Administratorul SC Dea-Trans International, Silvia Sulea, îl acuza pe comisarul sef Aurel Grama ca ar fi intervenit pentru fostul asociat al societatii, Ioan Hosdea, care a tâlharit unul din autocarele firmei. Sulea sustine faptul ca Aurelian Grama ar fi refuzat sa-i înregistreze plângerea penala împotriva celor cinci indivizi care i-au tâlharit si amenintat angajatii. De asemenea, comisarul sef este acuzat ca l-ar fi ajutat pe Hosdea sa ascunda autocarul în valoare de peste 250.000 de euro, dupa care l-a vândut cu acte false societatii Jolt Impex, administrata de Irimia Pap.

Seful Serviciului de Investigatii Criminale din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Bistrita-Nasaud (IPJ BN), comisarul sef Aurel Grama este acuzat de administratorul societatii Dea-Trans International ca l-ar fi ajutat pe Ioan Hosdea sa ascunda un autocar al societatii, dupa ce acesta a tâlharit, amenintat si privat de libertate doi angajati ai societatii pentru a intra în posesia unui autocar aflat în proprietatea firmei. Administratorula Dea-Trans, Silvia Sulea, sustine de asemenea ca Grama a refuzat sa-i înregistreze plângerea împotriva atacatorilor, acesta cedând doar când plângerea a fost depusa de avocatul angajat ulterior de cele doua victime. Ba mai mult, uneia dintre victime i s-a spus de catre politistul anchetator, aflat în subordinea lui Grama, ca nu trebuie sa depuna plângere penala împotriva tâlharilor, însa dupa consultarea cu avocatul acesta a realizat ca s-a dorit inducerea sa în eroare. Ioan Hosdea si cei patru atacatori nu au fost retinuti, fapt ce i-a dat timp lui Hosdea sa vânda autocarul dupa întocmirea unor acte false societatii Jolt Impex.

Tâlharie ca la carte

Ioan Hosdea a detinut pâna în luna iulie a anului 2006 40% din societatea Dea-Trans International, alaturi de Silvia Sulea care detinea majoritatea de 60%. În acea luna, Hosdea depune la firma notificarea de retragere si cere solutionarea sa în termen de 30 de zile, act semnat în termenul cerut de Sulea, care a si început demersurile necesare scoaterii din evidentele societatii a fostului asociat. La o luna de la retragerea lui Hosdea din firma, acesta împreuna cu alte patru persoane tâlharesc unul dintre autocarele societatii care se întorcea din Spania. Cei cinci au blocat drumul pe raza localitatii Ciceu Mihaiesti, amplasând o masina pe carosabil. Odata ce autocarul a oprit cei cinci au intrat în vehicul pe usa de la dormitor. În autocar se aflau soferul Iacob Murza si Gavril Sulea, persoana care asigura paza juridica a vehiculului. Celui din urma Hosdea i-a pus un pistol la tâmpla si l-a obligat sa-i predea toti banii care îi avea asupra sa, respectiv suma de 2.900 de euro. Soferului i s-a pus un cutit la gât si a fost obligat sa continue drumul pe traseul indicat de cei cinci, spre Dej. Dupa ce autocarul a fost adus pe traseul dorit de acestia, cei doi angajati ai societatii au fost obligati sa coboare, tâlharii continuându-si drumul. Cei doi au anuntat imediat Politia municipiului Dej, dar si Inspectoratul de Politie Judetean Bistrita-Nasaud. Dupa scurt timp, autocarul la volanul caruia se afla chiar Hosdea a fost oprit de politistii din comuna Jibou, care au comunicat acest fapt organelor de politie din judetul nostru. Silvia Sulea sustine ca Aurel Grama, cel care a condus actiunea de prindere a celor cinci, le-a transmis politistilor din Jibou ca pot lasa autocarul sa îsi continue drumul, iar vehiculul furat a fost imediat pus în miscare. Cunoscând foarte bine „tot ce misca” în societatea Dea-Trans, Hosdea si-a calculat destul de atent miscarea. Societatea dispunea atunci de doua autocare, unul dintre acestea era înca în leasing, iar cel furat de acesta a fost înmatriculat pe societate doar cu o luna în urma imediat dupa terminarea perioadei de leasing.

