Primele elemente ale anchetei cu privire la aterizarea forţată, luni, a unui avion Airbus A220-300 aparţinând companiei elvețiene Swiss Air, care efectua un zbor de la Bucureşti la Zurich, indică „o problemă tehnică la unul dintre motoare”, relatează AFP, conform news.ro.
Swiss Air estimează că nu are motive să-şi imobilizeze la sol flota de aeronave de acest tip. „Pe baza analizelor noastre actuale şi în cooperare strânsă cu autorităţile competente, nimic nu indică faptul că securitatea acestui tip de avion este compromisă”, subliniază în acest comunicat, emis joi, compania.
Avionul care efectua un zbor de la Bucureşti la Zurich a aterizat la Graz, în Austria, din cauza dagăjării unui fum în cabină şi cockpit. În total 74 de pasageri se aflau la bord și aproximativ zece pasageri au cerut îngrijiri medicale. Doi membri ai personalului de cabină sunt în continuare spitalizaţi – unul la terapie intensivă.
„Anchetele de acest fel sunt complexe, iar Swiss depinde de asemenea de informaţii furnizate de către autorităţile de anchetă şi producători. De aceea, la trei zile de la incident, cauza nu este încă stabilită în mod clar”, subliniază compania aeriană. „Până în prezent, toate indiciile confirmă că nu există o problemă fundamentală care să compromită securitatea”, mai afirmă Swiss Air.
Aeronava de tip Airbus A220 este ”un avion modern şi sigur”, subliniază Swiss. ”Motoarele Pratt & Whitney au acumulat peste 36 de milioane de ore de zbor în lume de la darea lor în folosinţă, iar noi avem încredere în motoarele care ne echipează (avioanele de tip) A220”, mai transmite Swiss.
În pofida acestor asigurări, compania a fost obligată să-şi imobilizeze la sol o parte a avioanelor de tip A220 în 2023, în vederea desfăşurării unor inspecţii exact la motoare Pratt é Whitney – care prezentau probleme de fiabilitate.
Citește și: Ce spune primarul Lazany că se va întâmpla cu instituția proprie a teatrului