Aproximativ 140 de localnici din comuna bistrițeană Lunca Ilvei au înaintat o petiție autorităților județene din cauza serviciilor de proastă calitate oferite de Regiei de Apă și Canalizare Aquabis Bistrița. Oamenii se plâng că presiunea nu este corespunzătoare, calitatea apei este precară, la final de săptămână nu curge apă la robinet, iar stația de epurare nu funcționează la parametri proiectați.

Pe pagina oficială de Facebook, Primăria comunei Lunca Ilvei precizează că petiția a fost semnată de 137 de cetățeni și a ajuns la Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Bistrița-Năsăud, precum și la principalul furnizor al serviciilor – SC Aquabis SA. Aquabis le-a răspuns oamenilor și le-a transmis că problemele privind calitatea apei au fost remediate, lucru cu care localnicii nu au fost de acord.

Referitor la strângerea de semnături cu privire la calitatea apei de la rețeaua de apă din Lunca Ilvei inițiată de Grupul USR, comunicăm că un numar de 137 de semnături abonați a serviciului de apă cu date de identificare și adresa de înaintare au fost trimise la SC AQUABIS, ADI APĂ CANAL și CONSILIUL JUDEȚEAN în vederea soluționării în cel mai scurt timp. Răspunsul societății comerciale AQUABIS a fost că în urma intervențiilor s-a remediat problema calității apei.
Nefiind multumiți de remedierea problemelor sesizate primăria comunei Lunca Ilvei a depus o nouă adresă la instituțiile mai sus menționate inclusiv Prefecturii județului BN prin care solicitam luarea unor măsuri de urgență cu privire la cele sesizate, inclusiv la respectarea normelor obligatorii de păstrare a rezervei de ape PSI în caz de incendii.
Pentru cei interesați vă stam la dispozitie cu toate demersurile făcute în vederea remedierii acestei probleme„, au scris reprezentanții administrației locale din Lunca Ilvei, pe pagina oficială de Facebook.

Probleme grave, în 2015

Nu este pentru prima dată când localnicii din Lunca Ilvei au probleme cu alimentarea cu apă. În 2015, pe când rețeaua nu era încă în administrarea Aquabis SA, apa a fost infestată cu bacterii coliforme, enterococi şi e.coli peste valorile normale admise. 

Câțiva localnici care au avut probleme de sănătate după ce au băut apă de la rețea, au luat probe și le-au dus la analize, iar rezultatul le-a confirmat bănuielile. Ulterior au anunțat și Direcția de Sănătate Publică (DSP) Bistrița-Năsăud.

Când DSP  a văzut rezultatele analizelor apei de la Lunca Ilvei, a intrat pe fir cu măsuri. Primăria a fost amendată atunci cu 4.000 de lei şi a fost obligată să sisteze furnizarea de apă potabilă către populaţie până la remedierea problemei.

S-a sistat apa prin sistemul nou, ei au două sisteme acolo. Ei au încercat să pună în funcţiune un sistem nou, dar care nu a fost în regulă. Noi am dat dispoziţie, adică am recomandat să se închidă. S-a şi închis, iar în prezent se furnizează apa prin vechiul sistem, unde apa este bună doar că este capacitatea mai mică. Urmează ca primăria, eventual împreună cu Aquabisul, să rezolve problema asta. Primăria a fost amendată de noi cu 4.000 de lei. DSP a verificat ulterior dacă este închisă reţeaua, este închisă, restul ţine de primăria să îşi rezolve problema. Am înţeles că este cam costisitor, dar trebuie să facă în aşa fel încât să poată pune în funcţiune reţeaua, iar apa să fie bună. Inspectorii DSP merg şi verifică în fiecare săptămână. Pe sistemul vechi apa este potabilă, deci e în regulă, doar trebuie ca ei (n. r. – Primăria Lunca Ilvei) să regleze problema cu sistemul celălalt. Noi verificăm doar calităţile apei„, a declarat la acea vreme dr. Anca Andriţoiu, directorul executiv al DSP Bistriţa-Năsăud.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here