Reprezentanţii celei mai mari companii de taxi din Bistriţa, UNITAXI, cu peste 160 de maşini şi 250 de şoferi, au anunţat săptămâna trecută, scăderea tarifelor la kilometru. Astfel, tariful pe kilometru scade la 1,31 lei/km, tariful de zi şi cel de noapte fiind unic. Preţul a scăzut de la 1,35 lei/km pe timp de zi şi 1,41 lei/km – tariful de noapte practicat până săptămâna trecută.
Scăderea tarifelor se datorează scăderii preţului carburanţilor. La ultima creştere de tarif, combustibilul ajunsese la 4 lei pe litru, iar acum oscilează în jurul valorii de 3,6 lei. Aceste tarife se menţin pe cât posibil, iar în cazul în care preţurile carburanţilor vor scădea în continuare s-ar putea recurge la o scădere şi mai mare a tarifelor.

Călătoriile cu taxiul devin accesibile

Călătoriile cu taxiul vor fi mai accesibile pentru clienţi. Criza economică a lovit majoritatea sectoarelor, astfel încât oamenii care prefereau până acum deplasarea cu trenul, autobuzul sau microbuzul, odată cu scăderea tarifului şi egalizarea tarifului pe zi şi pe noapte, aceştia vor apela mai mult la serviciile taxiurilor.

Chiar dacă trenul şi autobuzul nu pot oferi o siguranţă, comoditate la fel ca taxiul, românii optează pentru mijloace de transport în comun datorită lipsei de bani. În ziua de azi este greu să îţi permiţi deplasări cu taxiul având în vedere puterea banului şi salariile cu care trăieşti cu greu da la o lună la alta. Dar, taxiul vine după client la locul dorit, la ora dorită, este curat, evită incidentele care pot avea loc în decursul călătoriilor cu mijloace de transport în comun, în taxi este răcoare sau cald, în opoziţie cu temperatura de afară. Totuşi, mulţi cetăţeni de rând sunt privaţi de la această facilitate, nepermiţându-şi să se deplaseze în locurile unde trebuie să ajungă, folosind taxiul.
UNITAXI este singura firmă din Bistriţa care a anunţat scăderi de preţuri. Pentru a avea clienţi, UNITAXI preferă să continue cu preţuri mici, aşa cum s-a impus pe piaţă. Pe lângă preţurile accesibile pe care trebuie să le adopte firmele de taxi, clientului trebuie oferite condiţii de călătorie confortabile.

Se ieftineşte taxiul la nivel naţional

Firmele de taxi din Bucureşti operează reduceri de tarife de până la 17%, în urma scăderii drastice a comenzilor şi a ieftinirii carburanţilor. Astfel, tariful călătoriei va fi redus de la 1,94 la 1,65 de lei pe kilometru. O călătorie cu taxiul în Capitală ar putea costa cu 10-12% mai puţin, pe fondul ieftinirii carburanţilor. Preţul afişat va depinde de fiecare operator în parte, în funcţie de costurile pe care le are. În general schimbările au loc la firmele care au crescut tarifele în august-septembrie 2008. Acestea le vor scădea acum, iar cele care n-au făcut acest lucru îşi vor păstra preţurile actuale.

Criza îi face mai amabili pe angajaţii serviciilor de taxi

Taxiurile iau clienţi şi pe distanţe mici, ceea ce înainte nu făceau, sunt amabili, dau dovadă de politeţe, încercând să-şi mulţumească clienţii.
De frică să nu rămână fără serviciu şi să nu îşi piardă clienţii, prestatorii de servicii îşi fac treaba mai repede şi mai bine.

Pentru multe persoane, taximetriştii reprezintă persoanele care ştiu întotdeauna cel mai bine cum se ajunge pe cel mai lung drum posibil din punctul A în punctul B. Dacă până acum “şoferul de taxi” era o figură consacrată în cultura urbană a României postdecembriste, era caracterizat datorită tupeului demonstrat în trafic şi muzica ce umple adesea cu decibeli incinta maşinilor galbene, până la opinia tăioasă şi hiper – civismul cu care orice taximetrist tratează subiectele zilei, acum taximetriştii nu mai strâmbă din nas şi nu mai refuză clienţii chiar dacă este vorba de o cursă de numai 2 kilometri. Pe lângă aceasta dau dovadă şi de punctualitate, care până în prezent lăsa de dorit.

Împinşi de concurenţă

Dictatura concurenţei se face simţită şi în acest domeniu. Chiar dacă mulţi patroni nu vor să schimbe tarifele, sunt obligaţi să o facă, ţinând pasul cu concurenţa, altfel ei vor suporta consecinţele.

