Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNANDR) a lansat abia în luna iulie licitaţia cu privire la atribuirea contractelor pentru întreţinerea drumurilor naţionale pe perioada de iarnă, adică pentru deszăpeziri. Asta deşi directorul companiei, Narcis Neaga se lăuda în timpul unei vizite de lucru efectuată la Bistriţa că în 2014 procedurile vor fi declanşate încă din martie pentru a evita eventualele contestaţii care, evident, vor amâna atribuirea contractelor.

Suma estimată de CNADNR că ar fi necesară întreţinerii şi deszăpezirii drumurilor naţionale pe perioada de iarnă din zona ce intră sub jurisdicţia DRDP Cluj,ajunge la circa 39 milioane lei, din care peste 7,2 milioane lei sunt bani alocaţi pentru drumurile din Bistriţa-Năsăud. Ofertanţii înscrişi în cursă au nume binecunoscute, fiind printre abonaţii la banii publici.

 

De la vorbe până la fapte este drum foarte lung, şi asta dovedeşte încă o dată care este cruda realitate în România. În toamna anului trecut,mai precis la finele lunii octombrie2013, aflat în vizită de lucru la Bistriţa, Narcis Neaga, directorul CNANDR, se bătea cu pumnul în piept în faţa jurnaliştilor cum va rezolva problemele privind deszăpezirile drumurilor naţionale din România în 2014. La acea vreme, contractul pentru întreţinerea drumurilor naţionale din Bistriţa-Năsăud pe perioada de iarnă 2013 – 2014 nu era încă atribuit din cauza contestaţiilor. Acest aspect a dus la prelungirea procedurii de licitaţie nepermis de mult în condiţiile în care iarna bătea la uşă.

 

Una se vorbeşte, alta se făptuieşte

„Contractele de deszăpezire (a drumurilor naţionale – n.r.) din Bistriţa-Năsăud au fost contestate, dar nu va rămâne niciun kilometru de drum naţional din România în afara contractelor de deszăpezire. Dar, deocamdată, suntem în această fază a procedurilor legale. (…) Procedurile ( n. r. – pentru desemnarea firmelor care să facă deszăpezirea drumurilor naţionale) au fost declanşate la sfârşitul lunii iunie. Vom începe la sfârşitul lunii martie, de anul viitor! Contestaţii, contestaţii, contestaţii…” a declarat la Bistriţa, Narcis Neaga, pe 29 octombrie 2013.

Deszăpezirea drumurilor naţionale din Bistriţa-Năsăud a fost câştigată de asocierea între SC Drum Inserv-Athos Com şi Ritorsa Trans, dar o firmă din Cluj a contestat rezultatul. Anul trecut pentru lotul Bistriţa suma estimată a fost de 13.620.496 lei, fără TVA, din totalul de peste 106 milioane lei cât a fost estimat pentru DRDP Cluj. Contractul a fost atribuit în cele din urmă prin negociere fără anunţ de participare firmei Ritorsa Trans SRL, tocmai din cauza contestaţiilor ivite. Valoarea contractului pentru Bistriţa s-a ridicat la 6.744.956 lei, fără TVA.

De altfel negocierea directă a fost prevăzută de directorul adjunct al CNADNR, Cristian Andrei, care a anunţat o posibilă lansare a unei proceduri de urgenţă în cazul în care contestaţiile nu vor fi rezolvate în timp util. Cristian Andrei a afirmat, în aceeaşi conferinţă de presă care a avut loc în octombrie 2013 la Bistriţa, că deszăpezirea drumurilor naţionale din Bistriţa-Năsăud a fost câştigată de asocierea între SC Drum Inserv-Athos Com şi Ritorsa Trans, dar o firmă din Cluj (n.r. – SC Diferit SRL) contestă rezultatul.

„Câştigătorul este contestat de o firmă de la Cluj, iar termenul maxim pentru finalizarea contestaţiei este 7 noiembrie. După aceea, vom lansa imediat procedura de urgenţă şi într-o săptămână rezolvăm problema”, a spus directorul adjunct al CNADNR.

 

Nu a fost martie! Licitaţia lansată în aceeaşi lună ca şi anul trecut

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a lansat, în luna iulie licitaţia pentru întreţinerea drumurilor pe perioada de iarnă, în valoare totală de peste 38,9 milioane lei, fără TVA. Pentru lotul Bistriţa sunt alocaţi peste 7,2 milioane lei, fără TVA.

