În jur de 54.000 de români au solicitat să facă plata facturii online, însă peste 11.000 de solicitări au fost respinse. Aceasta pentru că oamenii fie au încercat să plătească factura la altă adresă decât cea scrisă pe cardul de energie, fie pentru că factura nu a fost scanată corespunzător, fie pentru că nu au avut toate documentele necesare. Pe de altă parte, unii români au încercat să folosească cardurile de energie și în alte scopuri. Potrivit unor informații guvernamentale, au fost oameni care au încercat să-și achite rata la casă cu aceste carduri sau chiar au încercat să își cumpere biciclete.
Beneficiarii de sprijin pot utiliza ajutorul pentru plata facturilor la energie prin următoarele modalităţi: direct la poştaş (luna aceasta, cel puţin 9.000 de poştaşi vor avea în posesie cititoare optice pentru ca beneficiarii să poată efectua plata direct de la domiciliu), la orice oficiu poştal din mediul urban sau la oficiul poştal în raza căruia îşi are domiciliul beneficiarul, în mediul rural, sau online. Ajutorul se acordă în două tranşe, a câte 700 lei fiecare şi poate fi utilizat pentru plata următoarelor servicii/produse: electricitate, gaz, energie termică în sistem centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, păcură, peleţi şi alte materiale de încălzire. Pentru a beneficia de sprijin, venitul net/coabitant la nivelul unui loc de consum nu trebuie să depăşească 2.000 lei/lună, scrie Digi24.ro.
Citește și: Acoperișul și mansarda unei case din Arcalia, afectate de un incendiu