Pe 30 iunie va avea loc în Dorna Candrenilor inaugurarea unui Centru de informare turistică, amenajat într-un spaţiu pus la dispoziţie de Coca-Cola HBC România. În perioada 28-29 iunie tinerii de la liceul din localitate vor arăta ce au învăţat în timpul programului de training – unde au discutat despre turismul responsabil şi despre importanţa protejării mediului. Ei vor amenaja Centrul de informare în care vizitatorii vor găsi pliante, vor putea vedea câteva fotografii realizate de Cosmin Bumbuţ la Rezervaţia Geologică 12 Apostoli şi vor primi informaţii despre obiectivele turistice din zonă. Ghizii locali vor fi chiar elevii care au participat la programul de training.

Foarte multe organizaţii au încercat în ultimii ani să cureţe România de deşeurile depozitate în natură, în special în comunităţile din mediul rural. S-a dovedit a fi însă o muncă de Sisif: la scurt timp, alte gunoaie erau aruncate pe malurile râurilor sau în păduri. Asociaţia Tăşuleasa Social, care s-a confruntat în ultimii cinci ani cu această problemă, a aplicat o altă metodă prin proiectul Paşaportul Verde: şi-a propus să schimbe mentalităţile localnicilor din Poiana Negri şi să-i convingă să colecteze gunoiul selectiv.

Tăşuleasa Social, înfiinţată în Bistriţa, în urmă cu nouă ani, şi-a propus să schimbe mentalităţile tinerilor şi să arate că aceştia doresc să se implice în probleme de mediu. Tinerii care au participat la acţiunile asociaţiei au fost pregătiţi ca, la rândul lor, să desfăşoare pe cont propriu activităţi similare. Una dintre cele mai cunoscute campanii Tăşuleasa Social a fost Verde 003, proiect la care au participat peste 2.200 de adolescenţi şi o serie de personalităţi precum Ada Milea, Marcel Iureş, Radu Naum, Amalia Enache, Cătălin Ştefănescu sau Ivan Paţaichin.

Eugen Farcaşiu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.