Peste 1,7 milioane euro este dispus Consiliul Judeţean să cheltuiască pentru asfaltarea a 10 km de drum judeţean. Mai precis este vorba de un sector cuprins între Sărăţel şi Chiraleş, pe care administraţia judeţeană îl vrea ca-n palmă, într-un an de la începerea lucrărilor.

Pentru un kilometru de drum asfaltat costul estimat este de 170.000 de euro.

 

Pe data de 24 martie, Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a scos la licitaţie contractul pentru realizarea lucrărilor de asfaltare pe sectorul de drum judeţean 172 G cuprins între Chiraleş şi Sărăţel. Tronsonul de drum judeţean vizat are o lungime de 10,5 km, între km 10+500-km 20+550.

 

Peste 1,7 milioane de euro pentru 10 km de asfalt

Contractul este estimat la 7.758.600 lei, fără TVA, respectiv 1.740.533,02 euro (fără TVA).

Lucrările de asfaltare a celor 10 km de drum de pe tronsonul cuprins între Chiraleş şi Sărăţel constă în:

  • – colmatarea rosturilor şi fisurilor cu mastic bituminos;
  • – frezarea dalei de beton pe o grosime de 2 cm;
  • – dispunerea unui strat de beton asfaltic BA8 cu grosimea de 3 cm – strat suport geocompozit;
  • – dispunerea unui strat de geocompozit ca strat antifisură;
  • – aşternerea unui strat de legătura din BAD20, cu grosimea de 6 cm cu panta de 2,5%;
  • – aşternerea unui strat de uzură din BA16, cu grosimea de 4 cm cu panta de 2,5%;
  • – amenajarea acostamentelor pe o lăţime de 1 m pe ambele părţi ale drumului, din piatră spartă împănată.

După cum se poate observa lucrările nu au o complexitate mare, practic stratul de beton care există acum pe acest tronson de drum va fi frezat şi înlocuit cu un strat de asfalt.

Lucrările de asfaltare trebuie finalizate în termen de 12 luni de la semnarea contractului, Consiliul Judeţean solicitând o garanţie de bună execuţie de 3 ani.

 

Condiţii de înscriere în cursă

Fiindcă anunţul de scoatere la licitaţie a contractului de lucrări este foarte proaspăt, în cursă nu s-a înscris deocamdată nici un ofertant, însă mai este timp până pe 14 aprilie.

Există însă nişte condiţii impuse de autoritatea contractantă pe care firmele care vor depune oferte or trebui să le îndeplinească.

Astfel, ofertanţii trebuie să demonstreze că media cifrei globale de afaceri în ultimii 3 ani, respectiv 2013, 2014, 2015, este în valoare de minim 12.000.000 lei, pentru care vor trebui să prezinte şi documentele edificatoare, mai precis bilanţurile contabile pentru ultimii 3 ani, respectiv 2013, 2014, 2015 sau documente echivalente.

Totodată trebuie prezentată o listă a principalelor lucrări executate în ultimii 5 ani, precum şi o dovadă că a dus la bun sfârşit respectivele lucrări din perioada vizată, respectiv: lucrări de construcţie nouă /reabilitare / modernizare / îmbrăcăminţi asfaltice / covoare asfaltice pentru drumuri de interes naţional/judeţean/local în care participarea ofertantului la aceste contracte să fi fost în valoare cumulată de mimim 7.000.000 lei fără TVA, la nivelul a maxim 2 contracte.

De asemenea, ofertanţii trebuie să depună şi o declaraţie privind utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice de care dispun pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului de lucrări, dar şi o alta privind efectivele medii anuale ale personalului angajat şi a cadrelor de conducere în ultimii trei ani.

Evident, firma câştigătoare va fi desemnată cea care va avea cea mai ieftină ofertă.

 

Tronsonul Satu- Nou – Cuşma – 8 km: aproape 4 milioane lei

Lucrări de modernizare a drumului judeţean 172 G s-au mai efectuat sau încă se mai efectuează şi pe alte tronsoane.

