Deszapezirea in municipiu costa de 1.900 de ori cat in judet
Cretu inchiriaza masini de la mituitori de arbitri

Probabil una dintre cele mai scumpe deszapeziri din tara este facuta de Ovidiu Cretu la Primaria municipiului Bistrita. Daca in tot judetul Bistrita Nasaud deszapezirea a costat 2 milioane de lei, doar in municipiu a costat la jumatate de pret dupa un calcul simplu. Avand in vedere ca pe langa cele 19 utilaje ale Primariei oficialitatile locale au treubit sa inchirieze inca 10 utilaje pentru 330.455 de lei, am putea presupune ca deszapezirea in Bistrita ar fi costat aproximativ 1 milion de lei. Firma de la care s-a facut inchirierea este condusa de un favorit al primariei Targu Mures in materie de salubritate, dar care este si acuzat ca l-ar fi „mituit” pe arbitrul Vasile Avram cu 19.000 de euro.

Judetul Bistrita Nasaud are o suprafata de 5355 km2, iar municipiul Bistrita Nasaud are o suprafata de doar 145,57 km2. Asta nu le opreste pe autoritatile locale conduse de edilul Ovidiu Cretu sa deszapezeasca la un pret de 1.900 de ori mai mare. Astfel, daca presedintele Consiliului Judetean, Liviu Rusu, acorda 2 milioane de lei pentru deszapeziri, suma pe care ar putea-o oferi Cretu pentru aceleasi servicii pe o suprafata infinit mai mica este de aproximativ 1 milion de ron. Mai mult decat atat, firma care a castigat licitatia de la Primaria Cluj-Napoca este implicata intr-un scandal de coruptie la nivel national.
Celebrul scandal de arbitraj a ajuns si la Bistrita. Si nu, de aceasta data nu este implicat tata Jean, ci prin patronul societatii Salubris Serv. Contractul a inceput in 14.11.2011 si se va termina in 9.3.20112. „Contractul se poate prelungi, insa noi speram sa nu fie cazul”, a explicat Mihai Rusti, purtatorul de cuvant al Primariei municipiului Bistrita.

Masini de 20-30 de ani

„Noi realizam lucrarile de deszapezire cu utilajele proprii. Avem 29 de utilaje din care 10 inchiriate de la o firma din Targu Mures, Salub serv. Pe de alta parte interventiile pe ce inseamna traseul DN 17 prin Bistrita fac si cei de la drumuri nationale. Cu ce utilaje si cu ce parteneri fac aceste lucrari nu as putea sa va spun. Mai sunt cateva drumuri care intra partial spre Valea Budacului, spre Sigmir, care intra sub incidenta contractului consiliului judetean.
Au participat patru firme la licitatie care a fost undeva in luna octombrie- noiembrie. Din noiembrie practic am intrat in sezonul efectiv de lucru. Intotdeauna facem noi caietele de sarcini. In toamna anului 2012 vom parcurge aceeasi procedura. Probabil tot 10 utilaje vom inchiria. Nu avem pe bugetul acesta sume pentru achizitii de utilaje.
Noi avem masini si din anii 1970-1980 tractoare, masini tip ARO, masini tip Dacia 1300, care au 20-30 de ani, dar care daca sunt in stare de functionare le folosim. Cel putin tractoare sunt inainte de 1990 majoritate”, a conchis Rusti.
Sararita este o instalatie care se monteaza pe o masina existenta. De acum incolo putem demara procedurile de achizitie.

Masinile primariei, luna-bec

Municipalitatea intentioneaza sa isi modernizeze si baza auto aflata in administrarea Directiei de Administrare a Domeniului Public, prin achizitionarea unei pompe de spalare auto, investitie care ar costa circa 15.000 de lei (150 milioane lei noi), dar si o trusa industriala in valoare de circa 10.000 de lei (100 de milioane de lei).
„Dupa cum se stie, noi avem o baza auto pe care o gestioneaza DADP, si acolo sunt o serie de interventii. Trusa industriala va fi folosita de cei reparatiile, interventiile. In ceea ce priveste pompa de spalare auto, evident nu va fi una de performanta unei spalatorii auto, dar nici nu se vor spala masinile cu un simplu furtun. Va fi o instalatie mai performanta, dar nu vom face o spalatorie auto. Avem un parc auto de cateva zeci de masini care trebuie curatate periodic si e mai ieftin sa ne achizitionam propria instalatie decat sa le ducem la o spalatorie auto”, a explicat purtatorul de cuvant al municipalitatii, Mihai Rusti.

