Gazeta de Bistrita a prevazut:
Primarul PDL Simionca, amendat penal cu 30.000 de lei

Primarul comunei Budacu de Jos, Florin Simionca, a primit pe fond o amenda penala de la judecatorii Curtii de Apel Cluj in valoare de 30.000 de lei pentru inchirierea unor utilaje catre propria firma. Primarul a anuntat ca va contesta decizia la Inalta Curte de Casatie si Justitie. Gazeta de Bistrita va arata inca din urma cu câtiva ani despre satenii care il contestau.

Procurorii Parchetului Curtii de Apel Cluj au aratat in rechizitoriul dosarului ca firma primarului, SC Trans Simy SRL, a inchiriat mai multe utilaje firmei SC Lucrari Drumuri si Poduri SA, societate care se ocupa de deszapezire din comuna.  In cadrul societatii singurul actionar era primarul din Budacu de Jos, iar procurorii au considerat ca aceasta infractiune ar fi de trafic de influenta si din acest motiv l-au trimis in judecata pentru lucrari in cadrul comunei cu propriile utilaje.
„Am inchiriat niste utilaje pentru suma de 25.000 de lei si am fost amendat cu 30.000 de lei. Am fost surprins sa vad ca mi s-a dat aceasta amenda uriasa. O voi contesta la Inalta Curte de Casatie si Justitie", a declarat Simionca, citat de Mediafax.

Povestea cu primarul, relatata pe GAZETA DE BISTRITA

Ilie Scuturici, cetatean al municipiului Bistrita este proprietarul unui teren de peste 6.000 de metri patrati, situat in satul Budus, localitate ce apartine de comuna Budacu de Jos. Acesta il acuza anterior pe Alexandru Simionca, primarul comunei Budacu de Jos, ca i-a nesocotit dreptul de proprietate, profitând de functia pe care o are, dupa cum se arata intr-o relatare anterioara a Gazetei de Bistrita.  Mai mult, omul sustine ca primarul ar fi administratorul unei balastiere, care i-a cauzat numeroase pagube pe terenul in cauza.

Revoltat, Ilie Scuturici ajunge sa inainteze Institutiei Prefectului Bistrita-Nasaud un memoriu in care aduce la cunostinta prefectului Ioan Szilagyi neajunsurile provocate de edilul comunei Budacu de Jos.

Prefectura pe post de arbitru

Astfel, in memoriul inaintat Institutiei Prefectului, bistriteanul mentioneaza faptul ca este proprietar cu acte in regula a unei suprafete de teren de 6.184 m.p., pentru care, de altfel, detine si un titlu de proprietate, cu nr. 39.483 din 10.06 1998. Acest teren, situat in extravilan, este dispus in tarlaua 73/3, parcela 1, având drept vecini pe Artenie Pascu, la nord, drumul judetean la est, un drum de exploatare la sud, iar la vest Râul Budac. Numai ca suprafata reala este de doar 3.092 m.p, asa cum este mentionat si in titlul de proprietate eliberat pe numele lui Scuturici, pe atunci domiciliat in comuna Telciu. Diferenta de suprafata de pâna la 6.184 m.p., rezulta din proasta intelegere a contractului de vânzare-cumparare de catre barbat, care a cumparat terenul de la cele doua mostenitoare de drept, Elena Lacatus si Ana Coti, care detineau, fiecare, câte ½ cota parte din acesta. Omul nostru nu a facut altceva decât sa inmulteasca suprafata ori doi, astfel rezultând cei peste 6000 de metri patrati.

Un pas inapoi

Cum este normal, Institutia Prefectului a luat in considerare sesizarea cetateanului, somându-l pe primarul Simionca cu privire la abuzul reclamat. In aceasta situatie, primarul comunei Budacu de Jos l-a actionat in judecata pe Scuturici, având in vedere ca reclamatiile aduse erau, in opinia sa, total nefondate. Potrivit declaratiei primarului Simionca, instanta a constatat ca titlul de proprietate emis pe numele lui Scuturici este gresit si, in consecinta trebuia anulat. Titlul cu pricina, trebuia emis pe numele celor doua mostenitoare de drept. Vazând solutia instantei, Ilie Scuturici schimba atitudinea si propune suspendarea actului de justitie, ceea ce s-a si intâmplat de altfel, procesul fiind, deocamdata suspendat, cu acordul partilor.

Simionca sustine ca, anterior declansarii procesului, o comisie a politiei din cadrul IPJ BN a verificat cele reclamate de Scuturici. In opinia primarului, comisia respectiva nu a efectuat o cercetare obiectiva a celor reclamate, dat fiind faptul ca din aceasta comisie facea parte un politist care era ruda cu reclamantul.

Simionca, preocupat de oameni

Va relatam ce zicea in trecut primarul despre soarta comunei.
Gazeta de Bistrita: Domnule primar, sunteti spre finalul celui de-al doilea mandat in fruntea comunei Budacu de Jos, chiar daca primul nu a fost unul complet, fiindca ati devenit primar in 2005. Care din cele doua vi se pare ca a adus satisfactii mai mari si de ce?

