O pereche de patofi sport marca Adidas de 3 milioane de lei – distrusi dupa doua purtari >>> Vânzatorii din magazin stau cu mainile în sân >>> OPC cere sa vada marfa…poate e contrafacuta.

Multi cumparatori aleg sa investeasca o suma mai mare de bani în cumpararea unor obiecte de marca. Exista ideea ca, alegând produse ale unor firme consacrate, oricine se poate bucura de o calitate mai buna. Un clujean a cumparat o pereche de încaltaminte marca Adidas, platind pentru acestia 100 de euro. Majoritatea articolelor Nike, Adidas, Reebock sunt produse în tari din Asia, ca Taiwan, China, Malaezia, având doar licenta marilor firme. În ultimii ani, din aceste motive, calitatea lor a scazut simtitor iar numarul nemultumitilor a crescut.

De asemenea, piata româneasca se confrunta cu o invazie de marfuri contrafacute, astfel încât e greu de facut diferenta între marfurile originale si falsuri. Potrivit HG din 2001 care vine sa completeze Legea nr. 11 din 1991 privind combaterea concurentei neloiale “Constituie infractiune si se pedepseste cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei: b) punerea în circulatie de marfuri contrafacute si/sau pirat, a caror comercializare aduce atingere titularului marcii si induce în eroare consumatorul asupra calitatii produsului/serviciului”.

Tocmai de aceea, pentru a-si cumpara echipamentul sportiv, C. B. a apelat la reprezentanta firmei Adidas de pe bulevardul Eroilor. Stânjenit, oarecum, de prezenta aproape agasanta a anagajatilor magazinului a decis sa achizitioneze mai multe produse cu o valoare destul de însemnata. Dupa doua saptamâni, timp în care a purtat de cel mult trei ori perechea de încaltaminte marca Adidas, a fost nevoit sa îi spele si

a constatat uimit ca vopseaua acestora se sterge la un …simplu spalat, fara a folosi nici  detergent, nici masina de spalat. Paradoxal, perechea de pantofi fusese purtata doar de doua ori, dar în conditii normale, nu pentru sport cum fusese prevazut, deci nu suportasera o „suprasolicitare” din partea proprietarului.

Intrigat, s-a întors la magazinul de origine, pe acelasi bulevard Eroilor, unde aceiasi vânzatori, atât de interesati în prima faza, nu au avut nici buna intentie de a face ceva pentru clientul nemultumit, sa gaseasca o solutie. Acesta a declarat „ sunt nemultumit nu atât pentru suma de bani pe care am dat-o cât pentru ca tine de principiu, m-a deranjat atitudinea vânzatorilor; puteau sa îsi ceara macar scuze, erau exact aceasi  care, cu câteva saptamâni în urma, îmi laudau calitatea produselor din magazin”.

Din pacate, vânzatorii au invocat faptul ca adidasii fusesera cumparati cu mai mult de 30 de zile în urma si nu se mai putea face nimic, desi, abia apoi, cumparatorul a realizat ca nici nu fusese vorba de garantie pentru produsul de…aproape 3 milioane de lei vechi, adica ar fi fost mai rentabil si mai bine sa fi ales orice taraba din piata pentru a face shopping. Inspectorul Marius Clapa, din cadrul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, a declarat ca, pâna în acest moment, nu au fost facute plângeri care sa vizeze calitatea din sectorul încaltamintelor, dar au fost sesizati de mai multe ori în legatura cu aparitia pe piata a unor produse de foarte proasta calitate.

El îi sfatuieste pe cei care au probleme de gen sa se prezinte la sediul OPC cu documentele de provenienta si produsul în cauza pentru prelevare de probe. În urma analizei acestora într-un laborator specializat se va decide daca este cazul de a  sanctiona magazinele sau firmele producatoare a acestor marfuri.

Ligia Popa

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.