SC Aquabis SA Bistrita nu are serviciu de intreventie decât în intervalul orar 15 – 23. În restul timpului, daca exista avarii, societatea are doar un instalator consemnat la domiciliu, iar apelurile cetatenilor sun preluate de dispeceratul de la Statia de Epurare.
Odata cu începerea lucrarilor de reabilitare si extindere a sistemului de alimentare cu apa si a retelei de canalizare în oras, au aparut problemele. Oamenii se confrunta cu diferite situatii – se rup robineti de la instalatii, presiunea apei este prea mare, riscul de producere a inundatiilor fiind foarte mare. O bistriteanca, Maria Cintea, ne-a declarat ca în urma cu doua saptamâni a sunat la Aquabis pe la ora 4 dimineata pentru a cere ajutor în vederea rezolvarii unei probleme ivite la instalatia de apa. “Mi-a raspuns portarul care mi-a spus sa sun la statia de epurare, nu am gasit numarul de telefon de acolo, asa ca ne-am rezolvat singuri problema”, a spus femeia.
Avem serviciu, dar degeaba
Directorul Aquabis, Ioan Sandru, a declarat ca “serviciul de interventie functioneaza în intervalul orar 15 – 23, dupa care apelurile sunt preluate de statia de epurare, iar regia are permanent un instalator consemnat la domiciliu care poate interveni în caz de nevoie”.
Ioan Sandru a mai precizat ca anul acesta au fost înregistrate cel mult doua cazuri pe luna la care s-a intervenit.
Presiunea mare a apei este justificata, sustine directorul s-au facut lucrari de reabilitare si se fac în continuare pentru a se remedia problema pierderilor mari de apa, de aceea se poate ca populatia sa nu fie obisnuita cu presiunea mare. De fapt aceasta este presiunea normala de 4 – 5 bari, presiune care înainte era mai mica din cauza pierderilor.
Astfel, conform conducerii Aquabis nu trebuie sa ne facem probleme cu privire la presiune, aceasta este în limitele normale, iar cu privire la avariile instalatiilor recomandarea este ca oamenii sa încerce sa le repare pentru a nu mai aparea probleme.
Reabilitarea retelei de apa este un proces destul de lent, si problemele pot sa apara oricând de aceea ar fi de bun augur ca regia sa ia masuri legate de serviciul de interventie. Normal ar fi ca serviciul sa functioneze la capacitate maxima 24 ore din 24, si atunci când cetatenii apeleaza acest serviciu sa poata beneficia de el în cel mai scurt timp posibil.
Lucrarile la retelele de alimentare si canalizare din municipiu au ca termen de finalizare anul 2009, pâna atunci tot ce trebuie cetatenii sa faca este sa astepte si îsi repare singurii avariile.
Dana Pop