Împiegatul Macarie Moldovan, fratele baronului pesedist Emil Radu Moldovan, actualul director al CFR, pregăteşte licitaţii de 386 de milioane de lei în infrastructura CFR. Acest lucru vine în urma unor licitaţii reluate şi răsreluate de către CFR prin care au încercat să concesioneze anumite trasee, printre care şi cele din judeţele Cluj şi Bistriţa. Rezultatele sunt necunoscute publicului, mai ales că pe site-ul CFR nu s-a postat şi rezultatul unei licitaţii anunţate.

 

Macarie Moldovan a ajuns şef la CFR pe pila fratelui său, preşedintelui Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud Emil Radu Moldovan. Acest lucru este ştiut. Însă faptul că nu a reuşit să redreseze financiar o companie care se îndreaptă vertiginos spre faliment este un fapt mai puţin ştiut. În schimb, acesta anunţă tot felul de investiţii care par să deservească mai mult clientela politică decât interesul populaţiei. Astfel, două dintre licitaţiile mari ale CFR merg la Craiova, în fieful PSD al primarului Lia Olguţa Vasilescu.

Porţiunea de cale ferată dintre Ilva Mică şi Rodna Veche a fost scos a treia oară la licitaţie de oficialii CFR, anunţam nu de mult. Faptul că această companie este condusă de un fost împiegat, Macarie Alexandru Moldovan, fratele baronului PSD Emil Radu Moldovan, nu mai miră pe nimeni. Însă acest lucru se vede în felul în care se desfăşoară activităţile la companie: licitaţii la care nu participă nimeni şi trebuie să se organizeze a treia oară. Cu o conducere pusă pe pile se pare că CFR se îndreaptă spre colaps financiar.

CFR nu reuşeşte să găsească companii care să îi facă munca. Şi cum ei sunt suficient de incompetenţi încât să nu reuşească să o facă de unii singuri, având în vedere managementul defectuos al lui Macarie Alexandru Moldovan, se pare că această companie de stat va urma traseul CFR Marfă şi se îndreaptă spre o privatizare. Să nu spuneţi că nu v-am spus-o. Faptul că la şefia CFR, una dintre cele mai valoroase companii care au rămas în portofoliul statului, s-a pus un conducător pus pe o pilă politică spune multe despre intenţiile statului de a dezvolta afaceri de succes. Şi când acel conducător e un fost împiegat vă daţi seama că lucrurile nu pot merge strună.

 

Astfel, CFR a scos la concurs pentru a treia oară traseul Ilva Mică – Rodna Veche la licitaţie. Pentru că primele două dăţi nu a avut niciun succes. Şi împiegatul Macarie Alexandru Moldovan, fratele preşedintelui CJ Bistriţa-Năsăud Emil Radu Moldovan, se laudă în ”presa apropiată” baronului că a scos acest traseu la licitaţie. Fără să spună că a mai fost scos de două ori în această procedură. Vă putem arăta anunţurile postate pe site-ul CFR:

“Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 21.07.2014, ora 09.00, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 10.00, la sediul Bursei Române de Mărfuri şi pot participa persoane juridice române care au calitatea de operatori licenţiaţi de transport feroviar, conform condiţiilor menţionate în documentaţie”, arată primul anunţ postat pe site-ul CFR.

“Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA organizează marţi19 august 2014, la Bursa Română de Mărfuri (BRM), licitaţie publică cu strigare pentru închirierea a 1.016,2 km de cale ferată (29 secţii CF), care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile”, arată cel de-al doilea anunţ.

Doi noi directori au apărut la CFR după numirea împiegatului Macarie Alexandru Moldovan, fratele baronului Emil Radu Moldovan, la conducerea interimară a companiei. Este vorba despre Petru Cesa, director tehnic şi Ioan Vasile Tarniţa, director patrimoniu. Ultimul a fost un împiegat, precum actualul director al CFR. Se pare că la compania de stat poţi ajunge în conducere doar dacă ţi-ai trecut această titulatură în CV.

