Începând cu luna aprilie 2014, lucrările de construcţie ale Parcului Industrial Bistriţa Sud, primul parc industrial din judeţul Bistriţa Năsăud, sunt în plină desfăşurare. Antreprenorii, Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj (Strabag) şi Serbis Bistriţa, sunt hotărâţi să finalizeze chiar înainte de termen, astfel încât finalul lui 2014 ar putea însemna inaugurarea platformei industriale.

Conducerea parcului industrial aşteaptă cu nerăbdare finalul anului, deoarece există deja o listă cu investitori interesaţi de parcelele şi de celelalte facilităţi ce le vor fi puse la dispoziţie. Majoritatea sunt firme locale care doresc să-şi extindă afacerea, profitând astfel de avantajele investirii în viitorul parc: utilităţi moderne şi la cheie, scutiri de taxe/impozite locale, posibilitatea accesării de finanţări nerambursabile sau scheme de ajutor de stat. Aceste companii vor ocupa în total aproximativ 10.000 mp, adică 6% din suprafaţa utilă a platformei şi vor crea între 40-60 locuri de muncă.

După mai multe vizite în parcurile industriale importante din România, învăţând din experienţa altora, managerul parcului industrial Bistriţa Sud este conştient că are nevoie de un investitor “ancoră”, de dimensiuni serioase, ori măcar cu un nume sonor. După aceea, totul devine mai simplu, investitorul respectiv atrăgând după sine alte companii, în general din acelaşi domeniu, furnizori, colaboratori etc.

Principala caracteristică a strategiei de dezvoltare a Parcului Industrial Bistriţa Sud o reprezintă schimbarea paradigmei de afaceri, în special prin abordarea unei atitudini pro-active, chiar agresive, în ceea ce priveşte promovarea parcului industrial.

Concentrarea va fi pe atragerea de afaceri care produc valoare adăugată mare, folosesc tehnologie modernă şi sunt foarte inovative. De asemenea, parcul vizează atragerea în special a capitalului autohton, dacă se poate chiar local, readucând la viaţă celebrul îndemn liberal ”Prin noi înşine!”. Se va folosi conceptul de ”mix de finanţare”, care constă în utilizarea capitalului privat (în special autohton) şi a finanţărilor nerambursabile. De asemenea, se are în vedere transferul tehnologic, în special de la firmele ce folosesc tehnologii de vârf, prin crearea de societăţi mixte (joint ventures) şi înfiinţarea de vehicule investiţionale dedicate (Special Purpose Vehicles – SPVs).

În acest sens, s-au trimis mai multe oferte spre companii high-tech din străinătate – SUA, Marea Britanie, Norvegia, Germania, Austria şi Finlanda şi s-au demarat discuţii cu fonduri private de investiţii care ar putea să finanţeze aceste firme mixte, prezente în viitorul parc industrial.

Se va depune un proiect pentru obţinerea de fonduri nerambursabile – în Programul Operaţional Sectorial – Creşterea Competitivităţii Economice (2014 – 2020) – în vederea realizării unui accelerator de business, un concept foarte modern şi uzitat în parcurile industriale din Europa şi SUA.

Parcul Industrial – reprezintă o platformă de dezvoltare a producţiei şi serviciilor, generatoare de locuri de muncă şi bunăstare – fiind un cadru instituţional modern, care oferă acces la infrastructură fizică, servicii şi facilităţi de producţie investitorilor.

Parcul Industrial Bistriţa Sud, situat în localitatea componentă Sărata, al cărui acţionar unic este Consiliul Local Bistriţa, a obţinut titlul de parc industrial prin Ordinul Ministerului Administraţiei şi Internelor nr. 262/20.11.2012. Proiectul, în valoare de cca. 10 milioane euro, este realizat cu ajutorul fondurilor europene şi are rolul principal de a revigora industria din zonă şi de a crea noi locuri de muncă. Parcul se va întinde pe o suprafaţă de 30 de hectare, iar suprafaţa utilă va fi de 180.000 mp. Potrivit proiectului, după doi ani de la finalizarea construcţiei, gradul de ocupare trebuie să ajungă la 26%.

Organizaţia Municipală PNL Bistriţa

1 COMENTARIU

  1. Odata cu predarea amplasamentului pentru demararea lucrarilor la Parcul Industrial se preconiza si amenajarea drumului de acces din Sarata către Parcul Industrial Bistriţa Sud si anume, de la intersectia cu DJ 154, drum care se desprinde din DN17 si merge pe Valea Sieului. Bine ar fi daca lucrarile la drumul de legatura cu Parcul Industrial s-ar continua si spre Viisoara facand pana la urma legatura si cu strada Zavoaie din Bistrita. Astfel, in perspectiva construirii Podului Berariei accesul spre Parcul Industrial dinspre oras s-ar putea face pe ambele maluri ale raului Bistrita. In plus, Podul Berariei ar asigura si o legatura directa, peste Pasarela veche, dintre Parcul Industrial si Zona Industriala a Bistritei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.