitatea este mai scăzută, deci va trebui să le schimbăm mai des, precum și că nu oferă aceeași siguranță ca și cauciucurile dedicate pentru un singur sezon.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.