Românii sunt de obicei întreprinzători, au apetit destul de mare pentru risc în antreprenoriat și caută mereu oportunități de a câștiga bani prin muncă pe cont propriu, în condițiile în care de multe ori salariile nu sunt considerate satisfăcătoare. Problema principală în momentul în care se decide lansarea unei afaceri este capitalul inițial necesar. Adesea se apelează la credite pentru investiții sau chiar credite pentru nevoi personale nenominalizate. Într-o afacere clasică ai nevoie de un spațiu unde vei plăti chirie, utilități și alte taxe locale. În plus, vei avea diverse costuri suplimentare de inclus în planul de afaceri. Dacă este vorba despre o afacere în comerț, ai nevoie de suficienți oameni pentru a asigura partea de vânzări directe, deci va trebui să investești destul de mult și în resursele umane. Anumite domenii de producție pot înregistra de asemenea evoluții nu tocmai bune.

Există însă și o variantă ceva mai simplă și mai accesibilă oricui, din punct de vedere al nivelului de investiții. O afacere online! Sunt diverse oportunități pe internet, în unele cazuri fiind necesare cunoștințe speciale – de exemplu pentru a lansa o publicație online de tip new media, servicii de programare web si web design, servicii hosting, SEO etc. Una dintre cele mai la îndemână variante de afacere online este un magazin virtual. Domeniul e-commerce este în plin avânt în România. Cu un simplu website, având în spate un spațiu logistic si un număr minim de angajați, poți derula operațiuni de vânzare online cu un buget inițial foarte redus. Poți ține costurile fixe sub control, de exemplu poți închiria un spațiu de tip birou și depozitare într-o zonă în care chiriile sunt foarte ieftine (poți alege chiar un apartament de bloc, nu ai nevoie de spațiu direct de vânzare).

Pentru a lansa un magazin online ai nevoie evident de un website, dar unul adaptat din punct de vedere tehnic pentru astfel de operațiuni. Investiția poate porni de la câteva sute de euro, dacă se folosește o platformă specializată de e-commerce fără a avea pretenții foarte mari de personalizare. Foarte important este hostingul, ideal este să se aleagă un pachet adecvat de la o firmă de găzduire web care oferă și suport tehnic non stop – detalii de exemplu pe website-ul thc.ro.

Domeniul web trebuie ales cu grijă și trebuie implementat și un certificat de securitate web. Ideal este să se semneze un contract și cu un procesator de plăți online, pentru a oferi clienților posibilitatea de a plăti cumpărăturile pe internet direct cu carduri de debit sau credit. În final, se va realiza un acord de colaborare și cu o firmă de curierat rapid, pentru a putea livra pachetele oriunde în țară. Acesta este de fapt marele avantaj al comerțului online: nu te mai limitezi la o anumită piață locală, de proximitate, nu mai ai nevoie de flux de clienți în zona în care activezi, pur și simplu poți ajunge la milioane de români din targetul tău. Care este bugetul ideal pentru a lansa un magazin online? Probabil câteva mii de euro, însă totul depinde de nișa pe care decizi să activezi și de… măreția planurilor tale. Dacă îți dorești să câștigi rapid o cotă mai importantă pe piață, evident că ai nevoie de investiții mai mari în stocuri și mai ales în publicitate, marketing, optimizare motoare de căutare, afiliere etc.

2 COMENTARII

  1. Nu e chiar atat de usor… necesita munca, mult timp investit, si o suma de bani pe care esti dispus sa o pierzi! Am avut multe incercari, si abia dupa 3 ani am reusit sa imi fac concedii si sa ma bucur de rezultate… tocmai ce am descoperit site-ul https://www.romanian-journeys.com/ si incep sa caltoresc in tara (pentru ca sa mergi in tari exotice e scump, nu faci banii peste noapte!!)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.