Chiar dacă oferă mai multă comoditate o anumită firmă de taxi, în general oamenii aleg firma care are cea mai redusă taxă, iar acest lucru este mai accentuat în contextul crizei economice prezentă în România.
În anul 2009, vor îngheţa preţurile, iar majoritatea taximetriştilor se plâng de scăderea comenzilor de până la 35-40%. Firmele ce aveau comenzi în număr de 1.000 în 24 de ore, acum comenzile ajung cu greu la un număr de 600-700.

Părerile cetăţenilor

Dacian: „De multe ori mi se pare o lipsă de încredere din partea taximetriştilor. Dacă suni să vină într-un anumit loc, mai departe de oraş, 20 de km de exemplu, te reţin multe minute la telefon, nu au încredere, trebuie să îi convingi că nu minţi şi că doreşti un taxi cât de repede posibil. Cred că li s-a întâmplat să îi cheme cineva şi apoi să nu mai fie persoana la locul respectiv. Dar, ar trebui făcut ceva în sensul acesta.”

Livia: „Taxiurile sunt un mare beneficiu, dacă ai nevoie de un transport, urgent, rapid şi comod, ai tot timpul la dispoziţie, sper că ieftinirea tarifelor să nu ducă la o scădere a seriozităţii şi a siguranţei, să nu fie înlocuiţi şoferii profesionişti şi responsabili. Până la urmă, siguranţa constituie cel mai important lucru.”

Nicolae: „La noi în judeţ există taxiuri pe care scrie „non stop”, dar dacă suni dimineaţa sau noaptea târziu nu îi găseşti. Pe lângă acest lucru, ceea ce mă deranjează cu adevărat, e lipsa punctualităţii, dacă îi suni îţi zic că în maxim 10 minute, iar dacă te uiţi la ceas sosesc cu întârziere de 15 minute.”

Gabriela: „Cred că e mai bine pentru cei care lucrează individual, nu la firme, sunt mai interesaţi de condiţiile clientului, pe când ceilalţi aşteaptă să treacă orele să îşi termine programul.”

Mihaela: „Ar trebui să scadă numărul taxiurilor din oraş, deoarece încurcă traficul şi chiar mi se pare inutil. Că dacă suni noaptea te refuză politicos, spunând că toate maşinile sunt ocupate, mai bine zis plecate, nu în cursă, ci acasă. În ceea ce priveşte reducerea tarifului, este o iniţiativă foarte bună în această perioadă de criză.”

Părerea reprezentanţilor firmelor de taxi din Bistriţa

„În 2009 firmele de taxi au fost afectate de criza economică, dar nu în aşa mare măsură precum alte domenii. Totuşi s-au simţit pierderi, scăderi s-au înregistrat în numărul clienţilor şi odată cu scăderea numărului clienţilor a scăzut şi profitul. Noi şi şoferii facem tot ce se poate”, a declarat pentru Gazeta de Bistriţa reprezentantul firmei UNITAXI Bistriţa.

Reprezentantul firmei Taxi Total Bistriţa este de părere că „într-o oarecare măsură a scăzut profitul, clienţii sunt aceiaşi, dar nu sunt dispuşi la călătorii dese şi nu solicită taxiul pentru deplasări de lungă durată. Aceasta e diferenţa, clienţii sunt aceiaşi. Dar a scăzut puterea banului. În legătură cu scăderea tarifului pe kilometru, toate firmele de taxi bistriţene vor adopta o decizie de comun acord.”

Delia Hriţuleac

2 COMENTARII

  1. sant prea multi si numai incurca circulatia..pe deasupra sant si neducati si urat mirositori uni dintre ei..si culmea tupeului..uni dintre ei mai fac si avansuri la fete :))))))))) jos cu ei..la munca la santuri ..jegurile tari

  2. Cand vezi cate unul ca cel precedent ca are comentarii de un nivel…josnic , iti vine sa-i raspunzi la fel , dupa ce ai facut si tu o firma de rahat si ai furat cat te-a tinut(a se intelege evaziuni fiscale),acum pozeaza in SFINTI si vezi doamne e corect, nu zice de ztestate,carti de munca,inregistrari contabile…etc. sa traiasca numai ei ! E CORECT ? Pe langa un „supermarket” nu mai poate vinde „ulei si zahar” un amarat de chiosc ? DE CE SA NU ALEAGA CLIENTUL ? SA VA PUTETI IMPUNE VOI PRETURILE DUPA CE ELIMINATI CONCURENTA ??? AR FI NUMAI IN DETRIMENTUL CETATEANULUI !!! Jigodii penale numai la burtile voastre va ganditi !!! si antrenati si „organele” in jocul vostru sa-i puteti f–e pe toti !!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.