Traficul de carne vie în județul Bistrița-Năsăud! Încercări de minimalizare a fenomenului

1603

Pe fondul scandalului declanșat în sistem de tragedia de la Caracal, Instituția Prefectului Bistrița-Năsăud, dar și factori responsabili din cadrul IPJ Bistrița-Năsăud susțin că județul se situează pe un loc codaș în ceea ce privește traficul de carne vie într-un clasament întocmit la nivel național. Clasamentul în cauză are la bază numărul de infracțiuni și procentul acestora raportat la populația județului. Din păcate și această ierarhizare oferă date și informații incomplete, dacă nu chiar false, care nu spun nimic despre situația reală de manifestare a fenomenului în județul Bistrița-Năsăud și mai mult au darul să inducă o stare de autosuficiență, că traficul de carne vie, prostituția și proxenetismul sunt cunoscute și ținute sub control.

Clasamentul respectiv a fost devoalat de un reprezentant al IPJ BN cu ocazia unei ședințe a Comisiei Județene de Incluziune Socială, care a avut loc la câteva zile de la tragedia de la Caracal la Instituția Prefectului și care a analizat raportul privind stadiul îndeplinirii obiectivelor cuprinse în Planul de acțiuni din domeniul incluziunii și protecției sociale în semestrul I din 2019. Unul din subiectele abordate a fost și traficul de carne vie, iar membrii comisiei au solicitat date reprezentatului IPJ Bistrița-Năsăud, subcomisarul Mihaela Schreiner, coordonatorul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității.

Sub imperiul celor întâmplate la Caracal s-au purtat discuții cu privire la traficul de carne vie din județul Bistrița-Năsăud și dacă există informații la nivel de județ despre acest fenomen și de unde pot fi solicitate. De asemenea, s-au cerut informații privind locul județului într-un clasament național cu privire la numărul de infracțiuni și procentul acestora raportat la populația județului. Reprezentanta poliției bistrițene a citat ultimele raportări în domeniu și a ținut să sublinieze că județul Bistrița-Năsăud se află pe un onorant loc 35 cu privire la incidența infracțiunilor raportate la populația județului.

Informația a fost făcută publică de către Instituția Prefectului Bistrița-Năsăud, care cu mândrie patriotică a făcut cunoscut opiniei publice că numărul de infracțiuni legate de traficul de carne vie este mai scăzut în Bistrița-Năsăud, în comparație cu alte județe. Clasamentul respectiv ar fi fost făcut în baza unor comparații privind numărul de persoane încarcerate în Penitenciarul Bistrița care provin din alte județe ale țării. Fără comentarii.

Comunicatul Instituției Prefectului nu poate fi calificat decât o încercare de dezinformare și manipulare a opiniei publice, practic de mușamalizare a situației reale a fenomenului de trafic de carne vie în județul Bistrița-Năsăud, în lumina celor întâmplate la Caracal, situația reală fiind exact pe dos.

Și totuși BN este în top 10

În județul Bistrița-Năsăud, fenomenul traficului de carne vie, al prostituției și proxenetismului este unul de top, județul ocupând locuri cu mult mai în față decât cel prezentat, situându-se undeva în top 10. Comunicatul în cauză mai poate fi interpretat și ca o manifestare de ușurare, că ceea ce s-a întâmplat la Caracal nu a avut loc în județul Bistrița-Năsăud și încearcă să liniștească opinia publică că la noi nu ar fi posibil să aibă loc asemenea evenimente tragice, că fenomenul este extrem de redus, este cunoscut și ținut sub control.

Fals, fenomenul nu este nici cunoscut, nici monitorizat și nici controlat. Oricând în județ pot avea loc asemenea tragedii, provocate de aceleași cauze ca și în județul Olt, deprofesionalizarea organelor cu atribuții în domeniu, structuri informative, poliție și procurori habarniști și, nu în ultimul rând, existența unor persoane, grupuri infracționale organizate specializate în comiterea unui asemenea gen de infracțiuni, cu legături în lumea politică, a organelor de aplicare a legii și corupția din rândul acestora.

Faptul că nu se cunoaște amploarea adevărată a dimensiunilor fenomenului în județul Bistrița-Năsăud, din incompetență, lipsă de profesionalism, a tuturor autorităților statului cu atribuții în domeniu, începând de la structurile locale de informații, poliție și parchet, nu înseamnă că fenomenul nu există și nu se manifestă. Păi el se manifestă și din acest motiv, și anume că cei abilitați să lupte împotriva fenomenului nu fac nimic în acest sens, ci stau și consumă banii statului degeaba. Infractorii cunosc foarte bine acest lucru, știu că structurile sunt ”varză”, începând de la cei din serviciile de informații, poliție și parchet și din această cauză se simt protejați și acționează fără nici o teamă.

