Au fost elaborate regulamentele noi pentru desfăşurarea activităţilor comerciale pe raza municipiului, cu intenţia de a le supune analizei şi aprobării Consiliului Local în şedinţa ordinară din luna noiembrie.

Astfel, orice persoană interesată va putea formula propuneri, sugestii şi opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect de act normativ care vor trebui depuse până la data de 31 octombrie. Conform noului regulament, certificatele de funcţionare vor fi valabile 5 ani dacă sunt păstrate condiţiile de funcţionare pentru care s-au eliberat. Certificatele de funcționare eliberate pentru unitățile de alimentație publică vor fi valabile tot 5 ani, cu condiţia respectării reglementărilor legale în vigoare şi obţinerea vizei anuale achitată anticipat şi integral până la data de 31 decembrie a anului în curs pentru anul următor, indiferent de perioada rămasă până la sfârşitul anului fiscal, conform prevederilor Codului fiscal. La expirarea celor 5 ani, dacă sunt păstrate condiţiile de funcţionare, la cererea agentului economic, se emite un nou certificat cu respectarea condiţiilor impuse de legislaţia în vigoare la data emiterii acestuia.

Taxa de eliberare / vizare anuală a certificatelor de funcţionare se stabileşte prin hotărâre de Consiliu Local odată cu stabilirea impozitelor şi taxelor locale şi se achită integral, anticipat eliberării certificatului de funcţionare indiferent de perioada rămasă până la sfârşitul anului fiscal, respectiv 31 decembrie conform Codului fiscal. Taxa de eliberare/vizare anuală a certificatului de funcţionare nu se restituie chiar dacă autorizaţia a fost anulată sau dacă titularul certificatului de funcţionare şi-a încetat activitatea, indiferent de motiv.

A fost întocmit un regulament separat care vizează reglementarea procedurii de autorizare și modului de desfăşurarea comerţului stradal.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.