Autoritățile locale au planuri mari pentru zona Gării, unde se dorește amenajarea unui centru intermodal suspendat cu autogară. Nu doar autoritățile locale au pus ochii pe una dintre cele mai aglomerate zone din oraș, ci și un investitor, care vrea să facă lângă actuala autogară o clădire cu centru comercial și locuințe, pe un teren de doar 950 de metri pătrați, care a aparținut clubului Gloria Bistrița.
Incontestabil, una dintre cele mai aglomerate zone din oraș este cea a gării și autogării. Pe strada Gării, unde abia mai poți arunca un ac, iar de noi construcții nu prea poate fi vorba, un investitor se încăpățânează să ridice un complex cu centru comercial și locuințe colective.
Este vorba despre numărul 2, la intersecția cu strada Rodnei, unde momentan sunt amplasate chioșcuri și tarabe cu fructe, legume, pâine și chiar haine second-hand. Terenul are doar 950 de metri pătrați și a aparținut clubului Gloria Bistrița, care a avut, de asemenea, planuri mari cu suprafața respectivă.
Din informațiile sumare publicate de Agenția pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud aflăm că investitorul este Actor Assets SRL, reprezentat de Kerekeș Ioan Csaba.
Potrivit proiectului, investitorul vrea să construiască acolo un imobil cu spații tehnice și parcaje subterane, spații comerciale la parter și spații de locuit la etajele superioare.
Se pare că investitorul a achiziționat terenul de 920 de metri pătrați de la Gloria Bistrița, însă prețul este confidențial. În 2008, prețul de vânzare al terenului era estimat la 600.000 de euro.
Actor Assets SRL a fost înființată în anul 2016, iar în 2017 avea doar doi angajați. Aceasta are drept domeniu de activitate dezvoltare și promovare imobiliară. În primul an de funcționare, SRL-ul înregistra o cifră de afaceri zero și pierderi de 7.000 de lei.
În 2017, cifra de afaceri era mai mult decât modestă, ajungând la doar 36.385 de lei și pierderi de 5 ori mai mari, de 166.465 de lei. Datoriile ajungeau și ele la 1,5 milioane de lei.
Blocul de locuințe, în planul Gloriei Bistrița de acum un deceniu
Încă de pe vremea lui Vasile Moldovan, clubul Gloria Bistrița, pe atunci încă în putere, visa lângă autogară un ditamai blocul de locuințe cu 10 etaje. Ani la rând, clubul a fost încurcat de refuzul autorităților locale de a aproba Planul Urbanistic Zonal.
Proiectul pe care îl visau cei de la Gloria Bistrița presupunea construirea unui bloc cu 10 etaje, spații comerciale, spații de birouri și parcare subterană cu 60 de locuri și 14 amplasate suprateran.
În 2007, Comisia de Urbanism a Primăriei Bistrița respingea proiectul, motivând că în Planul Urbanistic Zonal nu erau prevăzute suficiente spații verzi și nu existau studii de însorire și circulație în zonă.
În cele din urmă, în același an, în luna decembrie, proiectul a primit girul consilierilor locali, în ciuda faptului că mai mulți dintre aleși aveau rezerve cu privire la acest proiect.
Atunci, Comisia Tehnică a Consiliului Local impunea clubului Gloria Bistrița amenajarea unor locuri de joacă pentru copii, lucru aproape imposibil, având în vedere faptul că construcția urma să ocupe 890 de metri pătrați din cei 920 existenți.
Cine a realizat PUZ-ul pentru Gloria nu prea a vizitat zona, acesta neavând nicio treabă cu realitatea. În proiect apăreau alte câteva imobile cu regim de înălțime mai mic cu patru, șase sau opt etaje, în locurile ocupate de mai multe case și spații comerciale.
Deși este vorba despre una dintre cele mai aglomerate zone din oraș, iar un studiu de trafic era obligatoriu în acest caz, Consiliul Local a trecut repede peste faptul că clubul nu deținea așa ceva. De asemenea, Clubul Gloria Bistrița nu se sinchisise nici măcar să ceară acordul vecinilor pentru un astfel de imobil, care avea șanse să îi lase fără soare și lumină naturală și să paralizeze mai tare traficul din zonă.