Fenomenul a atras atenția SUA! România a primit cartonașul galben

Situația este atât de gravă, încât amploarea fenomenului și scăparea lui de sub control au atras atenția partenerului nostru strategic SUA,același care a constituit actualul sistem, statul paralel, situat înafara oricărui control național, axat doar pe așa-zisa luptă anticorupție. Reacția a fost determinată de faptul că unele rețele din România specializate în traficul de carne vie pun probleme americanilor la granița cu Mexicul și fac legea în zonă.

Într-un raport publicat recent pe site-ul Ambasadei SUA la București, într-un limbaj de lemn, coafat, care trebuie citit și înțeles printre rânduri, americanii spun că”România nu îndeplineşte în totalitate standardele minime în vederea eliminării traficului de fiinţe umane, dar depune eforturi semnificative în acest sens”. Lăsăm la o parte contradicția din fraza respectivă, că România nu îndeplinește standardele minime în domeniu, dar face eforturi privind inculparea mai multor suspecţi de trafic de persoane şi adoptarea unei strategii naţionale pe cinci ani (cincinal în domeniul luptei împotriva traficului de carne vie, o noutate în domeniu) şi a unui plan naţional de acţiune.

Cu toate acestea, vina este aruncată total asupra guvernului,care ”nu a demonstrat eforturi sporite comparativ cu perioada anterioară de raportare”, de parcă sistemul impus de ei a venit de la sine și nu are nici o răspundere.

Raportul arată că”instanţele de judecată au condamnat un număr semnificativ mai mic de traficanţi, iar autorităţile au identificat un număr considerabil mai mic de victime (….) continuând declinul multianual al acestor eforturi.

Este amintită în raport, o concepție dragă americanilor, corupția și presupusa complicitate la infracţiuni de trafic de persoane, care au scăpat nepedepsite, în special în cazul funcţionarilor publici care exploatau minore aflate în centre de plasament de stat. De asemenea se mai arată faptul că, judecătorii nu au beneficiat de pregătire specializată pentru cazurile de trafic de persoane şi lucrul cu victimele, ceea ce a avut efecte negative asupra protecţiei martorilor, returnării victimelor şi condamnării traficanţilor. Mai mult, spun analiștii ambasadei americane, insuficienta finanţare de către guvern a serviciilor de asistenţă şi protecţie a continuat să fie o problemă, lăsând majoritatea victimelor neprotejate, predispuse la noi traume şi vulnerabile la noi acte de trafic de persoane. Ca urmare, România a primit cartonaș galben, fiind retrogradată şi inclusă în Nivelul 2 Listă de monitorizare.

Cauzele care au generat fenomenul

Nu trebuie să fii mare specialist în domeniu ca să constați că există o mare problemă în legătură cu fenomenul traficului de carne vie, a forței de muncă în străinătate și a copiilor minori destinați adopțiilor ilegale. Există persoane, grupuri organizate, dar chiar și firme autohtone și străine implicate în asemenea activități infracționale, prin rețele structurate și specializate după modele mafiote, cu ramificații în străinătate. Această situație este favorizată, în ciudamăsurilor heirupiste luate de Guvernul Dăncilă, de lipsa unui cadru legal, drastic și eficace care să permită organelor abilitate să acționeze cu eficiență pentru descoperirea, prevenirea și contracararea acestor activități criminale.

Una din cauzele care au generat această situație, este lipsa de experiență, a abilităților în domeniu a organelor de poliție, dar mai ales a structurilor informative, mai pe șleau spus, culegerea de informații prin surse umane infiltrate în locurile și zonele de interes.

De asemenea, o altă cauză este generată de neclaritățile și ambiguitățile legislative privind fenomenul traficului de persoane, carne vie, forță de muncă, adopțiile de copii și nu în ultimul rând implicarea în filierele și rețelele de trafic de persoane a unor persoane cu atribuții legale de ocrotire și aplicare a legii și de contracarare a activităților infracționale.

O tragedie de genul celei de la Caracal se poate întâmpla în orice județ din România, inclusiv în Bistrița-Năsăud și Cluj. Practic totul pleacă de la lipsa de experiență și a abilităților ofițerilor din structurile informative și a celor din poliție privind culegerea de informații privind traficul de persoane. Nu sunt cunoscute și monitorizate mediile și nici locurile de unde infractorii recrutează persoanele destinate traficului de carne vie:hoteluri, zone aglomerate, parcări auto, gări și autogări, dar mai ales a unităților de învățământ,a vecinătății acestora, colegii și licee și chiar școli generale. De asemenea, nu sunt investigate și luateîn evidență, în scopul menținerii sub control a situației, persoanele care au în preocupare protecția și exploatarea prostituatelor, a zonelor unde își desfășoară activitățile ilegale.Totodată, nu sunt depistate și identificate locurile de cazare unde de regulă sosesc grupuri mari de turiști, a barurilor și restaurantelor cu programe de streaptease ori sexy. Nu există nici un fel de informații despre firme, societăți ori persoane străine sau autohtone cu preocupări de racolare, care au drept scop atragerea la practicarea prostituției în diferite țări, Italia, Grecia, Cipru, Austria, Elveția, Germania și nu în ultimul rând Turcia.

