Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR) este acuzată de afaceristul Nelu Iordache de devalizarea Romstrade şi Blueair, două dintre companiile omului de afaceri care au intrat în insolvenţă. Iordache spune că şefii casei de insolvenţă au întrerupt/încheiat contracte preferenţial şi au vândut activele Blueair cu scopul de a-l ruina. Casa de Insolvenţă Transilvania este condusă de Vasile Godincă, Andreea şi Andrei Cionca.
După ce a fost mazilit de procurorii DNA, patronul firmelor Romstrade şi Blueair, Nelu Iordache, spune că cei care au asigurat insolvenţa companiilor lui au urmărit devalizarea firmelor.
Potrivit unui raport financiar făcut de el, ”în susţinerea celor afirmate, în legătură cu administrarea frauduloasă şi păgubitoare pentru Debitoare (Romstrade – n.r.) derulată de CITR prin reprezentanţii acesteia Cionca Andrei şi Anghelof Andreea, precizăm încă de la început, că în prezent administrarea derulată de CITR în legătură cu activitatea de reorganizare a Debitoarei face obiectul urmăririi penale in rem în cadrul Dosarului 171/P/2013 / Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie, aşa cum rezultă din Adresa de Înaintare transmisă de Parchet, din care rezultă începerea urmăririi penale in rem, existând suspiciunea plauzibilă că au fost efectuate operaţiuni comerciale şi financiare de natură a aduce foloase necuvenite unor persoane din cadrul CITR şi unor creditori ai Romstrade SRL. Ţinând cont de cele de mai sus şi de situaţia actuală a Romstrade, pentru a evita pe viitor situaţii similare celor expuse, dorim să beneficiem de tot suportul dumneavoastră, în calitate de creditori, membri în Comitetul Creditorilor/Adunarea Creditorilor, în vederea numirii unui nou administrator judiciar, precum şi pentru stabilirea unei proceduri riguroase de administrare”.
Se pregătesc armele pentru Broker Cluj
În momentul de faţă, Andrei Cionca, unul dintre asociaţii Casei de Insolvenţă Transilvania, urmăreşte acapararea SSIF Broker Cluj prin numirea unei conduceri noi, loiale lui.
În cadrul firmei Consultanţă Andrei&Andrei este acţionar clujeanul Andrei Cionca, fondatorul Casei de Insolvenţă Transilvania, iar firma respectivă este acţionară la Broker Cluj cu 8,03%. În februarie, Broker Cluj împreună cu fondul de investiţii KJK Sicav Fund II şi Consultanţă Andrei&Andrei au împrumutat societatea Cemacon din Zalău cu 500.000 de euro.
”Scopul împrumutului: asigurarea de lichidităţi pentru finanţarea capitalului de lucru în
perioada februarie-iulie 2014;- Valoarea finanţării din partea SSIF BROKER SA: 112.910 Euro, la care se adaugă dobândă EURORIBOR la o lună, astfel cum este determinată de Federaţia Bancară Europeană la ora 11 a.m.(ora Bruxelles) cu două zile bancare înainte de prima zi a perioadei dobânzii;- Garanţii: împrumutul nu este însoţit de constituirea de garanţii;”, se arată în raportul făcut cu ocazia încheierii contractului între Cemacon şi cele trei societăţi amintite anterior.
Presiune în Broker Cluj
La începutul lunii martie, SC Consultanţă Andrei&Andrei a înaintat o cerere prin care solicită demiterea consiliului de administraţie al Broker Cluj.
”În data de 04.03.2014, a fost primita o cerere din partea SC CONSULTANŢĂ ANDREI&ANDREI SRL, care în calitate de acţionar cu o deţinere de 8,03% din capitalul social al SSIF BROKER SA, solicită convocarea Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor SSIF BROKER SA, cu următoarea ordine de zi:
1. Revocarea membrilor Consiliului de Administraţie
2. Alegerea unui nou Consiliu de Administraţie pentru un mandat de 4 ani.
La prima şedinţă a Consiliul de Administraţie – SSIF BROKER SA, se va stabili data AGOA, conform solicitării primite”, arată raportul prin care se face această cerere.
În momentul de faţă, membrii Consiliului sunt Mihai Buliga (Preşedinte al Consiliului de Administraţie), Tiberiu Stratan (Vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie), Vasile Pop, Marian-George Dinu şi Anton Ionescu, iar Grigore Chiş este directorul general al Broker Cluj.
Mai mult, Broker Cluj deţine, împreună cu fondul „KJK Fund II” şi „Consultanţă Andrei&Andrei”, 76,92% din acţiunile producătorului de cărămizi.
No comment
”Toate măsurile pe care CITR le întreprinde în procedurile de insolvenţă pe care le administrează sunt luate cu acordul Adunării Creditorilor şi sub controlul legalităţii instanţei, conform Legii Insolvenţei. Din martie 2014, CITR nu mai este administratorul judiciar al Romstrade SRL. Aşadar, nu putem face comentarii cu privire la activitatea acesteia“, arată oficialii companiei. De asemenea, potrivit adevărul.ro, în urmă cu câteva zile a avut loc o întâlnire a adunării creditorilor pentru a desemna un nou administrator judiciar. Omul de afaceri Nelu Iordache suspectează că un grup de creditori doreşte să impună ca administrator judiciar firma FIVE Insolvency, care ar fi şi ea în conflict de interese.
40 de milioane de euro şi-au luat zborul
Pe de altă parte, Nelu Iordache este acuzat că a retras peste 40 de milioane de euro din conturile Blue Air şi Romstrade. Raportul Expert Insolvenţă cu privire la cauzele care au dus la apariţia stării de insolvenţă a Bata Sky Imobiliare, arată că „din informaţiile preluate din dosarul penal există premisele atragerii răspunderii unor persoane”. „Analiza Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor a relevat date potrivit cărora învinuitul Iordache Nelu împreună cu un grup de persoane angajate ale societăţilor Blue Air Transport Aerian şi Romstrade (la care acesta este acţionar şi asociat), au retras din conturile celor două societăţi sume mari în numerar, echivalentul în lei a peste 40.000.000 de euro, pe care le schimbă în valută şi le transferă ulterior atât în contul unor persoane fizice, cu justificarea achiziţii terenuri, cât şi în contul societăţilor Terista Meat Plus SRL, Rasty Trading şi respectiv Atomium Fruct, Fructe Alese Legume Minunate, Atomium Legume, Atomium Enterprise , la care asociaţi unici şi administratori sunt cetăţeni arabi iar firmele nu figurează în evidenţa organelor fiscale cu declaraţii privitoare la obligaţiile fiscale şi cu activitate economică”, se mai arată în raportul economica.net privind cauzele care au dus la insolvenţa fostei Blue Air Transport Aerian.