După mai bine de trei ani de aşteptare, promisiunile de reabilitare a DN 17 C şi DN 17 D încep să se concretizeze. Parţial însă fiindcă lucrările se vor derula pe un sector de drum din DN 17 C, între Dumitra şi Salva, iar pe DN 17 D pe sectorul cuprins între Coldău şi Salva. Compania Naţională De Autostrăzi şi Drumuri din România SA (CNADNR) a scos în luna septembrie la licitaţie contractul pentru lucrările de ranforsare a sectorului de drum de pe DN 17 C, valoarea estimată a contractului fiind de circa 13,4 milioane lei, fără TVA (peste 3 milioane de euro), iar zilele trecute a fost scos la licitaţie şi contractul pentru sectorul de drum de pe DN 17 D, valoarea acestuia fiind estimată la peste 21,66 milioane lei (peste 4,8 milioane euro).

 

Proiectele de reabilitare pentru DN 17 C şi DN 17 D care fac legătura între Bistriţa şi Maramureş dar şi cu Moldova s-au lăsat mult aşteptate de locuitorii din Bistriţa-Năsăud. Dacă în 2012 promisiunile guvernanţilor în frunte cu însuşi premierul Victor Ponta, curgeau gârlă, acum se mai face vorbire doar din când în când. Atunci se vorbea de reabilitare şi modernizare, acum însă e vorba doar de o consolidare a celor două drumuri. Luna trecută, preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan, a adus în discuţie mai de voie mai de nevoie, acest subiect, când a răspuns la întrebarea unui conjudeţean, pe Facebook. De data aceasta însă, preşedintele CJ BN s-a ferit să mai dea termene precise.

Pentru întocmirea documentaţiilor tehnice care stau la baza reabilitării DN 17 C şi DN 17 D, care practic sunt cele mai importante artere din partea de nord a judeţului Bistriţa-Năsăud, CNADNR a pus la bătaie peste 7 milioane lei (circa 1,5 milioane euro). Deşi s-a discutat foarte mult de reabilitarea celor două drumuri naţionale, în final se pare că este vorba, în mare parte, doar despre lucrări de consolidare a sistemului rutier, fără a se intra şi la fundaţia drumului.

 

Circa 3 milioane de euro, pentru 11 km din 17 C

La finele lui septembrie,CNADNR a scos la licitaţie contractul pentru ranforsarea (întărirea) unui sector de drumîntre km 9+020 şi km 26+050de pe DN 17 C, cuprins între Dumitra şi Salva, valoarea acestuia fiind estimată la 13.407.487,75 lei fără TVA (circa 3 milioane de euro), din care valoarea C+M este 12.188.625,23 lei fără TVA iar valoarea aferenta cheltuielilor diverse si neprevăzute (procent de 10%) este de 1.218.862,52 lei fără TVA. Practic însă, lucrările se vor derula doar pe circa 14 km în total.

Conform proiectului tehnic, „prin soluţia tehnică adoptată (n. r. – ranforsare) s-a urmărit îmbunătăţirea caracteristicilor drumului naţional astfel încât să nu afecteze proprietăţile învecinate”. Astfel, în zona Dumitra vor fi consolidaţi 3,1 km de drum, în zona Cepari – 1,8 km, Liviu Rebreanu – circa 2,3 km, Năsăud – 4,53 km, Salva – 2,34 km.

În aceeaşi documentaţie se precizează şi ce lucrări vor fi derulate pe sectorul de drum luat în vizor. Astfel, pe tronsoanele de drum care sunt în acest moment din beton – sistem rutier rigid – pe porţiunile cuprinse între km 9+020 – 16+250, km 17+540 – 19+125 şi km 23+390 – 26+050 rosturile dintre dalele betonate vor fi colmatate cu material bituminos, în timp ce dalele propriu-zise vor fi frezate pe o grosime de 2 cm, va fi dispus un strat de geocompozitantifisură şi va fi turnat asfalt (strat de legătură şi cel de uzură).

