Peste 34,4 milioane euro este dispus să cheltuiască Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud pentru proiectare, dar şi pentru execuţia de lucrări în ceea ce priveşte modernizarea a trei tronsoane de drum de peDJ172D Mureşenii Bârgăului (DN17) – Lac Colibiţa – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului (DN17) – (DN17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN17D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava.Un alt tronson de doar 5 km de pe acelaşi drum judeţean va fi şi el modernizat, contractul fiind estimat în acest caz la peste 4,5 milioane euro.

 

Per total discutăm despre modernizarea a peste 55 km de drum judeţean pentru care administraţia judeţeană este dispusă să scoată din vistierie circa 39 milioane de euro.

 

Drumul judeţean vizat de CJ BN să fie reabilitat este împărţit în cinci loturi, însă doar 3 din acestea sunt scoase acum la licitaţie, fiind vorba mai precis de loturile 2, 3 şi 4, tronsoane pe care lucrările vor trebui finalizate în termen de 26 de luni de la data atribuirii contractelor.

Astfel, pentru obiectivul de investiţii „Modernizare DJ 172 D Mureşenii Bârgăului (DN17) – Lac Colibiţa – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului (DN17) – (DN17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN17D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava, jud. Bistriţa-Năsăud – lot 2, lot 3, lot 4”, administraţia judeţeană pune la bătaie nu mai puţin de 154. 347.615,55 lei, fără TVA, adică 34.743.413,75 euro.

Astfel, pentru lotul 2, tronson care are o lungime de 17.01 km, cuprins între Lac Colibiţa – Bistriţa Bârgăului (DN17), valoarea estimată pentru proiectare şi execuţia de lucrări se cifrează la 50.302.070,75 lei, fără TVA, respectiv 11.322.919,70 euro. De asemenea, pentru lotul 3, tronson în lungime de 14,11 km, cuprins între (DN17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică, valoarea estimată este de 49.494.965,48 lei, fără TVA, respectiv 11.141.241,53 euro, în timp ce pentru lotul 4, pe tronsonul cuprins între Ilva Mică (DN17D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei, ce are o lungime de circa 17,8 km, valoarea estimată este de 54.550.579,32 lei, fără TVA, respectiv 12.279.252,52 euro.

 

Ofertanţii trebuie să aibă cifre de afaceri zdravene

Potrivit informaţiilor înscrise pe SEAP, pentru ca ofertanţii să fie eligibili, trebuie să aibă media cifrei de afaceri globale în ultimii 3 ani ( 2012, 2013, 2014) de minim: lot 2- 75 milioane lei, lot 3- 74 milioane lei; lot 4- 80 milioane lei, acestea fiind dovedite prin bilanţurile contabile aferente anilor amintiţi. Totodată se precizează că ofertantul poate avea terţi susţinători în ceea ce priveşte capacitatea economică şi financiară, dar susţinerea respectivă trebuie dovedită cu acte.

Ca de obicei, ofertanţii trebuie să îşi dovedească şi capacitatea tehnică prezentând o listă a principalelor prestări de servicii din ultimii trei ani, dar şi o listă cu principalele lucrări executate în ultimii 5 ani, iar în ceea ce priveşte partea de proiectare, ofertanţii vor trebui să ateste că în ultimii 3 ani au prestat şi au dus la bun sfârşit proiecte similare.

Termenul limită până la care vor putea fi depuse ofertele este 15 martie 2016. Evident, oferta cu preţul cel mai scăzut va fi declarată câştigătoare.

 

Constatări şi propuneri

Iată şi ce lucrări vor trebui să fie derulate pe sectorul de drum judeţean pe care CJ BN intenţionează să îl modernizeze în următorii doi ani.

Astfel, pe tronsonul de drum în lungime de 17 km (lotul 2), cuprins între km 18+045 şi km 35+055, care străbate Colibiţa, Bistriţa Bârgăului, Prundu Bârgăului, până la intersecţia cu drumul naţional DN 17, potrivit memoriului general, drumul este modernizat, sectoarele cu îmbrăcăminte din beton alternând cu cele cu îmbrăcăminte asfaltică.

„Din punct de vedere al planeităţii structurii rutiere, se constată de asemenea diferenţe foarte mari, de la denivelări, făgaşe, tasări uşoare până la degradări deosebit de grave care local au afectat partea carosabilă pe toată lăţimea”, se arată în documentul citat.

