Pentru conducerea Parcului Industrial din Sărata, job-ul pare să fie doar o sursă de venit și atât. La ultima ședință de Consiliu Local, un consilier a dezvăluit că se fură ca-n codru din interiorul parcului, inclusiv combustibil din mașinile parcare, iar conducerea se face că plouă, în ciuda numeroaselor reclamații.

Business Park Bistrița Sud este proiectul Primăriei Bistrița, care și este acționar majoritar. A fost inaugurat acum aproape 10 ani, fiind amenajat cu peste 6 milioane de euro din fonduri europene.

Pentru conducerea Parcului Industrial pare să fie importantă doar leafa de la final de lună, dacă judecăm după haosul de acolo, făcut public la ultima ședință de Consiliu Local de consilierul Anamaria Avram. Potrivit acesteia, în parcarea parcului se organizează curse ilegale de mașini, care au dus inclusiv la avarierea autoturismelor parcate acolo, ale locatarilor.

De asemenea, se pare că se fură ca-n codru, de la sculele locatarilor până la combustibil din autoturismele parate. Nici nu e de mirare, dacă ținem cont de faptul că barierele nu sunt puse în funcțiune, iar paznicul lipsește cu desăvârșire. Cei păgubiți s-au adresat în prima fază conducerii parcului industrial, însă n-au prea fost băgați în seamă, astfel că au mers în cele din urmă la poliție.

„Se organizează curse de mașini ilegale în interiorul parcului, s-au lovit mașini în parcarea parcului în timpul nopții, nu merg barierele de la intrare în parc, poarta dinspre parcare e tot timpul deschisă, nu funcționează iluminatul stradal. Toate acestea au cauzat prejudicii rezidențiilor de acolo. S-a furat combustibil din mașini, scule și ce mai au societățile acolo. Toate societățile păgubite au făcut adrese către conducerea parcului și nu au primit niciun răspuns”, a precizat în ședința de Consiliu Local de ieri, Anamaria Avram.

Conducerea parcului a primit două luni pentru a rezolva toate aceste probleme: „Le-am dat termen pentru a soluționa, inclusiv barieră, să discute cu toți cei care sunt astăzi în parc și să soluționeze. Într-adevăr este o problemă și trebuie reglementată chiar dacă sunt acești teribiliști, că nu pot să-i numesc altfel, care fac concursuri prin zona parcului. Am dat un termen ca în maxim două luni de zile să fie reglementată problema, inclusiv să vină cu propuneri de buget și soluții. Am cerut camere de supraveghere și să aibă acces și poliția locală la ele, să îi prindă în flagrant”, a completat consilierul local Florin Urîte.

Conducerea parcului se laudă cu o creștere a închirierilor cu 45.000 mp

Pentru 2024, conducerea parcului se laudă cu o creștere a suprafețelor închiriate cu 45.000 de metri pătrați, ce ar duce la o creștere a veniturilor cu 60%. N-ar fi prima dată când estimările conducerii n-ar avea nicio treabă cu realitatea, iar creșterea numărului de chiriași să fie una modestă.

Ar fi vorba despre trei societăți comerciale care vor să își prelungească suprafețele deja deținute în parc și respectiv să închirieze altele noi. Contractele ar urma să fie semnate abia în luna mai a acestui an.

„Din suprafața totală de aproximativ 21,5 ha dată în administrare societății, aproximativ 10 ha nu este potrivită pentru a o închiria societăților care doresc să desfășoare activități de industrie sau de prestări servicii, deoarece se află în pantă (aproximativ 6 ha), iar restul de 4 ha este un platou la o diferență de nivel de 60 m față de suprafața plană a parcului industrial care poate fi închiriată. Pentru suprafața de 4 ha ( din cele 11 ha de suprafață plată) avem o societate comercială câștigătoare a licitației pentru ocuparea acestei suprafețe urmând să semnăm contractul de administrație și cel de superficie cel mai târziu în luna aprilie, după clarificarea necesarului de energie electrică a societății respective”, se arată într-o informare a conducerii Parcului Industrial.

La finalul anului 2023, Parcul Industrial avea 17 rezidenți, care ocupau suprafața de 71.568 de metri pătrați. Suprafețele închiriate au generat, în anul 2023 venituri de 109.000 de euro.

„În forma prezentată, bugetul are prevăzut la venituri suma de 862,91 mii lei, iar la cheltuieli suma de 762,91 mii lei, ceea ce se traduce într-un profit brut estimat, la nivelul anului 2024, în sumă de 100.000 de lei”, se arată în proiectul de buget votat de Consiliul Local, la ultima ședință.

Anul trecut, veniturile au ajuns la 653.000 de lei, iar cheltuielile totale la 450.000 de lei, ceea ce duce la un profit brut de peste 200.000 de lei. Cheltuielile cu bunurile și serviciile au ajuns la 179.000 de lei, iar cheltuielile cu personalul la 271.000 de lei. Angajații au avut parte și de bonusuri în valoare de 27.860 de lei.

Anul trecut, s-au mai cheltuit cu întreținerea și reparații 35.000 de lei, 6000 de lei pe protocol și publicitate, aproape 6.000 de lei s-au cheltuit pe deplasări. Printre investițiile propuse anul acesta se numără rețelele de apă și canalizare, de stingere a incendiilor, de alimentare cu energie electrică, precum și sistemul de supraveghere video în parcul industrial.

Venirea lui Ciobănică, „gaură” de peste 100.000 de lei în buget

La început de 2022, mizându-se probabil pe promisiunile unor SRL-uri că-și vor reloca activitatea în Parcul Industrial, se mai înființează un post de director executiv. La concurs participă nimeni altul decât consilierul local și omul de afaceri Dan Ciobănică.

Acesta reușește să se angajeze la Parcul Industrial, de unde încasa în prima fază lunar peste 4.000 de lei, în mână. Împreună cu contabilul angajat cu doar două ore pe zi, care încasa sub 1.000 de lei, venirea lui Ciobănică înseamna o creștere a cheltuielilor cu personalul de peste 100.000 de lei. Asta dacă luăm în calcul și dările la stat. Pentru salariul administratorului, care era tot de 4.000 de lei lunar, se cheltuie 84.000 de lei.

Gurile rele spun că Dan Ciobănică și-ar fi „promis” votul în Consiliul Local pentru diferite proiecte, dacă primește ceva în schimb. Cum pentru postul de city manager bătaia este mare, a fost nevoit să se mulțumească cu postul de director executiv la Parcul Industrial.

Se pare că în 2023, salariul lui Ciobănică și a administratorului Ioan Magda au crescut considerabil. Astfel, anul trecut, administratorul și directorul executiv al parcului industrial aveau tot același salariu. Este vorba despre 5.300 de lei net.

La aceste salarii se adaugă încă 2.000 de lei încasați de contabilul care este angajat doar cu 4 ore pe zi. Angajații mai primesc și bonuri de masă în valoare de 38.000 de lei.

Andreea Radu

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.