Baronul pesedist Emil Radu Moldovan derulează o investiţie de 15,5 milioane de lei la sediul Ambulatoriului Spitalului de Urgenţă al judeţului Bistriţa-Năsăud. Bunul său prieten Gelu Buta, şeful spitalului, va trebui să îl recompenseze.
Licitația lansată de baronul Radu Moldovan este intitulată ” Furnizare aparatura si echipamente specifice pentru ocotirea sanatatii privind obiectivul ,,Modernizarea, dezvoltarea si echiparea Ambulatoriului Spitalului de Urgenta al judetului Bistrita-Nasaud” –LOT 1,2,3.” Licitația de 15,5 milioane de lei va ajuta Ambulatoriul Spitalului de Urgență al județului Bistrița-Năsăud.
Gelu Buta, șeful salariilor din județ
Gelu Mircea Buta, șeful Spitalului Județean Bistrița-Năsăud, este unul dintre cei mai bine plătiți medici din România și unul dintre cei mai bine plătiți din județ, arătam anterior. El are un venit lunar de peste 12.000 de lei. Surse din apropierea acestuia ne-au declarat că datorită sprijinului social-democrat, Gelu Buta ar fi primit și mai mulți bani drept salariu din activitățile didactice. Astfel, Radu Emil Moldovan ar fi un apropiat al medicului, iar întregul sistem medical ar fi într-o strânsă legătură cu politicul. Salariul anual al lui Mircea Gelu Buta, șeful spitalului județean din Bistrița, este de 144.633 de lei. Salariul nevestei sale, Liliana Buta, care de asemenea lucrează în domeniul medical, este de 64.047. Culmea este că salariul acestuia ar fi crescut de la ultima declarație de avere, conform unor surse politice. Sprijinul pentru această creștere ar fi fost asigurat de către Emil Radu Moldovan, baronul care conduce Consiliul Județean Bistrița-Năsăud.
Intrarea la UBB
Doctorul Buta este angajat al Facultății de Teologie din cadrul UBB. Domeniile sale de specialitate ar fi medicina, bioetica și managementul. Mircea Gelu Buta scrie lucrări în revista Studia Bioethica a Universității Babeș-Bolyai împreună cu soția sa, Liliana Buta. El este chiar membru în consiliul editorial al acestei reviste. De altfel, toate articolele ISI ale lui Mircea Gelu Buta sunt scrise împreună cu nevasta acestuia. Materiile predate de Buta la UBB sunt “Bioetică şi taina persoanei” și ”Bioetică şi diaconie creştină – Master Bietică 2.”
Cele trei loturi care merg la spital
Gazeta de Bistrița vă arată ce presupune respectiva procedură publică: ” Furnizare, transport, montare, punere în functiune, instruire si asigurare de service pe perioada de garantie pentru echipamentele medicale prevazute în caietul de sarcini, astfel :
LOT NR. 1 – Echipamente medicale diverse (Truse instrumentar, mobilier medical, echipamente pentru laborator, aparatura pentru sterilizare instrumentar medical, recuperare medicala, electrochirurgie, aparatura de uz oftalmologic, investigatii endoscopice etc.)
LOT NR. 2 – Aparatura pentru investigatii medicale complexe (radiologie, imagistica medicala si cardiologie).
LOT NR. 3 – Aparatura pentru investigatii medicale complexe de laborator
Suma aferenta”CHELTUIELI DIVERSE SI NEPREVAZUTE” este 0 (zero) ”, se arată în caietul de sarcini.
Care sunt condițiile de participare?
Orice sosiceate care participă la licitație trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
”1. Declaratie privind neîncadrarea în prevederile art.180 din OUG nr.34/2006
Modalitatea de îndeplinire: Declaratie pe proprie raspundere -Completare Formular nr 5- Declaratie de eligibilitate
2. Declaratie privind neîncadrarea în prevederile art. 181 din OUG nr.34/2006
Modalitatea de îndeplinire: Declaratie pe proprie raspundere Completare – Formular nr.6
Nota: Acest formular trebuie prezentat de ofertant/candidat, ofertantul asociat/candidatul asociat, tertul sustinator (dupa caz).
Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art.181 lit.a), c)1 si d) din OUG nr.34/2006 vor trebui prezentate si de tertul sustinator, daca este cazul.
