Proclamarea localităţii Colibiţa staţiune a făcut cu ochii mai multor jucători ai economiei din Bistriţa-Năsăud. Aceştia s-au apucat de investit în hoteluri şi complexuri la Colibiţa, deşi domeniul principal de activitate nu este turismul. Printre cei care speră să facă profituri frumuşele oferind priveliştea de la Colibiţa se numără Geoplast şi Dimex 2000 Company.

 

Anul acesta, mai exact în data de 16 februarie, localitatea Colibiţa a fost „proclamată” staţiune turistică. Asta după ce Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a făcut o analiză a aerului, care să demonstreze că e la fel de pur ca-n Alpi, dar şi după ce a făcut câteva investiţii minore şi anume înfiinţarea unei farmacii şi a unui punct de prim ajutor.

În luna august, în preajma sărbătorii de Sfânta Maria a fost gata şi unul dintre drumurile care duce la Colibiţa. Este vorba despre Colibiţa-Mureşenii Bârgăului. Pentru cei 5,2 kilometri de drum s-au cheltuit 13 milioane de lei, investiţia fiind finanţată de Guvern.

Lucrările au început în primăvară şi au fost executate de către cei de la Dimex 2000 Company SRL, după ce au fost contestaţi de către Îndemânarea Prodcom, o altă firmă de casă a Consiliului Judeţean.

 

Multe lipsuri

Cu toate progresele, situaţia de la Colibiţa nu este nici pe departe roz. Canalizarea nu există, iar apă doar în anumite părţi. Să nu mai punem la socoteală faptul că unele cabane nu au nici măcar curent, funcţionând cu ajutorul generatoarelor.

Anul acesta, furnizorul de apă Aquabis a fost nevoit să taie apa, pe timp de noapte, din cauza secetei. Asta în ciuda faptului că în mijlocul localităţii este un lac de acumulare, care, culmea, are scopul de a alimenta cu apă mai multe localităţi din aval.

 

Vasile Coruţiu, primul care a văzut potenţialul staţiunii

Primul care a investit masiv în Colibiţa este Vasile Coruţiu, care a început să facă bani cu Matcon şi Garant Service. Matcon, care are ca obiect de activitate fabricarea produselor din beton pentru construcţii, o duce şi acum bine. Potrivit ultimului bilanţ depus pentru anul 2016, Matcon are o cifră de afaceri de 2,7 milioane de lei, un profit net de 244.680 de lei şi datorii de peste 1,9 milioane lei.

Garant Service a fost dizolvată (radiată) în data de 28 august 2009. Aceasta fusese înfiinţată în anul 2005 şi avea ca obiect de activitate alte lucrări speciale de construcţii.

Coruţiu s-a retras din construcţii în 2013 şi a hotărât să investească la Colibiţa. Acolo a pus pe picioare complexul Fisherman`s, unul dintre cele mai luxoase locaţii de la „marea de la munte”. Afaceristul le-a pus turiştilor la dispoziţie un restaurant, plajă cu umbreluţe, piscine şi chiar un jacuzzi şi un mic SPA.

Imaginea a fost completată în urmă cu câţiva ani cu câteva „bungalow-uri”, camere cu o privelişte de milioane, cu propriul ponton şi geamuri imense care-ţi permit să vezi răsăritul din pat. O astfel de cameră costă nu mai puţin de 100 de euro pe noapte.

 

Patroana Geoplast şi-a transformat casa de vacanţă în complex turistic

Coruţiu nu este singurul care a pariat pe Colibiţa şi nici singurul care s-a reprofilat de la construcţii la turism. Ana Maria Ştefănuţiu Mureşan, patroana Geoplast – un producător uşi şi ferestre, s-a reprofilat şi ea spre turism, transformându-şi casa de vacanţă de la Colibiţa într-un adevărat complex turistic.

Complexul care conţine restaurant, SPA cu căzi de hidromasaj şi saună, teren de tenis, ponton, loc de joacă pentru copii şi chiar un cinema 3D, a fost inaugurat în primăvara acestui an.

Practic, clădirea deja existentă a fost prelungită cu încă un corp şi a primit numele „Roser House Butique”, similar cu numele firmei pe care funcţionează – Roser House SRL. Ana Maria Ştefănuţiu Mureşan, care conduce cu mână de fier alături de soţul său Geoplast, cere pe o cameră între 80 de euro şi 150, iar clienţii nu se lasă aşteptaţi.

Se pare că, în ciuda preţurilor piperate, camerele sunt rezervate inclusiv pentru această toamnă. La fel de piperate sunt preţurile şi la restaurantul amenajat la parterul uneia dintre corpurile de clădire.

Potrivit ultimei raportări, Geoplast a avut în anul 2016 o cifră de afaceri de 17,8 milioane de lei, un profit de aproape 400.000 de lei şi datorii de 7,2 milioane de lei.

Aceasta pare să fie una dintre cele mai ridicate cifre de afaceri din ultimii ani raportate de Geoplast. Astfel, în 2015, Geoplast înregistra o cifră de afaceri de 10,8 milioane de lei, un profit net de 286.481 de lei şi datorii de 8,3 milioane de lei.

Până în 2014, profitul Geoplast nu a ajuns la 100.000 de lei. În 2014, Geoplast avea o cifră de afaceri de 11 milioane de lei şi un profit de 71.237 de lei şi datorii de 4,4 milioane de lei. În 2013, Geoplast avea o cifră de afaceri de 8,7 milioane de lei, un profit de doar 35.000 de lei şi datorii de 6,3 milioane de lei.

roser house

Dimex pregăteşte ditamai hotelul

Ultimul de pe lista de investitori reprofilaţi este chiar Dimex 2000. Ca o coincidenţă cel puţin ciudată, firma de casă a autorităţilor judeţene, a modernizat şi drumul care duce la Colibiţa, lucrări pentru care a încasat aproape 13 milioane de lei.

Dimex 2000 Company SRL se pregăteşte să ridice un hotel cu 5 etaje pe mai bine de 7.000 de metri pătraţi. În acest sens, compania a început să obţină autorizaţiile necesare. În luna august a acestui an, Dimex a cerut autorizaţii de la Agenţia pentru Protecţia Mediului.

Potrivit documentaţiei depuse la Agenţia pentru Protecţia Mediului, hotelul va avea 5 etaje şi trei niveluri subterane, unde, cel mai probabil va fi amenajată parcare.

Acesta va avea o capacitate de 100 de locuri cu 50 de camere. De asemenea, hotelul va avea o sală de conferinţe care va putea adăposti 160 de persoane, un restaurant cu 130 de locuri şi un centru SPA. Acesta va asigura 28 de locuri de parcare.

Centrul SPA se va întinde şi el pe 520 de metri pătraţi şi va avea o capacitate maximă de 100 de persoane, fiind dotat cu piscină, jacuzzi, saună uscată şi umedă şi o sală de fitness.

Şi hotelul va trebui să se descurce cu fântâni şi cu fose septice. Alimentarea cu energie electrică a fi asigurată de reţeaua din zonă, dar şi de panouri fotovoltaice.

Proiectul a primit un aviz inclusiv de la Ocolul Silvic Bistriţa Bârgăului, custode al sitului Natura 2000 Cuşma, care a ajuns la concluzia că acesta nu afectează mediul şi animalele din arealul protejat.

Pentru anul 2016, Dimex 2000 a raportat o cifră de afaceri de 75,2 milioane de lei şi un profit net de 7,9 milioane de lei, dar şi datorii de 18 milioane lei.

Andreea Moldovan

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.