Grama face legea

Odata consumata fapta, cele doua victime se prezinta la Serviciul de Investigatii criminale din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Bistrita-Nasaud sa depuna plângere împotriva lui Ioan Hosdea si a celorlalti patru atacatori care au ramas neidentificati. Aici însa stupoare! Se lovesc de refuzul comisarului sef Aurel Grama de a înregistra plângerea penala. Ba mai mult, conform spuselor lui Sulea unul dintre politisti, care ar fi trebuit sa cerceteze cazul, a încercat sa-l induca în eroare pe sofer, spunându-i ca nu este necesar sa depuna plângere împotriva agresorilor. Cei doi vazând ca nu au sorti de izbânda si-au angajat un avocat, care în cele din urma a reusit sa depuna plângerea penala împotriva celor cinci agresori. Cercetarile în acest caz s-au efectuat extrem de lent, acordând astfel lui Ioan Hosdea timp suficient sa ascunda autocarul. Administratorul Dea-Trans International, Silvia Sulea, a depus chiar si o plângere penala la Directia Nationala Anticoruptie împotriva comisarului sef Aurel Grama, în care cere tragerea acestuia la raspundere pentru infractiunea de abuz în serviciu.

Jolt Impex joaca murdar

Ioan Hosdea ascunde autocarul, iar o luna mai târziu declara pierduta Cartea de identitate a vehiculului si cere eliberarea unui duplicat, asta în timp ce originalul se afla la sediul firmei Dea-Trans International. În ciuda faptului ca autovehiculul a fost declarat furat si ar fi trebuit ca datele lui sa se gaseasca atât la politie, cât si la biroul de înmatriculari, acesta obtine duplicatul la cartea de identitate si vinde autocarul pe baza unei facturi pe care se gaseste doar semnatura sa, fara cea a lui Sulea. Hosdea vinde ulterior autocarul societatii Jolt Impex, care are ca administrator pe controversatul om de afaceri Irimia Pap. Administratorul Jolt Impex accepta sa dobândeasca acest bun, desi stia ca acesta este în posesia lui Hosdea ca urmare a savârsirii unei infractiuni. Ba mai mult, Irimia Pap stia ca societatea de la care a fost furat autocarul este a fostei sale colege, Silvia Sulea, care a detinut cu câtiva ani înainte un pachet de actuni la Jolt Impex. Sulea si-a încheiat însa socotelile cu Jolt Impex înca din anul 2005, când si-a vândut toate actiunile lui Irimia Pap, acesta stiind înca de pe atunci ca Sulea pleaca pentru a se ocupa de propria afacere. Hosdea radiaza prin metode numai de el cunoscute autocarul declarat furat si dat disparut, iar Irimia Pap lasa la o parte orice prietenie avuta în urma colaborarii la Jolt Impex cu Sulea si îl înscrie pe firma sa. Administratorul Dea-Trans International gaseste la finalul anului 2006 autocarul furat în curtea unei societati si abia atunci afla cu stupefactie ca acesta a fost vândut si înscris pe SC Jolt Impex SRL.

Dea-Trans vs. Jolt Impex

În luna martie a anului trecut ajunge pe masa magistratilor dosarul cu numarul 3998+, în care Dea-Trans International cheama în judecata pe Jolt Impex si cere instantei atât punerea sub sechestru judiciar al autocarului turistic, cât si încredintarea pazei bunului respectiv unei terte persoane. În fata instantei, administratorul Jolt Impex cere respingerea cererilor formulate de Sulea, pe motiv ca el a achizitionat în conditii legale autocarul. Instanta îi da însa câstig de cauza reclamantei si pune sub sechestru autocarul pâna la solutionarea irevocabila a actiunii în nulitate a transferului de proprietate a autovehiculului. În luna iunie a aceluiasi an Dea-Trans cere instantei constatarea nulitatii absolute a facturii fiscale pe baza carei s-a facut vânzarea autocarului, a certificatului de înmatriculare prin care autocarul a fost înmatriculat pe SC Jolt Impex si a transferului dreptului de proprietate din patrimoniul Dea-Trans în cel al Jolt Impex. Societatea reclamanta are din nou câstig de cauza, însa avocatii Jolt Impex fac apel la Curtea de Apel Cluj. În zadar aceasta constata nulitatea apelului, iar decizia ramâne definitiva si executorie.

