Ministerul Agriculturii a anunțat că după prima lună de când a repornit activitatea, Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea a încheiat contracte-cadru cu peste 50 cooperative şi producători agricoli. Astfel, în ultima lună, au fost încheiate contracte pentru livrarea a peste 140 de tone de produse agroalimentare obţinute de producătorii români
Astfel, până în prezent, Casa Unirea a facilitat livrarea către reţeaua de retail de legume – fructe (cartofi alb si roşu, dovleac plăcintar, varza albă şi roşie, morcov, ridichi negre şi sfeclă roşie, prune uscate), precum şi de produse de băcănie (dulceaţă de dovleac, dulceaţă de gutui, pastă de măceşe, fasole boabe în saramură). Pentru valorificarea producţiei româneşti Casa Unirea a încheiat până la această dată parteneriate cu Carrefour, Metro şi Penny, iar, de săptămâna viitoare, se vor alătura demersului lanţurile comerciale Kaufland şi Profi.
Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea primeşte zilnic pe adresa oficială de email oferte de la producătorii români interesaţi de iniţiativa Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale de promovare a produselor româneşti şi de creştere a consumului produselor agroalimentare obţinute pe plan local, mai afirmă Ministerul Agriculturii.
Livrările de produse agroalimentare către marile lanţuri de magazine din România vor continua în perioada următoare, reprezentanţii Casei de Comerţ Agroalimentar Unirea prezentând periodic oferta de produse obţinute de fermierii şi producătorii români, în beneficiul tuturor actorilor implicaţi.
De asemenea, în vederea valorificării produselor locale pe lanţul scurt de aprovizionare, conducerea Casei Unirea a demarat o serie de discuţii cu reprezentanţii reţelelor de magazine locale. Un prim astfel de proiect de preluare a produselor obţinute pe plan local de către magazinele din zonă va fi demarat în judeţul Cluj, astfel de parteneriate urmând a fi încheiate, treptat, la nivelul întregii ţări.
Pe lângă accesul produselor româneşti în hypermarketuri şi în reţelele locale de magazine, conducerea Casei Unirea negociază cu reprezentanţii retailerilor pentru a le pune la dispoziţie producătorilor spaţii din parcările hypermarketurilor pentru organizarea de Târguri şi pieţe volante la sfârşitul săptămânii, astfel încât consumatorii să aibă posibilitatea să achiziţioneze produsele româneşti direct de la producători, scrie News.ro.
Citește și: Prințesa Clujana, siluită din 2014 de călăi