Direcția de Servicii Publice a Primăriei Bistrița își propune să se plimbe în următorii ani cam de peste un milion de euro. Atât a alocat direcția pentru achiziționarea de motorină și benzină. Banii provin, evident, din bugetul local.

O direcție subordonată Primăriei Bistrița, Direcția de Servicii Publice, se pregătește să cheltuiască nu mai puțin de un milion de euro pentru a cumpăra motorină și benzină.

Combustibilul achiziționat printr-o licitație publică ar trebui să ajungă pentru următorii patru ani. Angajații direcției vor avea acces la combustibil pe bază de carduri.

Aceasta este cea mai mare sumă alocată de vreo subordonată a Primăriei Bistrița vreodată pentru combustibil. Bugetul de 5,5 milioane de lei, adică aproximativ un milion de euro, provine din bugetul Primăriei Bistrița.

Nu este clar dacă acest combustibil va fi folosit doar de Direcția de Servicii Publice sau de angajații întregii primării, având în vedere faptul că instituția mai obișnuiește să deruleze licitații dubioase prin direcțiile sale, care, în realitate ajung să nu se folosească de serviciile respective.

“Pe durata îndeplinirii acordului cadru , se solicită următoarele tipuri de produse iar cantitățile de carburanți pot avea următoarele valori: – cantitate minimă acord: benzină carduri: 7.700 litri, motorină vrac: 66.820 litri, motorină carduri: 3.800 litri; –  cantitate maximă acord: benzină carduri 99.600 litri, motorină vrac: 802.000 litri, motorină carduri: 45.600 litri; – cantitate minimă contract subsecvent: benzină carduri: 7.700 litri, motorină vrac: 66.820 litri motorină carduri: 3.800 litri; – cantitate maximă contract subsecvent: benzină carduri : 17.200 litri, motorină vrac: 133.680 litri, motorină carduri: 7.600 litri. Cantitățile de carburanți sunt estimative, iar cantitatea totală pentru fiecare tip de produs poate fi diferită de cea solicitată”, se arată în documentația licitației.

Subordonatele Primăriei mână largă la nimicuri

Nu doar Direcția de Servicii Publice cheltuiește sume importante pentru carburanți. Pentru patrularea polițiștilor locali merge anual 115.000 de lei. Cam atât se cheltuiește pentru carburanți. Din bugetul instituției se scurg și sume importante pentru autospeciale. În 2017, Poliția Locală și-a luat o autospecială cu 12.000 de euro.

Poliția Locală pare să fie însă campioană la cheltuieli mari pe nimicuri. În 2017,  instituția şi-a reînnoit uniformele, operaţiune care presupune o investiţie care trece de 180.700 de lei. Astfel, doar pentru şepci, şepcuţe, băşti, fesuri şi pălării, în total 6 tipuri de accesorii pentru protejat capul, Poliţia Locală cheltuieşte aproape 23.000 de lei.

Instituţia nu ignoră nici dotările tehnice. Pentru echipament de transmisie de date wireless, Poliţia Locală a alocat, în 2017, aproape 11.000 de lei, iar pentru un dispozitiv de înregistrare şi redare video 16.666 de lei.

Poliţia Locală mai cumpără aparate de semnalizare acustică sau optică cu 7.500 de lei, dar şi patru camere video, în valoare de 23.000 de lei. Pe lista anuală de cumpărături regăsim an de an laptopuri de 1.000 de euro bucata și tablete de serviciu.

60.000 de lei pentru cursuri de formare

Poliția Locală a investit anii trecuți și în pregătirea angajaților săi, alocând în 2017 61.000 de lei pentru trei cursuri de formare.

Este vorba despre un curs clasic de formare, pentru care s-au alocat 60.000 de lei, un curs iniţial de formare (7.500 de lei) şi un curs de formare profesională şi simulare în domeniul armelor de foc şi muniţiilor.

Pentru papetărie şi accesorii de birou, instituţia a alocat 11.200 de lei, iar pentru materiale de curăţenie aproape 20.000 de lei. Accesoriile pentru calculator mai umflă lisa de cheltuieli cu 11.000 de lei.

O sumă importantă merge  anual şi spre utilităţi, servicii de cazare, taxe de drum pentru autovehicule şi servicii juridice – 102.000 de lei.

Și alții sparg sume importante pe plimbări

Cu mult mai puțini angajați și teoretic mult mai puține drumuri de făcut și Instituția Prefectului reușește să cheltuiască 16.000 de euro anual doar pe plimbări.

Ultimul contract semnat cu OMV Petrom pentru furnizare de combustibil ajunge la 77.386 de lei. Și în cazul angajaților Instituției Prefectului combustibilul se primește pe bază de carduri, metodă folosită de mai toate instituțiile publice.

Culmea, Instituția Prefectului cheltuiește aproape la fel de mult pentru curățenie. Anul acesta a alocat pentru acest serviciu 72.548 de lei, cu 5.000 de lei mai puțin decât pentru combustibil.

Salariile de bază „papă” două milioane de lei, iar sporurile pentru condiții de muncă 165.000 de lei. Cheltuielile salariale în natură ajung și ele la 464.000 de lei, reprezentând norma de hrană și voucherele de vacanță. Deplasările în străinătate și în țară în interes de serviciu sunt și ele plătite din banii noștri ai tuturor.

Instituția Prefectului mai cheltuiește pe bunuri și servicii 350.000 de lei. Este vorba în principal de cheltuieli de funcționare. Mare parte merge pe încălzit și iluminat – nu mai puțin de 130.000 de lei.

Apa, canalul și salubritatea mai înghit 10.000 de lei. Pe carburanți și lubrifianți, Instituția Prefectului a dat anul acesta 28.000 de lei, iar pe poștă, telecomunicații, radio, TV și internet alți 14.000 de lei.

ADI Deșeuri de exemplu a alocat o sumă mult mai modestă anul acesta pentru plimbări. Doar 10.000 de lei s-a alocat din buget pentru combustibil. ADI Deșeuri a alocat însă sume frumușele pentru alte nimicuri.

De exemplu, pe salariile celor 10 angajați merge suma de 650.000 de le, pe contribuția asiguratorie pentru muncă 15.000 de lei, iar pe vouchere de vacanță 10.150 de lei, cam cât pe combustibil. Practic, fiecare angajat de la ADI Deșeuri primește 1.000 de lei pentru a merge într-o vacanță.

La aceste cheltuieli se adaugă cheltuieli materiale și anume: cheltuieli cu obiecte de inventar în valoare de 20.000 de lei, cheltuieli cu materiale consumabile -8.000 de lei sau cheltuieli cu mijloace fixe 75.000 de lei.

 5.000 de lei și-a alocat ADI Deșeuri pentru piesele de schimb la mașini și 10.000 de lei pentru cheltuieli cu energie și apă. Pentru comisioane și onorarii merg 60.000 de lei.

Protocolul, reclama și publicitatea costă doar 2.000 de lei, jumătate cât s-a alocat pentru deplasări, detașări și transferuri. Pentru cursuri de specialitate s-au alocat 4.000 de lei.
Andreea Moldovan

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.