Ovidiu Teodor Crețu susţine că Varianta Ocolitoare ar aduce locuri noi de muncă, iar Pădurea Codrișor ar absoarbe noxele.
De asemenea prin realizarea acestei variante s-ar salva un teren de la alunecări.
„Pădurea Codrișor este un plămân verde al municipiului Bistrița și este o zonă frumoasă. La liziera acelei păduri este proiectat să treacă varianta ocolitoare a municipiului Bistrița, o arteră esențială. Aceste drumuri sunt arerele care pulsează „sânge în economia municipiului”. Bistrița Civică face reclamă la Pădurea Codrișor, spune că este în pericol să se distrugă. E fals, mașinile sunt între noi în oraș, le-am putea scoate în afara orașului, dar avem niște probleme cu nenumărate procese referitoare la amplasarea variantei ocolitoare în zona respectivă. Eu am spus în nenumărate rânduri că acea șosea, pentru că discutăm de o șosea cu o bandă pe sens, ar fi o binefacere pentru municipiul nostru, chiar dacă ea trece prin pădure. Să nu uităm că pădurile din România sunt traversate de șosele foarte circulate și nu se întâmplă absolut nimic, din potrivă pădurea absoarbe noxele și le neutralizează. Dacă vrem să discută de una dintre pădurile prin care foarte mulți bistrițeni trec, este Pădurea Bogata în zona Brașovului care este traversată pe vreo 20-25 km, de unul dintre cele mai aglomerate drumuri românești și care este bine mersi, în condiții foarte bune, să nu spun aici mai aproape, Pădurea din Dealul Târgului, care este absolut în regulă, Pădurea de la Blăjeni, care de asemenea este în regulă.
Adică este ca o sperietoare, dar dacă acuma se mută mașinile dintre oameni care acuma sunt pe Bulevardul Republicii, Bulevardul Independenței și pe strada 1 decembrie, vom scăpa de noxele care acum sunt la nasul nostru, pe sub balcoanele care locuiesc în blocuri pe marginea drumului, vor fi neutralizate de către pădure, apoi vom avea protecții pentru că este o șosea moderna de paravane și scuturi împotriva radiațiilor și a zgomotelor și vom avea o arteră care va duce la dezvoltarea municipiului și pe malul stâng al râului Bistrița, unde este mai slab dezvoltat. Un alt avantaj al acestei variante ocolitoare, este că în cadrul proiectului se aloca sume importante pentru stabilizarea Dealului Codrișor. Dealul Codrișor este un deal de argilă, foarte frământat, nu este o pădure ca cea din Scullerwald sau ca cea de pe Burici, apar alunecări, aceasta în varianta în care este o pădure cu rădăcini”, a precizat primarul municipiului Bistrița, într-o emisiune a unui post local de televiziune.
Crețu a mentionat că a fost întrebat de ce nu se amenajeaza drumuri ca în Schullerwald, dar potrivit acestuia nu se poate intra cu buldozere datorită faptului că după un sezon terenul alunecă și astfel nu se rezolvă nimic.
„Eu aștept să se stabilizeze Varianta Ocolitoare, așa cum este prevăzut cu coloane forate la 80 m în care se pune plasă de oțel-beton și în care se toarnă beton și practic devin niște coloane de susținere a întregului deal, am scăpat de alunecările de teren astea mici, și am scăpat și de niște eventuale alunecări de teren mari, pentru că dacă s-ar întâmpla așa ceva nu știu cum ar scoate cămașa cei care vin să promoveze ghiocelul și frunza de arțar. Sunt foarte bune și acestea, dar trebuie să ne gândim la viața oamenilor, la oameni, și acea pădure Codrișor trebuie să o facem pentru oameni. Aceasta presupune ca putem să avem o șosea acolo, care să permiăa legătura între partea de est și partea de vest a orașului în condiții bune scoțând circulația din zona respectivă. După stabilizarea dealului putem să facem ce programe vrem pentru că lucrurile devin simple”, a mai adăugat Crețu.