RAR-ul în hora

Procesele pentru redobândirea în totalitate a autocarului furat în urma cu doi ani de Ioan Hosdea par sa nu mai aiba finalitate. Dupa ce instantele dau în repetate rânduri câstig de cauza Dea-Trans International, societatea îsi recupereaza într-un final autovehiculul, însa nu îl poate folosi. În ciuda faptului ca instanta a anulat transferul de proprietate în patrimoniul Jolt Impex, Silvia Sulea nu primeste noi acte de identitate pentru acesta. Administratorul sustine ca a fost în repetate rânduri la Registrul Auto Român (RAR), filiala Bistrita, cu sentintele obtinute de la tribunal însa nu i s-a eliberat o noua carte de identitate. Atunci s-a vazut nevoita sa actioneze în judecata si RAR-ul. În luna iunie a acestui an, Tribunalul Bistrita-Nasaud îi da din nou câstig de cauza reclamantei Dea-Trans, obligând atât RAR, cât si filiala Bistrita-Nasaud a acestei institutii sa elibereze o noua carte de identitate pentru autocarul cu pricina. În ciuda sentintei obtinute RAR, filiala Bistrita, refuza în continuare sa îsi faca treaba. Contactat telefonic, seful RAR filiala Bistrita-Nasaud, Cosmin Wechter, sustine ca filiala nu are personalitate juridica si nu poate da niciun raspuns „Noi nu avem personalitate juridica, deoarece suntem doar un punct de lucru, fapt pentru care nu putem lua o decizie. Când Bucurestiul spune „da”, atunci îi dam cartea. Eu am vorbit si cu avocata noastra de la Bucuresti si mi-a spus ca pâna când nu este o sentinta definitiva si irevocabila în acest sens, nu poate primi o noua carte de identitate pentru autocar. La Bucuresti nu a ajuns înca nicio sentinta, iar noi de aici nu putem face nimic” – a conchis seful RAR Bistrita-Nasaud.

Inspectoratul în silezio stampa

În ceea ce priveste acuzatiile care i se aduc comisarului sef Aurel Grama de catre administratorul societatii Dea-Trans International, Silvia Sulea, acesta nu a dorit sa comenteze cele sesizate de noi. Purtatorul de cuvânt al IPJ BN, inspectorul Raluca Moldovan, a declarat urmatoarele pentru Gazeta de Bistrita: „Atât comisarul sef Aurel Grama, cât si conducerea Inspectoratului de Politie Judetean Bistrita-Nasaud nu doresc sa comenteze cele sesizate de dumneavoastra”. Destul de curioasa atât pozitia comisarului sef, cât si cea a Inspectoratului în acest caz. Ne întrebam si noi, din ce motiv nu doreste nici comisarul sef nici conducerea IPJ BN macar sa încerce sa îsi apere imaginea, mai ales ca acuzatiile aduse la adresa ofiterului sunt destul de grave. Politia ar trebui sa fie în slujba cetateanului, iar activitatea sa se desfasoare în interesul persoanei, al comunitatii, precum si în sprijinul institutiilor statului, exclusiv pe baza si în executarea legii, iar daca acestia ar fi actionat în litera legii cel mai probabil ca nu s-ar fi ajuns aici. Atitudinea pe care atât comisarul sef, cât si IPJ BN o au în acest caz lasa de înteles ca ar fi întru totul adevarate cele sesizate de Silvia Sulea.

Lupta va continua

La ora actuala, dosarul în care s-a început urmarirea penala împotriva lui Ioan Hosdea si administratorul Jolt Impex, Irimia Pap, este înca pe masa procurorilor. Hosdea este cercetat în stare de libertate pentru infractiunile de tâlharie, lipsire de libertate, spalare de bani si fals în declaratii. Omul de afaceri Irimia Pap este si el certetat alaturi de Hosdea pentru spalare de bani. În tot acest timp societatea Dea-Trans International a avut numai de pierdut. Autocarul nu a fost utilizabil timp de doi ani si nici acum nu este, fapt ce a adus pierderi destul de semnificative capitalului societatii. De asemenea, banii furati de Hosdea, cei 2.900 de euro, nu au fost recuperati nici pâna în momentul de fata. Administratorul societatii Dea-Trans, Silvia Sulea, îl considera în continuare pe comisarul sef Aurel Grama ca fiind unul dintre principalii vinovati. „Hosdea si Pap Irimia sunt principalii vinovati, dar si Aurel Grama, caci el tine spatele la Jolt Impex. Daca Grama facea cercetarile atunci, nu se mai ajungea aici. A trebuit sa gasesc eu autocarul, ca politia nu a fost în stare. Este o mafie de neimaginat, dar nu mi-e frica de ei, pentru ca stiu ca eu am dreptate. Politia este mâna-n mâna cu infractorii. Este ceva incredibil! M-am luptat cu ei pâna acum si ma voi lupta si în continuare” – declara Sulea.

Iulia Balazs

3 COMENTARII

  1. il rog pe domnul de la dea trans sanu se lase pagubas, iar pe dumneavoastra ziaristii sa cercetati si sa nu dati uitarii in continuare acest caz….insa sa fiti prudenti. ajutati sa scapam de talharii astia odata .va rog mult .sanatate

  2. il rog pe domnul de la dea trans sanu se lase pagubas, iar pe dumneavoastra ziaristii sa cercetati si sa nu dati uitarii in continuare acest caz….insa sa fiti prudenti. ajutati sa scapam de talharii astia odata .va rog mult .sanatate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.