Plenul Senatului a adoptat, marti, un proiect de lege initiat de PDL care prevede anularea taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule si restituirea sumelor încasate din aceasta taxa auto, în termen de 90 de zile de la depunerea solicitarii.
Plenul Senatului a adoptat, marti, un proiect de lege initiat de PDL care prevede anularea taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule si restituirea sumelor încasate din aceasta taxa auto, în termen de 90 de zile de la depunerea solicitarii. Propunerea legislativa privind modificarea Legii nr.571/2003, Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare a fost adoptata cu 45 de voturi "pentru", 6 voturi "împotriva" si o abtinere, în favoarea acestuia votând senatorii PSD, PC si PDL. Legea are ca obiect de reglementare modificarea Codului Fiscal, sens în care initiatorii – grupurile parlamentare PDL din Senat si Camera Deputatilor – propun abrogarea articolelor din lege referitoare la taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule precum si restituirea sumelor încasate din aceste taxe speciale. Plenul Senatului a adoptat si un amendament venit din partea Comisiei economice, potrivit caruia Ministerul Economiei si Finantelor este obligat sa restituie persoanelor fizice si juridice îndreptatite sumele încasate prin taxele speciale pentru autoturisme si autovehicule, în termen de 90 de zile de la depunerea de catre acestea a solicitarii.  Astfel, în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a legii, Ministerul Economiei si Finantelor va elabora si va supune spre adoptare Guvernului normele metodologice de punere în aplicare a prevederilor.
Tratament discriminatoriu
Initiatorii proiectului de lege mentioneaza în expunerea de motive ca introducerea acestei taxe speciale contravine Tratatului de aderare a României la Uniunea Europeana, nivelul taxei "este unul foarte ridicat, devenind o povara fiscala exagerata pe care cetatenii trebuie sa o suporte la achizitionarea autoturismelor", iar introducerea acestei taxe creeaza un tratament discriminatoriu între competitorii de pe piata auto româneasca.  În plus, initiatorii mentioneaza ca renuntarea la aceasta taxa nu atrage dezechilibre majore în bugetul de stat, astfel ca impactul financiar este unul redus, conform proiectului de buget pe anul 2008 sumele prevazute a se încasa fiind de 600.800.000 lei. Punctul de vedere al Guvernului a fost de respingere a initiativei legislative, motivatia reprezentantului Executivului fiind ca "introducerea taxei speciale a fost efectul eliminarii sistemului de accizare, la care se adauga masurile privind protectia mediului". În plus, Guvernul a aratat ca, potrivit Comisiei Europene, România practica o taxare excesiva a masinilor vechi din alte state membre, iar CE a solicitat Bucurestiului înlocuirea acestei taxe si nu eliminarea ei. Senatul este prima Camera sesizata, forul decizional în privinta acestui act normativ fiind Camera Deputatilor. (A.M.)

Guvernul a reglementat deja problema returnarii taxei auto, prin ordonanta de urgenta care introduce taxa de poluare auto, a declarat, marti, premierul Calin Popescu Tariceanu, ca reactie la decizia Senatului de a adopta un proiect de lege privind anularea taxei speciale pentru autoturisme. "Ordonanta de urgenta privind taxa de poluare auto vorbeste si despre returnarea sumelor calculate de Ministerul Finantelor. Guvernul a facut astfel un pas, înainte de a-l face Senatul", a spus Tariceanu, raspunzând unei întrebari a presei pe aceasta tema.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.