Au calculat cinci luni şi a ieşit un monstru. Noul timbru de mediu loveşte puternic în proprietarii de maşini diesel, dar favorizează hârburile! Taxa se va aplica din scurt, după 15 martie, deşi normele de aplicare nu sunt încă elaborate.
S-au dus vremurile când românii se îmbulzeau să-şi ia maşină cu motor diesel. Motorina s-a scumpit în ultimii ani mult mai mult decât benzina iar, ieri, ministrul mediului, Rovana Plumb, a dat lovitura decisivă: proprietarii maşinilor pe motorină vor plăti aproape dublu timbru de mediu faţă de "benzinare".
Două milioane de maşini mai vechi de 15 ani circulă pe drumurile patriei, lăsând fum gros pe ţeava de eşapament şi dâre de ulei de motor pe asfalt. Cu toate acestea, exact aceste maşini vor plăti mai puţin la timbrul de mediu, în timp ce pentru maşinile pe motorină se va plăti cu vârf şi îndesat. Guvernul a avizat, ieri, prin ordonanţă de urgenţă, introducerea timbrului de mediu care va fi perceput la înmatricularea maşinilor, înlocuind actuala taxă auto. Noul sistem de taxare va fi introdus la 15 martie, până atunci Guvernul urmând să definitiveze şi normele de aplicare.
Ordonanţa stabileşte un cuantum diferit pentru maşinile cu motoare pe benzină şi pentru cele cu motorină, având în vedere că emisiile poluante din pulberi sunt mult mai mari în cazul motorinei. Actul normativ nu face însă nici o diferenţă între maşinile diesel cu filtru de particule, care poluează mult mai puţin, şi cele fără această dotare. Noua formulă conduce la o creştere în medie cu 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-Euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.