Pentru contractele de aproape 38,9 milioane lei, fără TVA, oferite de CNADNR pentru deszăpezirea drumurilor naţionale aflat în jurisdicţia Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, există numeroşi ofertanţi, iar printre aceştia se regăsesc nume binecunoscute. Ne vom opri însă la companiile care şi-au depus ofertele pentru contractul privind deszăpezirea drumurilor naţionale din Bistriţa-Năsăud. În acest caz discutăm de SC Construct Perom SRL, SC Diferit SRL Cluj, SC Trameco SA din Oradea cu terţ susţinător Selina SRL tot din Oradea, firmă care se află în insolvenţă, şi asocierea dintre SC Riposta Trans SRL din Nuşfalău, judeţul Sălaj – SC Athos Com SRL (Crişeni, jud. Sălaj) cu terţ susţinător Ritorsa Trans SRL din Ip, judeţul Sălaj.

 

Nu-i cunoaşteţi?

SC Riposta Trans SRL şi SC Ritorsa Trans SRL sunt legate ombilical prin asociaţi. Dacă Riposta Trans SRL îi are ca asociaţi şi administratori pe Mariana Biriş şi Teodor Pop, în cealaltă firmă – Ritorsa Trans SRL – asociaţi sunt soţii lor, adică Gavril Biriş şi Monica Pop. De altfel cei patru sunt asociaţi în cadrul firmei SC Măgura Autotransport SA din Şimleul Silvaniei. SC Trameco SA este o firmă din Oradea binecunoscută de bistriţeni încă din 2006, după nefericitele evenimente care au avut loc la Târlişua, sat distrus de inundaţiile produse în vara acelui an. Pentru degajarea zonei afectată de inundaţii administraţia judeţeană a plătit firmei din Oradea circa 30 de miliarde de lei vechi.

La această licitaţie a CNADNR, Trameco SA are ca terţ susţinător pe SC Selina SRL. Aceasta este de fapt asociat juridic unic al SC Trameco SA, însă situaţia firmei lui Beniamin Rus nu este una foarte fericită întrucât în luna iunie Selina SRL a intrat în procedura insolvenţei din cauza datoriilor pe care aceasta le are către două instituţii bancare, potrivit dosarului nr. 1313/111/2014. Atât Trameco SA cât şi Selina SRL sunt implicate în scandalul în care vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Alexandru Kiss, a fost învinuit de procurorii DNA în primăvara acestui an, de luare de mită, abuz în serviciu şi spălare de bani. Nici Beniamin Rus nu a scăpat de procurorii DNA, el fiind învinuit în acelaşi dosar de spălare de bani.

SC Diferit SRL este una dintre firmele abonate la banul public. Anul trecut, compania clujeană a câştigat doar din contractul de deszăpezire a drumurilor naţionale din judeţul Cluj peste 10,4 milioane lei, fără TVA. Aceeaşi firmă este prezentă şi în Bistriţa-Năsăud, acesteia fiindu-i atribuit, în 2013, contractul pentru întreţinerea curentă a drumurilor judeţene pe timp de vară pe o perioadă de patru ani, în valoare totală de 23.885.644 lei (fără TVA). Valoare finală a contractului este sub 50% faţă de valoarea estimată, de peste 51,6 milioane lei. Firma bistriţeană Construct Perom SRL este un alt nume binecunoscut în judeţ, dar mai ales la nivel municipiului Bistriţa, aceasta fiind una din firmele preferate ani de zile de municipalitate.

Astfel, în 2011, în cadrul unor lucrări de reparaţii şi asfaltare, Construct Perom a avut de reparat 56 de străzi şi pentru care a încasat de la municipalitate circa 800.00 de lei. O altă lucrare al cărei câştigător a fost aceeaşi firmă bistriţeană a vizat reabilitarea a 11 străzi din municipiu – Moşilor, George Enescu, George Mateiu, secundara 10 Viişoara, Codrului, Secundara 9 Unirea, Mioriţei, Livezi, Matei Eminescu, Secundara 13 Viişoara, Secundara 6 Sigmirului. Alături de Construct Perom, executanţi ai lucrărilor de reabilitare au fost în acest caz LDP, valoarea contractului fiind per total de 8.654.170 lei, bani de la bugetul local.

O altă felie de lucrări de asfaltare – reabilitare a aleilor şi parcărilor – adjudecată de Construct Perom s-a desfăşurat pe Aleea Tineretului şi parte din strada Octavian Goga, cartierul Petre Ispirescu – aleile Pârâiaşului, Basmului, Voinicului, Merilor şi Greuceanu -, cartierul Dragoş Voda şi în Independenţei Nord, pe străzile Rodnei, Împăratul Traian, Călimani, Pietrosul, Înfrăţirii şi Dumbravei, precum şi în Centrul Nou, pe aleile Ghiocelului, Margaretelor şi Plopilor. Pentru aceste lucrări, din bugetul local al municipiului au fost alocaţi peste 6,4 milioane de lei, iar licitaţia a fost adjudecată de Construct Perom la doar 3,9 milioane de lei, deci aproximativ la jumătatea sumei alocate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.