2 milioane pentru judet

 „Intr-un registru al starii vremii si nu a vremurilor facand o retrospectiva pe cele 300 de km de drumuri nationale, 770  kmdrumuri judete si 400 km  de drumuri comunale putem spune ca stam bine. Primarii au prin lege atribute de a decongestiona traficul si este obligatia lor sa isi deszapezeasca drumurile. Evenimente deosebite nu au existat pe niciuna dintre categoriile de drum pe care le-am amintit. Au mai fost probleme cand a nins, lamele nu au putut functiona si agentul de deszapezire a fost sarea cu nisip si care a avut un efect intarziat. Problemele au fost la primari. In Bistrita zapada este cat masinile si unde se vede ca se poate, dar nu se decongestioneaza. Ca un fapt de informare va spun ca 2 milioane ron am cheltuit pentru drumurile judetene”, a declarat Liviu Rusu, presedintele Consiliului Judetean Bistrita Nasaud.

Muncitori dati afara ilegal

Conducerea CNSLR "Fratia" Mures urma sa depuna o plangere penala impotriva patronului societatii "Salubriserv" SA, Sorin Terbea. Secretarul general al confederatiei sindicale, Maria Dandarau, a declarat ca s-a ajuns in aceasta situatie ca urmare a faptului ca administratorul firmei refuza sa reangajeze trei maturatori ale caror contracte de munca au fost reziliate nelegal.
"N-au facut cercetarea prealabila sau alte demersuri, ci au trecut pur si simplu la desfacerea contractelor de munca. Ei se bazeaza pe o prevedere abuziva din contract care spune ca pentru orice abatere se desface contractul de munca", a afirmat Maria Dandarau. Aceasta a adaugat  la acea vreme ca cei trei fosti angajati ai SC "Salubriserv" SA, asistati de CNSLR "Fratia", au avut castig de cauza in instanta, dar Terbea refuza sa ii reincadreze.
"Patronul acestei societati a spus ca merge pana in panzele albe ca sa demonstreze ca trebuia sa le desfaca celor trei contractele de munca si refuza sa ii reangajeze, desi hotararea este executorie", a completat Maria Dandarau. Ea sustine ca, in cazul in care plangerea penala se va concretiza, Terbea risca amenda penala sau puscarie de la 6 luni la un an.

Patronul l-a mituit pe Vasile Avram cu 19.000 de euro

Sorin Terbea, omul de afaceri care l-a mituit pe seful arbitrilor Vasile Avram cu 19.000 de euro, a facut bani din gunoaie, administrand serviciul de salubritate din Targu Mures, conform Stiridecluj.ro.

Terbea detine firma Salubriserv SRL, cunoscuta pentru legatura stransa cu Primaria din Targu Mures si este sponsor la echipa locala de fotbal. Procurorii DNA precizeaza ca Sorin Terbea a intervenit pe langa seful arbitrilor, Vasile Avram, cu care este si foarte bun prieten, in 21 mai 2011, inaintea meciului dintre TCM Targu Mures si U Cluj.

Omul de afaceri a inceput sa faca bani din comertul cu autoturisme, in 1997, fiind prins de politisti si pus sub acuzare pentru ca inmatricula masinile in fals si le vindea mai departe. Sorin Terbea a fost condamnat la 2 ani de inchisoare, dar a fost gratiat prin decret prezidential. Presa din Targu Mures a scris ca totul s-a intamplat in urma interventiei unui fost deputat local, Ileana Filipescu pe langa Petre Roman, care mai departe si-a folosit influenta pe care o avea pe langa Emil Constantinescu.

Terbea si-a continuat afacerile de succes si a pus pe roate firma Georgia Group SRL, cumparand mai multe camioane pentru transportul de marfa, dar pe care nu le-a mai platit si le-a pierdut in cele din urma.

Prietenia cu actualul primar, Dorin Florea, i-a deschis lui Terbea ochii pentru o noua afacere, cumparand regia locala de salubritate cu care mai apoi a castigat in ultimii 7 ani toate contractele scoase la licitatie de municipalitate: deseuri, curatenie stradala si deszapezire.

Consilierii locali din Targu Mures au acuzat firma Salubriserv ca a platit Balul Primariei si ca in luni in care nu a nins deloc societatea a fost platita de municipalitate.

Tiberiu Hrihorciuc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.