Odată cu apariția problemelor financiare ale Clubului Gloria Bistrița, oportunitatea unei asemenea investiții a ieșit din discuție. Se dorea totuși vânzarea acestui teren cu tot cu avizele obținute, tocmai pentru că aceste aprobări ar fi oferit posibilitatea oficialilor clubului să crească bine prețul peste cele practicate în zonă.
Studiul de trafic realizat de Primăria Bistrița în 2006 arăta încă de atunci faptul că raportul debit-capacitate din zonă este mult peste nivelul maxim admis. Pe lângă Autogara și Gara, care paralizează întreaga zonă la orele de vârf, acolo se mai află și o stație de taxi, un supermarket și un centru comercial, care aglomerează și mai tare străzile Gării și Rodnei.
Primăria Bistrița pregătește un alt șantier în zonă
Nu doar investitorii privați pregătesc șantiere pentru această zonă aglomerată a orașului. Municipalitatea visează acolo un centru intermodal în valoare de peste 9 milioane de euro, care ar urma să degajeze traficul din zonă.
„În vederea asigurării conexiunii transportului feroviar de călători cu cel auto, precum și restructurarea și decongestionarea traficului din zonă, se dorește realizarea unui centru intermodal situat pe o platformă supraterană, care să lege cele două zone separate de structura feroviară și care să asigure legătura între transportul feroviar a întregului transport în comun local, cât și cel extern, să facă o legătură directă și facilă între partea de N-E și partea de S-V a orașului, cu o relație foarte bună cu toate ieșirile din oraș și cu principalele artere ale orașului, este un obiectiv de mare importanță pentru întreg orașul”, se arată în studiul de fezabilitate aprobat la începutul lui 2018, în Consiliul Local.
Platforma suspendată pe care o visează municipalitatea ar urma să fie conectată la rețeaua stradală prin două rampe de acces. Această platformă va include și o clădire, care va deservi întregului transport auto în comun local, cât și celui extern și ar asigura conexiunea cu stația CF Bistrița-Nord.
Printre lucrările prevăzute se numără și modificarea sensului giratoriu existent la intersecția dintre strada Gării și Bulevardul Decebal, devierea străzii Gării pe zona afectată de rampa de acces și realizarea a două străzi de o parte și alta a rampei, reamenajarea intersecțiilor dintre străzile Gării și Rodnei și Gării și Arțarilor, amenajarea unui nou sens giratoriu la intersecția dintre strada Industriei și Tărpiului și reamenajarea intersecției dintre străzile Tărpiului și Griviței.
Strada Tărpiului ar urma și ea să fie deviată pe zona afectată de rampa de acces și realizarea a două străzi de o parte și alta a rampei, iar între străzile Narciselor și Tărpiului ar urma să fie amenajat un sens giratoriu.
Terenul de care vorbiți (inclusiv construcția din panouri sandwich ce apare in poza ) , se afla pe str. Gării nr. 21 !
Autorizația este solicitată pentru str. Gării nr 2 (probabil lângă Trezorerie) !
Doar la Caragiale mai găsești astfel de confuzii !
ANUNT APM BN
Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud, anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de obţinere a avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare pentru: PUZ – Construirea unui imobil cu spaţii tehnice şi parcaje subterane, spaţii comerciale la parter şi spaţii de locuit la etajele superioare, în municipiul Bistriţa, str. Gării, nr. 2, – titular: SC ACTOR ASSETS SRL reprezentată de Kerekes Ioan Csaba.
Prima versiune a planului poate fi consultată la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud, în zilele de luni-joi, între orele 900 – 1500 şi vineri între orele 900 – 1300.
Observaţiile/comentariile şi sugestiile se primesc în scris la sediul A.P.M. Bistriţa-Năsăud, în termen de 15 zile de la data publicării anunţului.
Strada Gării nr. 2 nu este acelasi lucru cu str. Gării nr.21 !
Poza publicată si terenul de care vorbiți in articol se afla la nr . 21 !
Avizul solicitat se referă la nr. 2 !
Harababura CRETIANA !