Autoritatea Electorală Permanentă a informat primarii din BN, că pentru alegerile locale şi parlamentare din 2016, se va implementa un sistem informatic antifurt.
Potrivit reprezentanţilor locali ai AEP care au participat la o şedinţă cu primarii organizată la Prefectură, au intrat în vigoare legile privind alegerea autorităţilor publice locale, respectiv a Senatului şi Camerei Deputaţilor.
Alegătorul va trebui să prezinte un act de identitate unui operator pe calculator care va înscrie CNP-ul fiecărei persoane în sistem. Acesta va semnala dacă alegătorul a împlinit vârsta de 18 ani, dacă şi-a mai exercitat dreptul de vot la acelaşi scrutin şi în altă parte sau dacă este arondat la o altă secţie de votare. Abia după ce vor fi făcute toate aceste verificări, alegătorul va fi lăsat să voteze sa, după caz, va fi oprit.
Sistemul va fi implementat de AEP împreună cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). Primarii însă trebuie să desemneze o persoană din instituţie care să se ocupe de acest sistem.
„Trebuie să avem acces în locaţie şi să vedem condiţiile tehnice existente. În lege se specifică şi faptul că se vor folosi şi conexiunile la internet existente în locaţie. O să purtăm o corespondenţă cu dumneavoastră şi o să vă rugăm să desemnaţi cea mai potrivită persoană care are cunoştinţe tehnice şi care probabil se ocupă şi de reţea în primărie. Poate fi o persoană pentru mai multe secţii de votare sau pentru una singură, aşa încât când venim să putem rezolva cât mai repede problemele. Nu ar fi lipsit de interes să vă gândiţi deja la secţiile pe care le stabiliţi şi, dacă cumva sunt diferite de cele de anul trecut de la prezidenţiale, să ne faceţi cunoscut în aşa fel încât să nu întocmim proiecte pentru locaţii care nu vor fi secţii”, a precizat șeful STS Bistriţa-Năsăud, Dumitru Forfotă.
Numărul de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 3 septembrie 2015 este de 18.277.435, cu 1.150 mai mulți față de ultima informare publică realizată de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) pe această temă, în data de 4 august 2015, când numărul alegătorilor înscriși era de 18.276.285.
„Precizăm că diferențele apar ca urmare a operațiunilor curente efectuate de primari în Registrul electoral aferent unităților administrativ-teritoriale conduse de aceștia.
Potrivit Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, Registrul electoral este un sistem informatic național de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare.
Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară.
Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii”, informează Autoritatea Electorală Permanentă.