Ovidiu Crețu, primarul municipiului Bistrița, a dat o licitație pentru reabilitarea drumurilor municipiului către o firmă aflată în subordinea colegului său de partid, Emil Radu Moldovan, baronul care conduce Consiliul Județean Bistrița-Năsăud. Este vorba despre Lucrări Drumuri și Poduri(LDP), societate aflată în subordinea CJ BN, și condusă de Andrei Rusu, fostul viceprimar al municipiului Bistrița. Na poftim cultură…

 

Valoarea licitată este la jumătatea valorii estimate. Dacă primăria Bistrița se aștepta să cheltuie 3,2 milioane de lei pentru straada Iuliu Hossu, dar și strada Tiberiu Brediceanu, ambele loturi au fost adjudecate de LDP cu aproximativ 1,9 milioane de lei. Valorile nu includ TVA. La procedură au participat 12 societăți, dar cea mai avantajoasă ofertă a fost declarată cea a celor de la LDP SA, condusă de Andrei Rusu, fostul viceprimar al instituției contractante-Primăria Bistrița.

Contractele au fost atribuite pe 5.12.2014, dar au fost postate pe SEAP abia la începutul acestui an. A fost ca un ”cadou” înainte de Crăciun pentru cei prieteni. Numai că respectând legislația în vigoare. Licitația este intitulată ”Amenajare strazi in zonele noi de locuinte, Municipiul Bistrita-str.Iuliu Hossu Lot 1;Amenajare strazi in zonele noi de locuinte, Municipiul Bistrita-et.II-str.Tiberiu Brediceanu si str.Sec.9 Viisoara Lot2.”

 

Caietul de sarcini arată obiectul contractului

”Sunt prevazute lucrari de infrastructura rutiera, constructia elementelor pentru scurgerea apelor, lucrari de constructie a suprastructurii drumului si lucrari de constructie a sistemului de semnalizare rutiera orizontala si verticala. Lot I- Amenajare strazi in zonele noi de locuinte, Municipiul Bistrita-str.Iuliu Hossu; Lot II- Amenajare strazi in zonele noi de locuinte, Municipiul Bistrita-et.II-str.Tiberiu Brediceanu si str.Sec.9 Viisoara Valoarea estimata totala este de 3.278.802,66 lei, fara TVA, din care valoarea aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute de 156.133,46 lei fara TVA, respectiv 746.930,92 euro fara TVA, la cursul BNR de 4,3897 lei/euro din data de 04.07.2014 din care: Lot 1 – 997.401,32 lei fara TVA din care valoarea aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute este de 47.495,30 lei fara TVA , reprezentand procent de 5% din valoarea calculata conform HGR 28/2008 (fara valoarea alocata pentru organizarea de santier) Lot 1 – 2.281.401,34 lei fara TVA din care valoarea aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute este de 108.638,16 lei fara TVA , reprezentand procent de 5% din valoarea calculata conform HGR 28/2008 (fara valoarea alocata pentru organizarea de santier) Valoarea estimata fara diverse si neprevazute este de 3.122.669,20 lei fara TVA, din care: Lot 1- 949.906,02 lei; Lot 2-2.172.763,18 lei”, ,arată obiectul contractului.

 

Garanția de participare

”Pentru lotul 1- 10.000 lei; Lot 2- 20.000 lei valabilitatea garantiei: 120 zile de la data limita de depunere a ofertelor. Cursul de schimb la care se va face echivalenta leu/alta valuta este cursul BNR aferent datei de publicare a invitatiei de participare.Cod fiscal al autoritatii contractante:4347569;Garantia de participare se constituie prin virament bancar în contul RO61TREZ1015006XXX000167 sau printr-un instrument de garantare emis în conditiile legii de o societate bancara(Formular nr. 25) sau de o societate de asigurari, care se prezinta în original, în cuantumul si pentru perioada prevazuta în documentatia de atribuire. Garantia trebuie sa fie irevocabila. Instrumentul de garantare trebuie sa prevada daca plata garantiei se va executa: a) conditionat, respectiv dupa constatarea culpei persoanei garantate, în conformitate cu contractul garantat; sau b) neconditionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaratiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate. Garantia de participare se poate constitui si prin depunerea la casieria autoritatii contractante a unei sume în numerar”, se arată în caietul de sarcini.

 

Garanția de bună execuție, 10% din contract

”Garanția de buna execuție este 10 % din valoarea contractului de executare lucrari, fara TVA,si se va constitui prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale sau printr-un instrument de garantare emis de o banca sau de o societate de asigurari. In cazul constituirii garantiei de buna executie prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale ofertantul câstigator este obligat sa deschida, la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent în administrarea acestuia, un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala care se depune este de 0,5% din pretul contractului.Pe parcursul îndeplinirii contractului, autoritatea contractanta urmeaza sa alimenteze acest cont de disponibil prin retineri succesive din sumele datorate si cuvenite contractantului pâna la concurenta sumei stabilite drept garantie de buna executie în documentatia de atribuire.În cazul ofertantilor care fac dovada faptului ca sunt I.M.M(Formular nr. 7), garantia se reduce la jumatate”, se arată în continuare pe pagina licitației de pe SEAP.

 

Ce capacitatea tehnică avea nevoie LDP pentru a câștiga

” Ofertantii vor prezenta o declaratie privind faptul ca la intocmirea ofertei au tinut cont de respectarea reglementarilor nationale de mediu. Se va completa Formularul nr.20. Institutia competenta de la care ofertantii pot obtine informatii privind reglementarile în vigoare, la nivel national, privind protectia mediului: Agentia Nationala pentru Protectia Mediului. Informatii privind subcontractantii. Declaratie privind partea/partile din contract care sunt îndeplinite de subcontractanti. Se va completa Formular nr. 15 Prezentarea acordului de subcontractare. Se va completa Formular nr. 16.,Declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari inclusiv lista cu aceste utilaje. Se va completa Formular nr.19,-Lista cu personalul tehnic de specialitate direct responsabil de îndeplinirea contractului de lucrari: 1. Sef santier- cu experienta profesionala , dovedita prin participare la cel putin o lucrare în calitate de de sef de santier”, se conchide caietul de sarcini.

andrei_rusu.JPGpresedintele-cj-b-n-emil-radu-moldovan-vrea-ca-judetul-sa-se-infrateasca-cu-o-provincie-din

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.