Florin Sandu Simionca: Primul mandat a fost unul de acomodare, daca pot sa spun asa, in care am reusit sa pun la cale niste proiecte. Noi degeaba tot explicam oamenilor ca vom face, vom drege. Omul doar atunci crede in momentul in care vede ca lucreaza utilajele, când vede ceva concret, palpabil. Ca sa ii spui unui om ca trebuie sa faci studii de fezabilitate, sa ii explici ce inseamna un proiect, ce inseamna sustinerea proiectului … e destul de greu. Oamenii nu vor povesti, oamenii vor sa vada lucrurile. Ei, in primul mandat am pregatit aceste proiecte, care o parte dintre ele au intrat in finantare in acest prim mandat, iar cele mai mult cu finantare sunt in mandatul al doilea. Din punct de vedere al realizarilor pot spune ca al doilea mandat mi-a adus cele mai mari satisfactii.

Sentinta lui Simionca

Solutie: Condamna pe inculpatul SFS , fiul lui, nascut la data de in , domiciliat , cetatean român, studii superioare ,casatorit, primar al comunei Budacu de Jos, judetului Bistrita –Nasaud , fara antecedente penale , posesor al , la pedeapsa de : -30.000 de lei amenda penala pentru savârsirea infractiunii de conflict de interese , prevazute si pedepsita de articolul 253 indice 1 Cod penal cu aplicarea articolul 74litera a) Cod penal, 76 alinineat 1 litera e Cod penal Atrage atentia inculpatului asupra dispozitiilor articolul 63 indice 1 cod penal Obliga pe inculpat la plata cheltuielilor judiciare avansate de stat in suma de 1500 de lei . Cu drept de recurs in termen de 10 zile de la pronuntare. Pronuntata in sedinta publica din data de 21.03.2012.

Legea conflictului de interese
conflict de interese – conflictul dintre exercitarea atributiilor functiei detinute si interesele personale ale persoanelor prevazute la art. 3, in calitatea lor de persoane private, care ar putea influenta necorespunzator indeplinirea obiectiva si impartiala a obligatiilor si responsabilitatilor ce le revin potrivit legii;
    [Art.2 notiunea in redactia LP181 din 19.12.11, MO1-6/06.01.12 art.4; in vigoare 01.03.12]
    interes public – interesul general al societatii ca persoanele care detin functii publice sa ia, in indeplinirea atributiilor lor de serviciu, decizii impartiale si legitime;
    interes personal – orice interes, material sau nematerial, al persoanelor prevazute la art. 3 care rezulta din necesitatile sau intentiile personale ale acestora, din activitati care altfel pot fi legitime in calitate de persoana privata, din relatiile lor cu persoane apropiate sau persoane juridice, indiferent de tipul de proprietate, din relatiile sau afiliatiile personale cu partide politice, cu organizatii necomerciale si cu organizatii internationale, precum si care rezulta din preferintele sau angajamentele acestora;
    [Art.2 notiunea in redactia LP181 din 19.12.11, MO1-6/06.01.12 art.4; in vigoare 01.03.12]
    persoane apropiate – sotul (sotia), persoanele inrudite prin singe sau adoptie (parinti, copii, frati, surori, bunici, nepoti, unchi, matuse) si persoanele inrudite prin afinitate (cumnat, cumnata, socru, soacra, ginere, nora).
    Articolul 3. Subiectii declararii intereselor personale
    (1) Subiecti ai declararii intereselor personale sint:
    a) persoanele care detin functii de demnitate publica prevazute in anexa la Legea nr. 199  din  16 iulie 2010 cu privire la statutul persoanelor cu functii de demnitate publica;
    b) membrii Consiliului de observatori al Institutiei Publice Nationale a Audiovizualului Compania „Teleradio-Moldova”; deputatii in Adunarea Populara a unitatii teritoriale autonome Gagauzia; directorul general adjunct al Companiei Nationale de Asigurari in Medicina;
    c) conducatorii si adjunctii acestora din cadrul autoritatii administrative (institutiei publice) subordonate organului central de specialitate, din cadrul intreprinderii de stat sau municipale, societatii comerciale cu capital de stat majoritar, institutiei financiare cu capital de stat total sau majoritar;
    d) persoanele cu functii de conducere si de control in institutiile din cadrul sistemului de invatamint de stat si sistemului de sanatate publica;
    e) personalul din cabinetul persoanelor cu functii de demnitate publica;
    f) functionarii publici, inclusiv cei cu statut special.
    (2) Prevederile prezentei legi se aplica si persoanelor care sint imputernicite, conform actelor legislative, sa ia decizii in privinta bunurilor aflate in proprietatea statului sau in proprietatea unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv in privinta mijloacelor banesti, ori care au dreptul de a dispune de astfel de bunuri, precum si persoanelor care nu sint functionari publici, dar carora statul le deleaga temporar una dintre aceste atributii.
    [Art.3 in redactia LP181 din 19.12.11, MO1-6/06.01.12 art.4; in vigoare 01.03.12]

Tiberiu Hrihorciuc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.