Portiunea de drum dintre localitatile Dumitra si Cepari s-a asfaltat numai de ochii lumi. La prima vedere a soselei, sentimental încercat de soferi este unul de bucurie, dar  când întra cu rotile autovehiculului pe portiunea asfaltata, acestia îsi dau seama ca nu este o bucurie sa conduca pe un astfel de drum.

Concluzia poate fi exprimata în doar câteva cuvinte: afara e vopsit gardul, înauntru-i leopardul, adica mai pe întelesul tuturor, soseaua a fost acoperita cu un strat subtire de asfalt, gropile si dâmburile ramânând la locul lor si fiind usor de identificat.

Reabilitari amânate

Reabilitarea DN 17 C si a DN 17 D începe în 2009. Conform informatiilor furnizate de Sectia Bistrita a Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj si confirmate de subprefectul Radu Tamasoi, DN 17C, Bistrita – Nasaud, va intra în reabilitare, iar DN 17D, Beclean – Valea Mare, va intra în reparatie capitala, ambele începând cu 2009. Chiar daca trebuia sa intre în reabilitare si respectiv reparatie capitala la începutul acestui an, cele doua portiuni de drum sunt acum la jumatatea anului în continuare o bataie de cap pentru soferi, deoarece din cauza unor erori de proiectare, începerea lucrarilor a fost amânata pentru începutul anului viitor. Dar toate acestea sunt înca doar promisiuni. Între timp, pe cele doua portiuni de drum se executa lucrari precare de întetinere sau, cum se numesc în termeni de specialitate, “straturi bituminoase foarte subtiri executate la rece”.

De exemplu, pe drumul dintre localitatile Dumitra si Cepari s-a executat recent o astfel de lucrare – turnarea unui strat bituminos foarte subtire la rece care atât doar ca arata a asfalt, în rest este la fel precum un drum neasfaltat, plin cu denivelari. Reprezentantii Sectiei Bistrita a DRDP sustin ca nu pot presta lucrari de calitate si mai mai mare anvergura, deoarece aceste drumuri nationale urmeaza sa intre în reabilitare si în concluzie nu se fac investitii foarte mari, fie si în lucrari de întretinere.

Doar lucrari de întretinere

Potrivit declaratiei reprezentantului Sectiei Bistrita a DRDP Cluj, ing. Vlad Grigore, anul acesta s-au executat lucrari de întretinere, turnându-se în total 3.142 tone de mixtura asfaltica pe drumurile natioanale din judet. Astfel, pe DN 17C, care leaga judetul nostru de judetul Maramures s-au turnat 1.100 de tone mixtura, pe DN 17 D, de la Beclenut spre Rodna – 1.042 de tone de mixtura asfaltica, iar pe DN 15A, de la intarea în localitatea Saratel pâna la Reghin – 1.000 de tone, costul lucrarilor ridicându-se la 827.812 lei fara TVA. Vlad Grigore a mai precizat ca fondurile care se primesc în vederea întretinerii în regie a drumurilor nationale din judet sunt minime si ca pe lânga cele 3.142 de tone de mixtura asfaltica care s-au turnat pe portiunile amintite s-au mai cerut înca 7.500 de tone pentru întretinerea tuturor drumurilor nationale care intra în subordinea sectiei bistritene.

Ramânem cu promisiunea

Reabilitarea drumurilor este o problema extrem de delicata la nivel national, lucrarile se desfasoara într-un ritm incredibil de lent, drumarii cer mereu amânare termenului de finalizare, pentru ca atunci când ar trebui sa fie gata intervin diferite probleme, cum ar fi faptul ca cetatenii sunt blocati în curti sau nu le sunt asiguate trotuare. Drumarii, în loc sa fie trasi la raspundere, primesc noi si noi contracte pe care nu le executa la timp. În judetul Bistrita-Nasaud situatia este similara, promisiuni ca cele doua drumuri nationale 17C si respectiv 17D vor fi reabilitate sunt înca din 2007, dar au fost amânate, mai apoi se vor amâna lucrarile si tot asa. Între timp soferilor nu le ramâne decât sa se enerveze, sa-si distruga masinile si sa astepte ca promisiunile mereu amânate sa se înfaptuiasca.

Dana Pop

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.