Contribuabilii care solicită eliberarea de certificate, adeverinţe sau alte documente Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sunt scutiţi de plata taxelor extrajudiciare de timbru.
De asemenea, persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum şi entităţile fără personalitate juridică nu au obligaţia de a aplica ştampila pe declaraţii, cereri sau orice alte documente depuse la instituţiile sau autorităţile publice, precum şi pe documente sau orice alte înscrisuri emise în relaţia dintre acestea.

„Reglementările legale au fost introduse prin Ordonanţa Guvernului nr. 17 din 15 iulie 2015, publicată în Monitorul Oficial din 20 iulie 2015.
Reamintim, totodată, că documente precum: „Certificatul de atestare fiscală” sau „Adeverinţa de venit”, precum şi „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de …” , „Nota obligaţiilor de plată”, „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori” pot fi comunicate, la cererea contribuabilului, şi prin intermediul serviciul on-line „Spaţiul Privat Virtual” (SPV)”, informează Agenția Națională de Administrare Fiscală.

Spaţiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, fără să fie necesară deplasarea contribuabilului la unităţile fiscale.
Înregistrarea se poate realiza accesând site-ul ANAF: www.anaf.ro – Spaţiu Privat Virtual – secţiunea Înregistrare Utilizatori.
În secţiunea „Înregistrare utilizatori”, contribuabilul îşi completează datele într-o pagină web securizată, având posibilitatea de a alege tipul de aprobare:
-on-line – prin completarea numărului de înregistrare al unei decizii de impunere sau al unei decizii referitoare la obligaţii de plată accesorii, emisă de ANAF în perioada 2013 – 2014
-aprobarea la ghişeu – prin deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, cu BI/CI în original şi copie, precum şi cu numărul de înregistrare obţinut după înregistrarea pe site. www.anaf.ro

Totodată, potrivit Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud la data de 20 iulie 2015 s-a publicat în Monitorul oficial nr. 540, Ordonanţa Guvernului nr. 17/15.07.2015 care reglementează unele măsuri fiscal-bugetare.

Principalele prevederi se referă la:
– desemnarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ca autoritatea competentă din România pentru efectuarea schimbului de informaţii în scopuri fiscale cu statele cu care România s-a angajat printr-un instrument juridic de drept internaţional, altele decât statele membre ale Uniunii Europene, pentru informaţiile prevăzute de respectivele instrumente juridice de drept internaţional, care se realizează cu respectarea Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
– definirea noţiunii de obligaţii fiscale restante, respectiv nu se consideră că un contribuabil înregistrează obligaţii fiscale restante în situaţia în care suma obligaţiilor fiscale înscrise în certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit menţiune care se face în acest sens în certificatul de atestare fiscală.
– suspendarea sau neînceperea executării silite pentru obligaţiile fiscale contestate dacă debitorul depune la organul fiscal competent o scrisoare de garanţie/poliţă de asigurare de garanţie la nivelul obligaţiilor fiscale contestate şi neachitate la data depunerii garanţiei. Valabilitatea scrisorii de garanţie/poliţei de asigurare de garanţie trebuie să fie de minimum 6 luni de la data emiterii.
– executarea silită, în cazul în care debitorul are de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice, se continuă prin poprirea acestor sume ori de câte ori, ulterior comunicării somaţiei, se depune la organul fiscal un document eliberat de autoritatea sau instituţia publică respectivă prin care se certifică că sumele sunt certe, lichide şi exigibile, mai puţin sumelor aflate în litigiu.
– amânarea unor termene de implementare a prevederilor OUG nr. 91/2014 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.