Contractele pentru consolidarea unor sectoare de drum de pe DN 17 C – între Dumitra şi Salva – şi DN 17 D – între Coldău şi Salva – au fost atribuite, potrivit unor surse ale Gazetei de Bistriţa. Marii câştigători sunt nume binecunoscute pe piaţa lucrărilor de drumuri: Diferit SRL şi asocierea dintre ARL Cluj – Dimex 2000 Company SRL şi Strabag SRL.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri din România (CNADNR) a pus la bătaie pentru cele două contracte aproape 8 milioane de euro. De cheltuit se vor cheltui aproximativ 6 milioane euro. Lucrările vor debuta undeva în primăvara anului viitor.
Pentru întocmirea documentaţiilor tehnice care stau la baza reabilitării DN 17 C şi DN 17 D, care practic sunt cele mai importante artere din partea de nord a judeţului Bistriţa-Năsăud, CNADNR a pus la bătaie peste 7 milioane lei (circa 1,5 milioane euro). Deşi s-a discutat foarte mult de reabilitarea celor două drumuri naţionale, în final este vorba, în mare parte, doar despre lucrări de consolidare a sistemului rutier, fără a se intra şi la fundaţia drumului.
CNADNR a scos la finele lunii septembrie la licitaţie contractul pentru lucrările de ranforsare a sectorului de drum de pe DN 17 C, valoarea estimată a contractului fiind de circa 13,4 milioane lei, fără TVA (peste 3 milioane de euro), iar la începutul lunii octombrie a fost scos la licitaţie şi contractul pentru sectorul de drum de pe DN 17 D, valoarea acestuia fiind estimată la peste 21,66 milioane lei (peste 4,8 milioane euro).
Lucrări pe 14 km de drum
Valoarea contractului pentru ranforsarea (întărirea) sectorului de drumîntre km 9+020 şi km 26+050de pe DN 17 C, cuprins între Dumitra şi Salva, a fost estimată la 13.407.487,75 lei fără TVA (circa 3 milioane de euro), din care valoarea C+M este 12.188.625,23 lei fără TVA, iar valoarea aferentă cheltuielilor diverse şi neprevăzute (procent de 10%) este de 1.218.862,52 lei fără TVA. Practic însă, lucrările se vor derula doar pe circa 14 km în total.
Conform proiectului tehnic, „prin soluţia tehnică adoptată (n. r. – ranforsare) s-a urmărit îmbunătăţirea caracteristicilor drumului naţional astfel încât să nu afecteze proprietăţile învecinate”. Astfel, în zona Dumitra vor fi consolidaţi 3,1 km de drum, în zona Cepari – 1,8 km, Liviu Rebreanu – circa 2,3 km, Năsăud – 4,53 km, Salva – 2,34 km.
În aceeaşi documentaţie se precizează şi ce lucrări vor fi derulate pe sectorul de drum luat în vizor. Astfel, pe tronsoanele de drum care sunt în acest moment din beton – sistem rutier rigid – pe porţiunile cuprinse între km 9+020 – 16+250, km 17+540 – 19+125 şi km 23+390 – 26+050 rosturile dintre dalele betonate vor fi colmatate cu material bituminos, în timp ce dalele propriu-zise vor fi frezate pe o grosime de 2 cm, va fi dispus un strat de geocompozitantifisură şi va fi turnat asfalt (strat de legătură şi cel de uzură).
Pe tronsoanele cuprinse între km 16+250 – 17+540, km 19+125 – 19+934 vor fi executate procedee de reciclare a drumului cu lianţi bituminoşi şi piatră spartă, după care va fi turnat asfalt (strat de legătură şi cel de uzură). „Sectorul 19+934 – 23+390 nu face obiectul acestei documentaţii, pe acest sector realizându-se recent lucrări de întreţinere”, se mai precizează în documentaţia tehnică.
Mulţi au intrat în cursă, unul e alesul
La licitaţie s-au înscris nu mai puţin de 8 firme sau asocieri de firme. Discutăm astfel despre asocierea dintre SC Trameco SA din Oradea (lider) şi SC Group DCM SRL din Giroc, jud. Timiş, cu terţ susţinător SC Selina SRL Oradea şi subcontractant SC Îndemânarea Prodcom SRL din Bistriţa-Năsăud; SC Diferit SRL; asocierea dintre SC Tehnic Asist SRL din Botoşani (lider) şi SC LDP SA Bistriţa; SC Construct Perom SRL din Bistriţa cu un subcontractant SC Aspharom din Mureş, SC Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL SA din Cluj; asocierea dintre Societatea de Construcţii NapocaSA Cluj (lider) şi SC Magenta Construcţii & Infrastructura SRL Bucureşti, cu terţ susţinător SC Grupo Empresarial Magenta SA din Spania; SC Biogarden Distribution SRL din Giurgiu cu doi terţ susţinători: SC Alveare Group Consonzio Stabile şi SC Romstrade SRL administrată judiciar de SC Bestinsolvency SRL; SC Ost Marine Construct SRLcu doi terţ susţinători: Sc Construct Plus Team SRL din Bucureşti şi SC Romstrade SRL administrată judiciar de SC Bestinsolvency SRL.