Astfel, în 2008, administraţia judeţeană a scos la licitaţie contractul pentru modernizarea unui sector de drum de pe DJ 172G, km 42+198- 50+000, Satu Nou-Cuşma, care a fost adjudecat de SC Dimex 2000 Company SRL, deţinută de Ioan Scurtu. În conturile companiei au intrat 3,93 milioane lei, fără TVA, pentru lucrările de modernizare derulate pe aproximativ 8 km de drum.

 

Tronsonul Cuşma – Livezile – 13 km: 17 milioane lei

Patru ani mai târziu, în 2012, un alt sector de drum de pe DJ 172 G este vizat pentru modernizare, cuprins între Cuşma şi Livezile.

Contractul pentru modernizarea a 13,4 km de drum de pe DJ 172 G între Cușma și Livezile a fost adjudecat de asocierea SC Dimex 2000 Company SRL Rebra, SC LDP SA Bistrița și SC Starcom Exim SRL Cluj-Napoca, cu o ofertă de 17 milioane lei, fără TVA, cu 100.000 lei mai puţin decât estimările Consiliului Judeţean. Deşi lucrările de modernizare trebuiau finalizate în doi ani şi jumătate de la data semnării contractului de execuţie, adică undeva în vara anului trecut, acest lucru nu s-a întâmplat. Astfel că a fost semnat un act adiţional cu dată finală de 25 decembrie 2017. Între 2013 și 2015 s-au făcut lucrări la partea carosabilă, acostamente, drumuri laterale, rigole carosabile, cămine și șanțuri de vizitare, apărări de maluri, parapeți de siguranță, podețe tubulare, stadiul financiar la care s-a ajuns fiind de 81,8%.

Banii sunt asigurați din bugetul Consiliului Județean și din cel al Guvernului. Anul acesta, administraţia judeţeană a alocat 1.447.000 lei pentru lucrări.

Pe lângă asfaltare, se mai fac: trecere la nivel cu calea ferată, 12 podețe, șanțuri, rigolă de acostament, apărări de maluri, parapet semigreu, drumuri laterale.

Au rămas de executat: finalizarea părții carosabile, a acostamentelor, a rigolelor carosabile și a semnalizării rutiere.

dj 172g saratel domensti

Tronsonul Sărăţel – Domneşti – 2 km: aproape 3 milioane lei

Un alt tronson de pe acelaşi drum judeţean 172G pe care se desfăşoară lucrări de reabilitare este cuprins între Sărăţel şi Domneşti, şi are o lungime de doar 2,1 km. Contractul pentru execuţia de lucrări a fost scos la licitaţie în 2014, fiind estimat la 4.281.256 lei, fără TVA. Oferta câştigătoare a aparţinut SC Caterpilar Transilvania SRL, cu un preţ de 2.949.414,53 lei, fără TVA.

Pe acest sector de drum au fost efectuate lucrări de asfaltare, rigole, au fost înlocuite podeţe pentru a asigura o mai bună scurgere a apei, şi au fost amenajate trotuare prin balastare. S-au realizat și trei drumuri laterale, 2,4 km de șanțuri betonate, 152 m liniari de rigole carosabile și șapte podețe tubulare.

Lucrarea a fost recepţionată în decembrie 2015.

2 COMENTARII

  1. Faceți-i drumul ca in palma ca sa poată conduce vitezomani cu cat mai mare viteza , dar degeaba daca nu va gândiți sa faceti un trotuar sau sa latiti drumul ca sa aibe pe unde circula copiii cand se întorc de la școala , altfel sunt in pericol oricând sa fie spulberati de mașinile care Vor circula cu viteza

    • Ce vina ai toti conducătorii auto ca sunt cativa prosti care merg tare?Drumul e nașpa rău si iti strici masina si era si timpul sa se lucreze si la el.Nu vedeti ca mor tot mai mulți oameni din cauza gropilor din asfalt?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.