Acelaşi nume, sub aceeaşi marcă, lucrările de la pasarela de la Beclean se repetă. Nu a trecut nici măcar un an de la ultimele reparaţii că serialul “pasarela în construcţie” pare să continue. Deşi pasarela a fost dată în funcţiune în 2004, şantierul de pe pasaj nu s-a încheiat. Problema? Lucrarea de mântuială realizată de Filiala Drumuri şi Poduri Cluj-Napoca din cadrul Centralei de Construcţii Căi Ferate Bucureşti şi finanţată de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. Bani mulţi, 67 de miliarde lei vechi, pentru construcţia unei pasarele, care se vede cu ochiul liber că la perioade scurte de timp trebuie reparată.
Metoda de lucru aleasă în cazul pasarelei de la Beclean a fost, încă de la începutul lucrărilor, una destul de rudimentară. Pentru că, aşa cum obişnuiesc românii, de ce să fie făcută o lucrare o dată şi bine, când se poate lucra de două ori sau chiar de mai multe ori?
Alte reparaţii, aceeaşi firmă
La nici trei ani de la ultimele reparaţii, pasarela de la Beclean a intrat iar în şantier. Stricăciunile de atunci nu erau nici primele şi nici ultimele rezultate ale unei lucrături făcute de mântuială.
Anul trecut, spre final, înainte de recepţia finală, pasarela din Beclean prezenta vizibile semne de deteriorare, prin cedarea terasamentului pe o distanţă de aproximativ 15 metri. Problema – cedarea terasamentului pe platforma uneia dintre căile de acces ale pasajului rutier peste calea ferată, unde s-a format o groapă imensă, alături de ea făcându-şi apariţia şi altele mai mărunte. Din nou firma executantă a investiţiei guvernamentale a început lucrările şi a acoperit greşeala unei munci făcute pe repezeală.
Dar obiectivul finalizat şi dat în folosintă în 22 noiembrie 2004, şi cârpit între timp, are din nou probleme.
Greşeli acoperite de faţadă
Recepţia pasarelei de la Beclean, bucuria unei realizări de zeci de miliarde investite din bugetul ţării, trebuia să aibă loc în decembrie 2007, însă din diverse motive ea a fost amânată, urmând a avea loc la finalul acestei luni. Dar… surprise! Chiar înainte de recepţia finală, pasarela prezintă iar probleme, firma constructoare, adică Filiala Drumuri şi Poduri Cluj-Napoca din cadrul Centralei de Construcţii Căi Ferate Bucureşti, fiind din nou nevoită să demareze o serie de lucrări. Situaţia de acum nu e cauzată de neîntreţinerea drumului, ci ţine de structura şi de construcţia pasajului realizat de la bun început de această firmă. Cu musca pe căciulă, cu o săptămână înainte de recepţia finală, aceleaşi personaje au asudat din greu pentru a repara şi finaliza în timp util lucrările la pasarela Beclean. Puşi din nou la treabă, muncitorii au trudit două zile pentru a reface zona pasajului care a cedat şi pentru a reda circulaţia pe respectiva porţiune de drum afectată.
Lucrări în garanţie
Cert este că în ultimele două săptămâni, angajaţii FDP Cluj s-au dat de ceasul morţii să încerce, pe cât posibil, să readucă pasarela la standardele normale, cel puţin până la momentul recepţiei finale şi al ieşirii pasarelei din garanţie.
Primarul oraşului Beclean, Nicolae Moldovan, a declarat pentru Gazeta de Bistriţa: ”Nu ştiu ce se întâmplă acolo, se lucrează din nou la pasarelă. Problema este că pasarela se tot surpă şi tot apar gropi”.
Elisabeta Ciuta
sinteti de tot circul……ocupativa de cei vinovati ca pozele nau sens….
as vrea sa vad pe cine aveti de tras la raspundere cine a dat acele 65 de miliarde de lei vechi pt opasarela……