Astfel, sunt propuse lucrări de consolidare a versanţilor în cinci puncte unde s-au constat fenomene de instabilitate, care afectează şi o parte a corpului drumului judeţean. De asemenea, se precizează că din cele cinci poduri existente pe acest tronson, unul necesită reabilitare, iar un altul necesită reparaţii, în timp ce alte două vor trebui înlocuite cu altele noi.

Pe tronsonul de drum în lungime de 14,11 km (lotul 3), cuprins între km 40+732 şi km 54+842, care străbate localităţile Josenii Bârgăului, de la intersecţia cu drumul naţional DN 17, Strâmba şi Ilva Mică, există îmbrăcăminte asfaltică pe o lungime de circa 5,2 km din care 900 m este mai recentă.

Potrivit memoriului general, drumul prezintă gropi, făgaşe longitudinale şi rupturi, iar pantele transversale nu sunt asigurate, astfel încât apa stagnează pe drum, infiltrându-se în corpul acestuia sau şiroind în lungul drumului. De asemenea, se mai precizează că majoritatea podeţelor existente pe acest tronson de drum sunt tubulare, parte din acestea fiind colmatate, iar altele au coronamentele degradate.

Şi în acest caz sunt propuse lucrări de consolidare a versanţilor pentru eliminarea fenomenelor de instabilitate. De asemenea, se propune înlocuirea a trei din cele opt poduri existente, restul de cinci necesitând doar lucrări de reparaţii sau reabilitare.

Acela de-al 4-lea tronson de drum luat în vizor de CJ BN de pe DJ 172 D, în lungime de aproape 19 km, ce străbate localităţile Ilva Mică de la intersecţia cu DN 17 D, Poiana Ilvei şi Măgura Ilvei este, conform memoriului general, modernizat, cu diverse tipuri de îmbrăcăminţi: asfalt, beton, asfalt peste beton, însă starea tehnică a acestuia este una necorespunzătoare desfăşurării în condiţii de siguranţă a traficului rutier. Drumul prezintă degradări de suprafaţă, precum şi structurale. Pe acest traseu există 4 poduri, unul necesitând lucrări de reparaţii, iar trei – lucrări de reabilitare.

 

Peste 4,5 milioane euro doar pentru 5 km de drum judeţean

Un alt contract scos la licitaţie recent de administraţia judeţeană este cel cu privire la acelaşi proiect de modernizare a DJ 172 D Mureşenii Bârgăului (DN17) – Lac Colibiţa – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului (DN17) – (DN17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN17D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava, însă vizează o porţiune de doar 5 km de drum între Mureşenii Bârgăului – Lac Colibiţa – Colibiţa, din totalul de 11 km cât are acest lot 1, de la km 0+000 la km 5+115. Şi în acest caz se discută de întocmirea proiectului tehnic dar şi executarea de lucrări de modernizare.

Contractul este estimat la 20.180.563,15 lei, fără TVA, 4.542.614,10 euro, din care serviciile de proiectare şi asistenţă tehnică din partea proiectantului – 75.190,50 lei, fără TVA. În acest caz lucrările vor trebui finalizate în termen de 20 de luni de la data atribuirii contractului.

Pentru a se înscrie în cursa pentru a obţine acest contract, ofertanţii trebui să aibă o cifră medie globală de afaceri pe ultimii 3 ani de minim 30 milioane lei. De asemenea, trebuie să prezinte lista cu principalele servicii prestate în ultimii 3 ani, dar şi a lucrărilor executate în ultimii 5 ani. Ofertele trebuie depuse până pe 22 martie 2016.

Potrivit memoriului general, acest tronson  de drum în lungime de 5 km este pietruit şi prezintă denivelări, făgaşe longitudinale şi gropi izolate. Totodată, în trei poziţii s-au constatat fenomene de instabilitate a versanţilor, iar cele două poduri existente necesită lucrări de reabilitare.

2 COMENTARII

  1. Dar de la Bistrita -Dumitrea -pana in Nasaud cand urmeaza ?
    Si strada Avram Iancu din Nasaud o fac in secolul asta ? merge-ti acolo sa vede-ti cum arata …e facuta de 100 de ani …

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.