Pe tronsoanele cuprinse între km 16+250 – 17+540, km 19+125 – 19+934 vor fi executate procedee de reciclare a drumului cu lianţi bituminoşi şi piatră spartă, după care va fi turnat asfalt (strat de legătură şi cel de uzură). „Sectorul 19+934 – 23+390 nu face obiectul acestei documentaţii, pe acest sector realizându-se recent lucrări de întreţinere”, se mai precizează în documentaţia tehnică.

Potrivit directorului Drumurilor Naţionale Bistriţa, Alexandru Slavita, porţiunea de drum dintre Dumitra şi municipiul Bistriţa va constitui obiectul unei alte licitaţii, întrucât aici discutăm despre alte lucrări de o complexitate mai mare, de consolidări în adâncime.

Potrivit datelor înscrise pe SEAP, firmele care vor să se înscrie la această licitaţie vor trebui să aibă media cifrei de afaceri globale pe ultimii trei ani (2012,2013,2014) de minim 24.377.250 lei şi să facă sa facă dovada căîn ultimii 5 ani, până la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor, a executat,la nivelul unui contract – maxim 3 contracte, lucrări similare cu cele care fac obiectul prezentei procedurii de achiziţie publică, în valoarecumulată de cel puţin 6.094.312 lei fără TVA, însoţită de documente care să ateste acest lucru. În plus, ofertanţii vor trebui să ofere şi informaţii cu privire la utilajele şi echipamentele necesare derulării în bună regulă a lucrărilor.

Data limită de depunere a ofertelor este 14 octombrie, iar oferta cu preţul cel mai scăzut va fi declarată câştigătoare.

 

Narcis neaga

Aproape 5 milioane de euro pentru 21 km de pe DN 17 D

Lucrări de ranforsare vor avea loc şi pe DN 17 Dpe sectorul cuprins între km 0+0750-21+660. Valoarea lucrărilor în acest caz este estimată la 21.666.618,13 lei fără TVA din care valoarea C+M este 19.696.925,57 lei fără TVA.

Ca şi pe sectorul vizat de pe DN 17 C, lucrările care se vor derula pe cei 21 km de drum de pe DN 17 D vor fi similare. Adică acolo unde drumul a fost construit din dale betonate rosturile vor fi colmatate cu material bituminos, în timp ce dalele propriu-zise vor fi frezate pe o grosime de 2 cm, va fi dispus un strat de geocompozitantifisură şi va fi turnat asfalt (strat de legătură şi cel de uzură). Aceste lucrări vor avea loc pe tronosanele de drum dintre km 0+075 – 0+200, km 7+000 – 21+660.

Pe tronsonul cuprins între km 0+200 – 7+000 unde drumul este acoperit cu asfalt, vor fi executate procedee de reciclare a drumului cu lianţi bituminoşi şi piatră spartă, după care va fi turnat asfalt (strat de legătură şi cel de uzură).

Firmele care vor intra în cursă pentru adjudecarea contractului trebuie să aibă media cifrei de afaceri globale pe ultimii trei ani (2012,2013,2014) deminim 39.393.851 lei, să facă dovada că în ultimii 5 ani, până la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor, a executat,la nivelul unui contract – maxim 3 contracte, lucrări similare cu cele care fac obiectul procedurii de achiziţie în valoare cumulată de cel puţin 9.848.462 lei fără TVA, însoţităde documente doveditoare şi să prezinte informaţii privind dotarea cu utilaje şi echipamente specifice, necesare pentru îndeplinirea contractului.

2 COMENTARII

    • Da…s-au facut din loc in loc carpeli pe portiuni de cativa metri, atat pe DN 17C, cat si D. Si alea, bineinteles, de mantuiala.Per ansamblu, drumurile sunt la fel de ordinare. Halal lucrari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.