Baronul pesedist Radu Moldovan, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, a întârziat cu cel puțin o lună licitația pentru merele elevilor. Se pare că nimănui nu-i pasă prea tare de acest lucru. În ceea ce privește licitația pentru cornuri, toate contractele s-au dus la aceeași firmă: Media Pop Art. Coincidență sau nu, firma aceasta a câștigat și unul dintre loturile anul trecut, la doar câteva luni de la înființare. Valoarea totală a contractelor 1,7 milioane de lei. Aceeași firmă a câștigat și licitații în județele Satu Mare, Alba și nu numai.
Firma înființată anul trecut cu profit de 4 mii de lei
Societatea Media Pop Art a fost înființată în 09.04.2013. Cifra de afaceri a societății este de 3,5 milioane de lei, iar profitul este de 4.075 de lei. Pentru că așa se fac banii din panificație.
”FURNIZAREA DE PRODUSE DE PANIFICATIE PENTRU ELEVII DIN INVATAMANTUL PRIMAR SI GIMNAZIAL DE STAT SI PRIVAT, PRECUM SI PENTRU COPIII PRESCOLARI DIN GRADINITELE DE STAT SI PRIVATE CU PROGRAM NORMAL DE 4 ORE, LA NIVELUL JUDETULUI BISTRITA-NASAUD, PENTRU ANUL SCOLAR 2014- 2015” este numele contractului atribuit societății Media Pop Art. Firma este deținută de Pop Ana și este din Turda.
În schimb, licitația intitulată ” Furnizare mere în cadrul „Programului de încurajare a consumului de fructe în scoli” pentru anul scolar 2014- 2015, judetul Bistrita Nasaud” este încă în fază de ofertare. Vă dați seama că s-ar putea să mai treacă încă o lună până când elevii să primească fructe. Contractul este estimat la jumătate de milion de lei.
Judeţul Satu Mare prin Consiliul Judeţean Satu Mare a procedat în data de 14 octombrie 2014 la semnarea acordurilor-cadru şi a contractelor subsecvente având ca obiect furnizarea produselor lactate pentru elevii din învăţământul primar şi gimnazial de stat şi privat, precum şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore din judeţul Satu Mare, cu operatorul economic SC MEDIA POP ART SRL, Turda, declarat câştigător în urma finalizării procedurii de licitaţie deschisă, cu etapă finală de licitaţie electronică, se arată pe site-ul https://portalsm.ro.
Anul trecut, contract de șase milioane de lei
Aproximativ şase milioane lei a pus la bătaie Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud (CJ BN) pentru laptele şi cornul elevilor din Bistriţa-Năsăud, se arăta anul trecut într-un articol.
Câştigătorul licitaţiei pentru distribuţia de produse lactate în şcolile din judeţul nostru a fost desemnat în termenul propus de administraţia judeţeană, însă nu la fel s-a întâmplat şi în ceea ce priveşte produsele de panificaţie, caz în care abia zilele acestea va fi desemnată firma sau firmele câştigătoare.
Administraţia judeţeană nu a vrut să fie prinsă pe picior greşit aşa cum s-a întâmplat anul trecut şi a pregătit relativ din timp licitaţiile pentru programul dedicat elevilor claselor I-VIII, „Laptele şi cornul”. Astfel că, la începutul lunii iulie, CJ BN a lansat două licitaţii pentru achiziţionarea de cornuri şi lapte pentru elevii din clasele primare şi ciclul gimnazial. În acest sens, administraţia judeţeană a pus la bătaie circa şase milioane lei, mai mult cu un milion de lei faţă de anul 2012.
Contract împărţit în cinci loturi
În ceea ce priveşte achiziţia de lapte pentru elevi din cadrul programului, CJ BN a estimat contractul la o valoare totală de 4.038.611 lei, fără TVA. De fapt vorbim aici nu de un singur contract, ci de cinci, fiindcă administraţia judeţeană a împărţit achiziţia în cinci loturi. Astfel, în primul lot (zona Bistriţa) vor fi distribuite într-un an şcolar 2.563.912 cutii, în lotul 2 (Sângeorz-Băi) – 1.084.910 cutii; lot 3 (Beclean)- 998.224 cutii; lot 4 (Năsăud) – 1.132.258 cutii şi în lot 5 (Teaca – Lechinţa) – 631.188 cutii. Dacă vorbim de bani, CJ BN a prevăzut pentru lotul 1- 800.000 lei fără TVA, lotul 2- 350.000 lei fără TVA, lotul 3- 300.000 lei fără TVA, lotul 4- 350.000 lei fără TVA, lotul 5 – 200.000 lei fără TVA.
De asemenea, ofertanţii trebuiau să demonstreze că media cifrei globale de afaceri în ultimii trei ani pentru fiecare lot a fost în valoare de minim 2.400.000 lei pentru lotul I, lotul 2 – 1.000.000 lei, lotul 3 – 900.000 lei, lotul 4 – 1.000.000 lei şi pentru lotul 5 – 500.000 lei.
Dorna SA, câştigător în 2012
Anul trecut, licitaţia pentru distribuţia produselor lactate în judeţul Bistriţa-Năsăud, în cadrul programului „Cornul şi laptele” a fost câştigată de SC Dorna SA Vatra-Dornei, judeţul Suceava, cu o ofertă totală de 3.588.589 lei.
Cifra de afaceri înregistrată de Dorna SA în 2012 s-a cifrat la peste 92,65 milioane lei, iar profitul s-a ridicat la circa 945.000 lei.
În 2013, aceeaşi familie, alt copil – Dorna Lactate
Anul acesta contractul pentru distribuţia de produse lactate pentru elevii din clasele I – VIII din Bistriţa-Năsăud a fost adjudecat de SC Dorna Lactate SA din Dorna Candreni, judeţul Suceava.
Chiar dacă vorbim de două societăţi comerciale diferite, acestea au un punct comun, şi anume acţionarul majoritar, care este Lactalis Romania SRL din Vatra Dornei, care, la rândul ei are ca acţionar majoritar o societate de naţionalitate belgiană – BSA International SA, membră a grupului Lactalis.
Potrivit datelor publicate pe listafirme.ro, Dorna Lactate SA a avut în 2012 o cifră de afaceri de peste 182 milioane lei, şi un profit în valoare de aproape 24,4 milioane lei.
FrielsandCampina, subcontractant
Conform datelor publicate pe SEAP, alături de Dorna Lactate SA, regăsim drept subcontractant o firmă din Cluj Napoca – SC FrieslandCampina SA – acţionar majoritar al SC Napolact SA. De fapt, FrieslandCampina SA a apărut pe piaţa din România în 2009, după ce două mari companii olandeze producătoare de lactate – Friesland Foods şi Campina – au fuzionat în 2008.