În ultimele zile, sute de români au rămas blocați pe aeroporturile din Lisabona și Roma, în urma anulării mai multor zboruri de către compania aeriană Wizz Air.

Situația a fost tensionată și pe Aeroportul Otopeni, unde alte două avioane Wizz Air programate să zboare spre Roma și Eindhoven au fost ținute la sol, iar pasagerii au primit informația că nu vor mai putea decola.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) nu poate sancționa compania, în ciuda faptului că a acționat în cazul Blue Air. Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a explicat că instituția nu are puterea de a amenda operatorii cu sedii în alte țări, iar un proiect de lege care ar permite ANPC să impună sancțiuni a fost blocat în Parlament de către aleșii USR, scrie stiridiaspora.ro.

Un incident nefericit a avut loc când 19 pasageri au fost obligați să coboare dintr-un avion Wizz Air „pentru că era prea greu să decoleze”, conform unui videoclip viralizat.

Horia Constantinescu a declarat că ANPC poate iniția solicitări către autoritățile din țara în care operează companiile aeriene pentru a investiga situațiile de acest gen, dar că nu are competența de a cerceta operatori economici cu sediul în alte țări. În ciuda demersurilor la nivel european, inclusiv în cadrul Centrului European al Consumatorilor, răspunsurile din partea țărilor în care își au sediul Wizz Air și Ryanair nu au fost primite.

Cu venituri de 4,9 miliarde de euro în ultimul an fiscal, Wizz Air se numără printre cei mai mari operatori aerieni low-cost din Europa. Cu toate acestea, incidentele recente au generat nemulțumire în rândul călătorilor români care au rămas blocați pe aeroporturi, fiind afectată și imaginea companiei.

Wizz Air, care se laudă cu faptul că este cea mai rapidă companie aeriană din Europa și sustenabilă din punct de vedere ecologic, anunțase cu entuziasm că a transportat peste 77 de milioane de pasageri către și dinspre România. Cu un impact semnificativ asupra turismului românesc și a creării de locuri de muncă în industria asociată, compania își menține poziția de lider în țară. Cu toate acestea, raportul financiar al Wizz Air pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2023 a evidențiat o pierdere netă de 564,6 milioane de euro.

Citește și: Accident între Ilva Mică și Măgura Ilvei. Trei persoane au ajuns la spital

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.