Joi au început lucrările la linia de mare viteză pentru ”trenul glonț” ce va permite cătătoria din orașul Ahmedabad în Mumbai. Japonezii vor acorda ajutor financiar Indiei în vederea acestor realizări sub forma unui împrumut de 14 miliarde de dolari, pe care îl va rambursa în următorii 50 de ani. Restul finanțării va fi asigurată de guvernul indian, potrivit sursei inCont.ro
Criticii spun, că aceste miliarde de dolari ar fi fost folosite mai bine pentru modernizarea infrastructurii feroviare existente.
“Nu avem infrastructura de care avem nevoie. Introducerea trenului de mare viteză nu este viabilă din punct de vedere economic”, a spus Mallikarjun Kharge, liderul unui partid de opoziție.
Rețeaua feroviară a Indiei, construită de britanici acum 160 de ani, este imensă. Cu cele 12.000 de trenuri aflate în circulație în India merg zilnic 23 de miliane de pasageri – echivalentul populației Australiei.
Potrivit datelor guvernamentale, pe mai mult de 60% din rutele feroviare se depășește capacitatea maximă, fiind o infrastructură îmbătrânită, ieșită demult din garanție
“Capacitatea sistemului feroviar este depășită încă de acum 50 de ani, însă cererea este tot mai mare. În consecință, nu avem timp să verificăm dacă sunt probleme”, a spus Dheeraj Sanghi, profesor al Indian Railways Fan Club.
Cu doar câteva ore înainte de ceremonia de lansare a proiectului trenului de mare viteză, la care au participa Modi și Abe, aceștia au spus că deraierile de trenuri în India sunt o obișnuință, doar în ultima lună fiind rapotate șase astfel de incidente, inclusiv unul în gara din New Delhi. Aproximativ 30.000 de indieni au murit în accidente feroviare, în 2015, potrivit datelor oficiale.
Deși guvernul condus de Modi a alocati 134 mld. de dolari pentru modernizarea rețelei feroviare a țării, inclusiv 20 de miliarde de dolari pentru siguranță, experții susțin totuși că este prea puțin.