3. Declaratie „Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta”
Modalitatea de îndeplinire: Declaratie pe proprie raspundere- completare Formular nr.8
4. Declaratie privind neîncadrarea în situatiile prevazute la art. 69^1 din OUG nr.34/2006
Modalitatea de îndeplinire: Declaratie pe proprie raspundere- completare Formular nr.7
Presedinte Consiliul Judetean – Moldovan Emil Radu, Vicepresedinte Pugna Alexandru, Vicepresedinte- Popescu Grigore Dorin; Administrator public – Moldovan Florin Grigore, Tinis Viorel – director economic, Redl Iosif – secretarul judetului, Sabo Augustin – sef Seviciu buget-finante, contabilitate, taxe, impozitr, Coldea Raveca- sef Birou achizitii publice, urmarire contracte, Ungureanu Elisabeta – consilier Birou achizitii publice, urmarire contracte – responsabil achizitii 1, Geoff-Ghar Adrian Popescu – membru echipa de proiect responsabil juridic, Hasnas Veronica – manager proiect, Mora Csaba – membru echipa de proiect responabil avize, autorizatii, lucrari reabilitare 1, Tarmure Mihaela – asistent manager, Redl I. Alexandru – membru echipa proiect responabil financiar, Lazany Gabriel – membru echipa proiect responsabil achizitii 2, Patca Paul – membru echipa proiect responabil avize, autorizatii, lucrari reabilitare 2;
consilieri judeteni: Bresfelean Ciprian-Radu, Bugnar Ramona-Cristina, Bumbu Mihai-Adrian, Coman Samuel Leon, Curteanu Eugen-Dicones, Cîrcu Mirela Maria, Gaftone Ioan, Lacatus Emil, Lupsan Nicolae-Grigore, Marc Vasile, Mereuta Mircea, Moldovan Andrei Valentin, Moldoveanu Ileana, Montoiu Gabriela-Catalina, Muresan Mihail, Negruseri Vasile, Pop George, Puica Vasile, Rogozan Florin-Grigore, Runcan Anton-Claudiu, Sasarman Monica, Sighiartau Robert-Ionatan, Stroe Iulian-Cristian, Suciu Andrei, Szanto Arpad, Ulecan Maria, Urîte Florin-Radu.
5. Certificat de atestare fiscala eliberat de Administratia Finantelor publice pentru obligatiile de plata catre buget, din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor .
6. Certificat privind plata impozitelor si taxelor locale din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anteriaore celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor.
Nota: Pentru persoane juridice straine:
• Vor prezenta certificatele sus mentionate (sau documente echivalente) in conformitate cu prevederile legale in vigoare in tara in care este stabilit ofertantul. 1. Prezentarea Certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalele teritoriale în raza caruia este situat sediul ofertantului din care sa rezulte cel putin informatiile legate de structura actionarilor, reprezentantilor legali, si ca
– obiectul de activitate al ofertantului autorizeaza desfasurarea de activitati in domeniul ce face obiectul achizitiei . Dovada autorizarii va trebui sa reiasa din mentiunea cuprinsa în certificatul ORC la pct. “Sedii si/sau activitati autorizate”, respectiv identificarea la acest punct a codului CAEN autorizat pentru domeniul ce face obiectul achizitiei.
Informatiile cuprinse în acest document vor fi reale /actuale la data limita de depunere a ofertelor.
2.Certificat de înregistrare a dispozitivelor medicale emis de Ministerul Sanatatii pentru producatorul sau reprezentantul autorizat al producatoruluistabilit în România, conform Ordinului 253/2010.
3. Aviz de functionare emis de Ministerul Sanatatii pentru import, comercializare si depozitare dispozitive medicale in conformitate cu prevederile Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sanatatii, cu toate modificarile si completarile ulterioare, Titlul XIX Dispozitive medicale
4. Aviz de functionare emis de Ministerul Sanatatii (al ofertantului sau oparatorului economic ce va indeplini aceste activitati) din care sa reiasa ca este avizat pentru activitatile de reparare, verificare si punere in functiune pentru echipamentele ofertate in conformitate cu prevederile Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sanatatii, cu toate modificarile si completarile ulterioare, Titlul XIX Dispozitive medicale”