Intrarea în Bistriţa dinspre Cluj este un coşmar în această perioadă pentru şoferi, datorită lucrărilor la DN 17. Traficul este blocat ore în şir, iar şoferii aşteaptă timp îndelungat pentru a putea intra sau ieşi din municipiu.
Traficul infernal i-a transformat pe şoferi în animale care stau la pânda preocupaţi să nu le taie cineva calea, să nu se bage altul în faţa lor, să fenteze cât mai repede, alţii mai vitezomani chiar încalcă regulile şi intră în depăşiri riscante, unde această manevră este interzisă. Şi uite aşa se ajunge la pierderea oricărei urme de respect pentru colegii de trafic şi pentru poliţiştii care supraveghează şi care dirijează circulaţia, de multe ori cei cu paleta de prioritate sau nu, mai mult încurcă circulaţia decât să o descurce.
Aglomeraţie infernală
La ieşire din Bistriţa spre Cluj sau Mureş, pe lângă combustibilul de care trebuie să dispună şoferii, aceştia trebuie să aibă multă răbdare. Adică, pentru a ajunge de pe pasarela nouă a oraşului până în Viişoara este nevoie de cel puţin o jumătate de oră. Se lucrează la drum şi şoferii sunt nevoiţi să aştepte zeci de minute pentru a face câţiva metri. Se merge foarte încet, sau mai bine zis se stă mult, când se circulă este vorba de o deplasare de unu doi metri sau mai puţin până a reuşi să depăşească drumul de care se presupune că va fi finalizat în circa o lună.
Deşi mai multe gropi, uni şoferi aleg varianta Blăjeni
Chiar dacă şi pe varianta Sigmir, Blăjeni, Şintereag se lucrează, unii şoferi o aleg, avantajele fiind economisirea timpului şi a combustibilului, deoarece drumul e mai scurt cu circa 8 km, dar nu se stă la fel de mult ca în Viişoara, circulaţia nu e la fel de intensă, iar cozile sunt mai scurte.
Psihologii dau diverse soluţii şoferilor pentru a-şi menţine cumpătul în condiţiile date – postul de radio preferat, muzica preferată, o discuţie cu cineva sau organizarea agendei. Autorităţile însă par să rămână indiferente la aceste probleme. Cu toţii ne gândim că ar trebui să se autosesizeze în cazul încurcăturilor din trafic, mai ales ca mulţi bolnavi mor pe capete pentru ca nu ajung la timp ambulanţele la ei şi cu ei la spitale. Ciudat este că marile oraşe ale lumii au găsit soluţii pentru aceste probleme.
În România şi şcolile de şoferi au o mare vină în ceea ce priveşte modul de a conduce a şoferilor începători. Cu toţii am văzut de nenumărate ori maşinile şcolilor de şoferi gonind cu viteză mare atât în afara oraşelor, cât şi în oraşe, dar faptul interesant este că nu instructorul era la volanul maşinii, ci elevul. Bazându-se pe pedalele duble, instructorii nu se gândesc la lipsa de experienţă a viitorului şofer şi le dă voie să facă astfel de lucru. Oare cum va conduce acea persoană când va fi singură în maşină, dacă la şcoala de şoferi merge şi cu 100km/oră? Cred că nu ar mai trebui să ne întrebăm de ce este în continuă creştere numărul accidentelor rutiere cu şoferi începători!
Soluţii pentru combaterea traficului
Combaterea unei astfel de situaţii se face cu ajutorul autorităţilor din marile oraşe ale lumii unde au pus la punct un sistem de transport în comun, reguli de circulaţie extrem de dure şi o educaţie rutieră solidă a şoferilor.
În capitala Japoniei, Tokyo, sistemul de transport în comun este foarte bine pus la punct. În acelaşi loc există staţie de metrou, metrou de suprafaţă şi tren de mare viteză. Toate vin la interval de cel mult două minute. În plus, în oraşul cu cea mai mare densitate de locuitori pe metrul pătrat, chiria pentru un loc de parcare costă 600 de lei lunar şi nimeni nu îşi poate achiziţiona maşină dacă nu face dovada că are un loc de parcare, iar şcoala de şoferi durează şase luni, se termina cu trei examene şi costa peste 6.000 de lei. În nici una din aceste capitale aglomerate nu se întâlnesc maşini parcate pe una sau mai multe benzi de circulaţie ale marilor artere aşa cum întâlnim de cele mai multe ori pe străzile din România. Cine este de vină pentru zecile de ore petrecute în trafic de şoferii români? Poate numai lipsa de implicare a autorităţilor şi educaţia şoferilor.
Delia Hriţuleac
Paste fericit si Cristos a Inviat gazetistilor,sunteti cei mai buni,sa moara concurenta de nu!
de ce nu se lucreaza noaptea,,ca si in celelalte tari ? la noi nesimtirea n-are limite….eu am venit de la mures si de la intersectia aia de la gomar lux pan in oras am facut 45 min….bataie de joc..iar agentii vorbesc la telefon cu o mana si cu cealalta da dupa pasari..jalnic.. ar fi trebuit voi de la ziar sa-i intrebati pe cei de la drumuri (firma geiger )de ce nu lucreaza noaptea ca problema e la podete care sunt de doar 2 m lungime pe 2 portiuni… de parca le pasa….noi romanii n-avem respect pt nimeni..mai ales drumarii….tampitilor
ma fratilor..terminati prostiile astea cum ca soferii incepatori fac accidente..sa ne faca drumuri sa avem pe unde merge…spuneti-mi mie cate accidente sau intamplat in oras? nu m ai vorbiti aiurea…ati vazut in ce hal arata drumu pan la nasaud? acolo cand se apuca…pe cand o ancheta la problema asta?e vorba doar de 25 km de drum…din dumitra pan in nasaud te doare capu..atat de rau e drumu
PROBLEMA E CA TOATA LUMEA VREA SA FURE,si primaru, si drumarii si firma de lucru,toti,asa nu se poate merge inainte