 

Împiegaţi în 2009, directori în 2013

Marea gară Bistriţa, acest nod al circulaţiei feroviare din România, a dat trei directori în cadrul CFR. Dacă pe primul şi cel mai important, Alexandru Macarie Moldovan, îl cunoaştem pentru faptul că toată viaţa lui a stat în spatele fratelui, baronul Emil Radu Moldovan, pe ceilalţi doi nu îi ştim decât prin prisma relaţiilor cu acesta. Noul director interimar, împiegatul Moldovan, şi-a găsit doi acoliţi pentru a-l susţine în şefia companiei. Alexandru Macarie Moldovan şi Ioan Vasile Tarniţa erau în 2009 împiegaţi de mişcare, iar acum conduc una dintre cele mai importante companii de stat din România. Tot atunci, Petru Cesa era şeful gării Bistriţa. De atunci a urmat promovarea lor pe criterii mai mult sau mai puţin transparente. Cesa a devenit şef divizie trafic, iar ceilalţi doi şefi de diferite servicii în cadrul regionalei Cluj. Toţi trei, Moldovan, Cesa şi Tarniţa, au devenit director la companie în cursul anului 2013.

Petru Cesa este membru în Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) a societăţii Electrificare CFR SA. Declaraţiile de avere ale lui Cesa şi Tarniţa lipsesc cu desăvârşire. Oare nu şi le-au depus? Spre comparaţie, se găsesc declaraţie de avere de la cel mai mic şef din cadrul regionalelor.

“Zilele acestea expiră Contractul Colectiv de Muncă la CFR SA. Salariile angajaţilor pe funcţii de execuţie, care lucrează în siguranţa circulaţiei, încep de la 1.000 de lei şi merg până la 1.560 lei. La acestea se adaugă şi sporuri, dar acestea se pierd prin taxe, aşa că net rămâi cu salariul de baza. La CFR sunt mult prea multe funcţii de şefi, ale căror salarii încep de pe la 2.200 şi ajung la peste 5.000 de lei un director. Începând din 2009 s-au pierdut o parte din drepturile salariale la CFR. La aşa zisele negocieri de zilele acestea, administraţia, prin probabil acest Moldovan, a propus o primă brută de 400 lei, cu condiţia să se semneze până în 15 aprilie, cu renunţarea la orice pretenţie de creştere salarială. Curată bătaie de joc. Acest lucru va duce la declanşarea unui conflict de munca”, a declarat o sursă apropiată situaţiei. În timp ce angajaţilor li se oferă 400 de lei primă, directorii se îmbogăţesc. Este şi cazul familiei Moldovan, care niciodată nu a avut probleme de avere.

 

Tronsoanele licitate

Asistenţă Tehnică din partea Proiectantului pentru Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Pan European IV, pentru a asigura circulaţia trenurilor cu o viteza de 160 km/h, tronsonul COŞLARIU-SIGHISOARA LOT 1 5,177,700

Asisteţă Tehnică din partea Proiectantului pentru Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Pan European IV, pentru a asigura circulaţia trenurilor cu o viteza de 160 km/h, tronsonul COŞLARIU-SIMERIA LOT 1

5.177.700

Consultanţă în domeniul managementului execuţiei şi pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferentă obiectivului „Lucrări de reabilitare poduri şi podeţe şi tuneluri de cale ferată SRCF Craiova (3 loturi)” 1.624.420

Consultanţă în domeniul managementului execuţiei şi pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferentă obiectivului „Lucrări de reabilitare poduri şi podeţe şi tuneluri de cale ferată SRCF Galaţi (4 loturi)”   2.822.070

„Lucrări de reabilitare poduri şi podeţe şi tuneluri de cale ferată SRCF Craiova (3 loturi)” 75.317.160

„Lucrări de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată SRCF Galaţi(4 loturi)”

Lot 1-23.159.830

Lot 2-24.091.700

Lot 3-31.110.240

Lot 4-52.138.830

Lucrări de proiectare şi execuţie aferente obiectivului: Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată: S.C.R.E.Î.R. CF Braşov şi S.C.R.E.Î.R. CF Cluj (lot 1) 22,212,001

Lucrări de proiectare şi execuţie aferente obiectivului: Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată: S.C.R.E.Î.R. CF Craiova şi S.C.R.E.Î.R. CF Timişoara (lot 2) 27,287,373

Lucrări de proiectare şi execuţie aferente obiectivului: Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată: S.C.R.E.Î.R. CF Iaşi şi S.C.R.E.Î.R. CF Galaţi (lot 3) 20,349,488

Lucrări de proiectare şi execuţie aferente obiectivului: Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată: S.C.R.E.Î.R. CF Bucureşti şi S.C.R.E.Î.R. CF Constanţa (lot 4) 11,586,569

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.