Primăria Bistrița a semnat contractul de finanțare din fonduri europene a proiectului „Reconfigurarea axei de transport public pe str. Gării – B-dul Decebal – Str. Andrei Mureșanu – Str. Năsăudului”. Valoarea proiectului este de 10,5 milioane euro.
Prin intermediul fondurilor europene din Programul Operațional Regional – Axa 4 pentru, Primăria Bistrița va reface sistemul rutier de pe mai multe artere principale de circulație din municipiu. Este vorba despre străzile Gării, Andrei Mureșanu, Năsăudului și Bulevardul Decebal, proiect în valoare de 10,5 milioane euro, care prevede reconfigurarea axei de transport public pe aceste străzi. Conform proiectului, lungimea totală propusă pentru reconfigurare este de aproximativ 2,3 km.
În cadrul acestui proiect se vor efectua următoarele lucrări:
– realizarea unui sistem rutier nou, la partea carosabila, începând cu fundația drumului;
– reabilitarea trotuarelor pe toată lungimea celor 4 străzi;
– realizarea de benzi dedicate transportului public;
– realizarea pistelor pentru bicicliști, pe ambele sensuri de circulație;
– realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal, în zona halei comerciale;
– îngroparea tuturor rețelelor electrice și de iluminat public; sistem nou de iluminat public cu telegestiune;
– modernizarea stațiilor de transport public existente (10 stații).
Curat Caragiale! Să se reconfigureze dar să nu se schimbe nimica; sau să se modernizeze dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele esenţiale. Despre proiectul intitulat ”Reconfigurarea axei de transport public pe str. Gării – B-dul Decebal – Str. Andrei Mureșanu – Str. Năsăudului”, se vorbeste de câtiva ani buni . Intr-adevăr, proiectul prevede modernizarea părții carosabile și trotuarelor. De asemenea, proiectul presupune realizarea unor piste pentru bicicliști, reabilitarea și extinderea spațiilor verzi existente, realizarea unei benzi pentru transportul public, reabilitarea și modernizarea iluminatului public și a sistemelor de gestiune a traficului sau devierea parțială și modernizarea parțială a rețelelor edilitare subterane.
Totusi, ceea ce viceprimarul Cristian Niculae (alias Wannabe) uită să spună, sau omite cu bună stiintă, este că proiectul are un mare neajuns: pe acest treaseu destul de lung, vor dispărea parcările oblice de la limita carosabilului, pentru a face loc pistelor pentru bicicliști.