Deşi CNADNR nu a postat încă pe SEAP anunţul oficial de atribuire a acestui contract, recent, preşedintele CJ BN, Radu Moldovan, a confirmat presei bistriţene faptul că există un câştigător şi mai mult decât atât contractul de lucrări este deja semnat. Potrivit lui Moldovan, lucrările de execuţie pe sectorul dintre Dumitra şi Salva de pe DN 17 C a fost adjudecat de SC Diferit SRL.
Potrivit surselor Gazetei de Bistriţa, contractul a fost adjudecat la circa 70 – 75% din valoarea estimată, adică la aproximativ 10 milioane lei, fără TVA (circa 23, milioane euro).
Sector de 21 km pe DN 17 D
Lucrări de ranforsare vor avea loc şi pe DN 17 D pe sectorul cuprins între km 0+0750-21+660. Valoarea lucrărilor în acest caz este estimată la 21.666.618,13 lei fără TVA din care valoarea C+M este 19.696.925,57 lei fără TVA.
Ca şi pe sectorul vizat de pe DN 17 C, lucrările care se vor derula pe cei 21 km de drum de pe DN 17 D vor fi similare. Adică acolo unde drumul a fost construit din dale betonate rosturile vor fi colmatate cu material bituminos, în timp ce dalele propriu-zise vor fi frezate pe o grosime de 2 cm, va fi dispus un strat de geocompozitantifisură şi va fi turnat asfalt (strat de legătură şi cel de uzură). Aceste lucrări vor avea loc pe tronsoanele de drum dintre km 0+075 – 0+200, km 7+000 – 21+660.
Pe tronsonul cuprins între km 0+200 – 7+000 unde drumul este acoperit cu asfalt, vor fi executate procedee de reciclare a drumului cu lianţi bituminoşi şi piatră spartă, după care va fi turnat asfalt (strat de legătură şi cel de uzură).
Oferta a atras nume grele
Şi în acest caz opt asocieri de firme şi-au depus ofertele. Este vorba despre asocierea dintre SC Trameco SA din Oradea (lider) şi SC Group DCM SRL din Giroc, jud. Timiş, cu terţ susţinător SC Selina SRL Oradea; asocierea dintre SC Tehnic Asist SRL din Botoşani (lider) şi SC LDP SA Bistriţa cu subcontractant SC Tass Infra Logistic SRL din Botoşani; Sc Construct Perom SRL; asocierea dintre SC Viarom Construct SRL şi SC Eurovia Polska SA (Polonia) ca terţ susţinător; Sc Bio Garden Distribution SRL; Sc Diferit SRL; asocierea dintre Societatea de Construcţii Napoca SA Cluj (lider) şi SC Magenta Construcţii & Infrastructura SRL Bucureşti; asocierea dintre SC ARL SA Cluj (lider) şi SC Dimex 2000 Company SRL Rebrişoara cu SC Strabag SRL ca terţ susţinător.
Această din urmă asociere SC ARL SA – SC Dimex 2000 Company SRL – SC Strabag SRL este de altfel şi câştigătoarea lucrărilor de execuţie, potrivit lui Radu Moldovan.
Conform surselor noastre, valoarea de adjudecare este de aproximativ 75% din valoarea estimată a contractului, deci circa 16 milioane lei, fără TVA (3,6 milioane euro).
Potrivit directorului Drumurilor Naţionale Bistriţa, Alexandru Slavita, porţiunea de drum dintre Dumitra şi municipiul Bistriţa va constitui obiectul unei alte licitaţii, întrucât aici discutăm despre alte lucrări de o complexitate mai mare, de consolidări în adâncime.
Până una alta, pe porţiuni scurte din acest sector au fost turnate covoare asfaltice de firma care are obligaţia să desfăşoare lucrări de întreţinere – Dacia Asfalt SRL.
Umplerea cu bitum ….aia ii consolidare ? sa crape inima in voi de hoti !!!!!
E clar. Ne-au păcălit din nou. Clasa polică a județului foarte slabă și fără pic de orgoliu.
Ne-au păcălit din nou. O să ne mai păcălească din nou la alegeri. Județ cu clasă politică zero, marionete fără orgoliu.Este jenant în 25 de ani să nu poată face un drum între principalele orașe din județ, pe care jumătate românii le consideră unul și acelaș oraș.