De curând, LDP a pus mâna pe o licitație publică de la Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, în valoare de aproape 7 milioane de lei pentru lucrări de siguranță rutieră și executarea marcajelor longitudinale, laterale și transversale. Societatea Consiliului Județean este în insolvență de un an, iar administratorul judiciar a început să taie în carne vie și chiar să denunțe contractele neprofitabile pentru SRL.

SC Lucrări Drumuri și Poduri SA a prins o licitație în valoare de 6,9 milioane de lei de la Consiliul Județean. Pentru această licitație, societatea comercială s-a asociat cu alt constructor, Dimex 2000 Company.  Este vorba despre un acord cadru încheiat pe o perioadă de 18 luni (2023 – 2024).

Potrivit caietului de sarcini, principalele lucrări ce se vor executa sunt cele de siguranță rutieră, care presupun, printre altele și aprovizionarea cu indicatoare rutiere, stâlpi, parapete metalice, catadioptrii, oglinzi rutiere și montarea acestora, dar și executarea marcajelor longitudinale, laterale și transversale.

„Lipsa indicatoarelor rutiere ca urmare a deteriorării și/sau ca urmare a sustragerii acestora, pun în pericol siguranța participanților la trafic. Pentru o bună dirijare a traficului rutier este necesară execuția marcajului rutier longitudinal, care delimitează benzile de circulație, a  marcajului lateral care delimitează zona carosabilului și a marcajului transversal care dirijează pietonii la traversarea drumului. Pentru remedierea acestor neajunsuri, sunt necesare o serie de lucrări (activități) care să asigure desfășurarea traficului rutier în condiții de siguranță”, se mai arată în caietul de sarcini.

LDP a mai pus mâna pe un contract de la CJ de curând

Acesta nu este singurul contract de la Consiliul Județean Bistrița-Năsăud pe care au pus mâna cei de la LDP în ultimele luni. La finalul lunii mai, când se făcea un an de la deschiderea procesului de insolvență, societatea comercială mai prindea un acord cadru, pentru întreținerea curentă pe timp de vară a drumurilor județene.

La final de aprilie, CJ semna un contract subsecvent pentru asigurarea scurgerii apelor din zona drumului, în valoare de 328.526 de lei.  La acesta s-a mai adăugat un contract subsecvent la început de mai pentru întreținerea platformă drum, în valoare de peste 800.000 de lei.

La mijlocul lunii mai, Consiliul Județean mai semna un contract pentru asigurarea esteticii rutiere a drumului, în valoare de peste 821.000 de lei. În total, Consiliul Județean a mai băgat în conturile SRL-ului aproape încă 2 milioane de lei prin contracte subsecvente la un acord cadru semnat cu LDP încă din 2020.

„Lucrările sunt determinate de uzura fizică și morală, de degradarea drumurilor în condiții normale de exploatare și intervenții de urgență în cazul avariilor la drumuri și poduri, șanțuri, accese, urmare a calamităților naturale sau accidentelor. Activitățile principale constau în întreținerea îmbrăcămintei asfaltice prin următoarele operații de lucru – plombări gropi cu mixtură asfaltică, repararea îmbrăcăminților rutiere, întreținerea drumurilor pietruite, întreținerea platformei drumului, asigurarea scurgerii apelor din zona drumului și prevenirea efectelor inundațiilor, întreținerea mijloacelor pentru siguranța circulației rutiere, întreținerea curentă a podurilor și podețelor”, se arată în caietul de sarcini a licitației.

LDP, în insolvență de un an

Acum un an, SC Lucrări Drumuri și Poduri SA își cerea insolvența, după ce a ajuns să nu mai facă față datoriilor. Se pare că LDP are datorii la angajați de peste jumătate de milion de lei, la stat de peste un milion de lei, de 1,3 milioane de lei la bănci și de 2,5 milioane de lei la diverși furnizori.

58 de entități s-au înscris la masa credală. Printre cei care trebuie să își recupereze bani de la constructorul Consiliului Județean se numără Administrația Județeană a Finanțelor Publice, Administrația Bazinală de Apă Someș-Tisa, Primăria Orașului Beclean, Municipiul Bistrița, dar și numeroase companii precum Dimex 2000 Company, Frasinul, Anvelo Mital, Aquabis, Electrica Furnizare.

În 2021, societatea pe acțiuni avea 102 angajați, din care 6 ingineri și 23 personal TESA. Anul trecut, LDP a raportat, pentru anul anterior, o cifră de afaceri de 8,3 milioane de lei și pierderi de 4,2 milioane de lei, datoriile erau de peste 7,6 milioane de lei. Cu un an înainte, în 2020, cifra de afaceri ajungea la 12,3 milioane de lei, iar profitul era mai mult decât modest, ajungând doar la 43.700 de lei. Datoriile erau la același nivel.

Administratorul judiciar Ioja Paula Sabina a tăiat în carne vie. Aceasta a început prin a denunța contractele neprofitabile încheiate de LDP. Este vorba despre două astfel de contracte. Unul de lucrări, încheiat în toamna anului 2021 cu Direcția de Servicii Publice Bistrița, motivat de faptul că, în urma analizării situației economico-financiare LDP, a stadiului în care se află acest contract de derulare, a dezavantajelor pe care le aduce activității societății, administratorul judiciar provizoriu a constatat că acest contract nu este util din punct de vedere economic nici debitoarei și nici creditorilor debitoarei, din contră, acesta s-ar executa cu pierderi, datorită lipsei clauzei de ajustare a prețurilor la materiale, așa prevede art. (6) din O.G. nr. 15 2021/ în condițiile creșterii prețurilor cu peste 20% la asfalt.

Un alt contract denunțat a fost încheiat în 2017 cu societatea Compania de Informatică Neamț SRL, motivat de faptul că, în urma analizei situației economico-financiare a societății debitoare, a dezavantajelor pe care le aduce activității debitorului, administratorul judiciar provizoriu a constatat că acest contract nu este util din punct de vedere economic nici debitoarei și nici creditorilor debitoarei.

De asemenea, administratorul judiciar a strâns cu ușa administratorul special să mai reducă din cheltuieli prin „ajustarea” organigramei și renunțarea la o parte din șefi. Prin punerea în aplicare a noii organigrame, cheltuielile salariale ar scădea cu peste 30.000 de lei/lunar.

Astfel, anul trecut,  administratorul special Sas Grigore a încercat să reducă din șefimea din LDP și a solicitat administratorului judiciar aprobarea unei noi organigrame, prin reducerea a 7 posturi: postul de director financiar, postul de șef de birou achiziții, două funcții de specialist în achiziții, funcția de control de calitate redusă, funcțiile de șef de formație de lucru și funcția de operator introducere, validare și prelucrare date. Administratorul a dat aviz favorabil acestei mișcări.

Andreea Radu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.