Încercarea de ascundere sau de minimalizare a fenomenului traficului de persoane și în special a celui de carne viede către Instituția Prefectului și a conducerii IPJ BN este una contraproductivă, care din contră va amplifica acest fenomen. Nu trebuie să ne îmbătăm cu apă rece, fenomenul există și se manifestă pe toate palierele, trafic de persoane, forță de muncă, carne vie, adopții ilegale de copii, prostituție și proxenetism.

În numărul viitor vom face o trecere în revistă a celor mai celebre cazuri de trafic de persoane, în special de carne vie, care au fost instrumentate de-a lungul timpului pe raza județului Bistrița-Năsăud, a persoanelor implicate și a tragerii acestora la răspundere de către justiție, cu mențiunea că aceste dezvăluiri constituie doar o infimă parte din amploarea fenomenului.

(Va urma)

3 COMENTARII

  1. Este necesar ca in America, in infractiunea de prostitutie, ca si in cea de dare si luare de mita, sa fie pedepsiti penal si cei care beneficiaza de aceste ” servicii ” … si creat un serviciu specializat, care ” sub palarie ” … ( adica acoperit ) sa lupte impotriva acestui fenomen . Ati vazut prin filme, cum politistele americane stau la ” panda ” si ” vaneaza ” … doritorii de ” senzatii tari si extraconjugale ” … care se trezesc cu ” pistolul la tampla ” si incatusati … Asa ar trebui si aici la noi !
    Odata ca prostituatele raspandesc tot felul de boli , indiferent ca-s cu transmitere sexuala ori altfel , dar cu sigurantza ca se afla ele sub ” protectia ” unor clanuri de proxeneti asa ca si la Caracal… numai ca poate inca nu s-a ajuns atat de departe … dar nu-i tarziu ca una dintre fetele obligate sa se prostitueze sa nu mai doreasca acest lucru si proxenetii s-o omoare …
    Dupa ” lovitura de stat ” din 1989 , Politia Romana a fost decimata si restructurata la maxim, limitandu-li-se atat competentele legale cat si largindu-le teritoriul de competenta … ( prin desfiintzarea sectoristilor si al unor posturi de politie de exemplu s.c.a. , sau prin pensionarea fortzata al marii majoritati de politzisti de-ai Regimului Ceausescu foarte bine pregatiti profesional si inlocuirea lor cu personal NOU SI PROST SCOLARIZAT SI CALIFICAT ) astfel incat, sa nu zica ” capitaismul ciumei negre ” ca nu avem politie, dar efectele ei sa fie daca se poate ” zero sau cat mai aproate de zero ” astfel incat hotii, talharii, criminalii, mafiotii si toti ceilalti… sa se poata infrupta din aceasta tzara … pana la desfiintzare !
    Este imperios necesara instituirea unei SITUATII DE URGENTZA NATIONALA , asa cum a spus si presedintele Johannis, chiar daca-i un fel de Gica Contra de PNL… totusi are momente de gandire ” limpede ” si are dreptate .
    ROMANI TREZITI-VA DIN ACEASTA AMORTIRE NATIONALA DE PROST GUST , creati cadrul si contextul legal si national si lasati politia si jandarmeria sa-si faca treaba , chiar daca uneori o sa fin acuzati de ” strainatate ” ca suntem mult prea duri si exagerati !

  2. Ma voi toti astia cu testosteronul in varful sc*lii daca tot nu va puteti rabda, nu va mai mocicositzi cu toate soioasele pline de tot felul de boli de pe centurile , sau marginea localitatilor , ca raspanditi bolile si la familiile voastre ( mai ales soferii de TIR-uri , care si le duc de la un loc la altul si le imprumuta de la unul la altul ) . Mai bine luati-va ma o gonflabila si daca va urla hormonii in capatzana ca vaca-n grajd, atunci n-aveti decat sa stati calare pe ea toata ziua, ca aia nu va cere nici bani si dac-o spalati de fiecare data si o datzi cu spirt nu va imoblnaveste si nici nu va vede nimeni imperechindu-va ca si cainii pe dupa tufe si boscheti cu ele .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here