Bugetarii nu vor putea să beneficieze de tichete de masă, tichete cadou, vouchere de vacanţă şi premii în anul 2016, aşa cum reiese dintr-un proiect de act normativ al Ministerului Finanţelor Publice (MFP).

Propunerea este valabilă indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare al acestora, inclusiv pentru activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice.

În cazul instituţiilor publice, este vorba de bugetarii care lucrează în Parlament, Administraţia Prezidenţială, ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice, alte autorităţi publice, instituţiile publice autonome, dar şi instituţiile aflate în subordinea/coordonarea acestora.

În ceea ce priveşte instituţiile publice locale, sunt vizate comunele, oraşele, municipiile, sectoarele municipiului Bucureşti, judeţele, municipiul Bucureşti, instituţiile şi serviciile publice din subordinea acestora, care au personalitate juridică, indiferent cum este finanţată activitatea acestora.

Totuşi, vor exista şi anumite excepţii, aşa cum dispune proiectul de ordonanţă de urgenţă. Concret, sportivii şi colectivele tehnice care au obţinut performanţe deosebite la acţiunile sportive internaţionale vor putea să primească premii. Totodată, vor putea să acorde tichete de masă instituţiile finanţate integral din venituri proprii, serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov.

Altă măsură propusă pentru anul viitor, este ca munca suplimentară, cea în zilele de repaus săptămânal, cea de sărbători legale şi în celelalte zile în care nu se lucrează să fie compensată doar cu timp liber corespunzător.

„În anul 2016, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzător acestora, cu excepţia situaţiilor când prin prezenta ordonanţă de urgenţă se dispune altfel”, scrie în proiectul publicat de MFP.

Pe deasupra, în 2016 nu se vor acorda nici ajutoare sau, după caz, indemnizaţii la ieşirea la pensie, la retragere, la încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă. Excepţie de la această regulă va face doar situaţia în care încetarea raporturilor de muncă/serviciu va fi ca urmare a decesului angajatului.

Neacordarea tuturor acestor drepturi pentru bugetari este o măsură valabilă şi în anul curent. Potrivit iniţiatorilor propunerii de act normativ, prelungirea acesteia cu încă un an este necesară pentru încadrarea în ţinta de deficit bugetar pentru anul 2016.

„În anul 2015, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014, cu modificările şi completările ulterioare, a fost suspendată aplicarea prevederilor legale care reglementau acordarea anumitor drepturi personalului din sectorul bugetar (ore suplimentare, premii, tichete de masă, tichete cadou, vouchere de vacanţă, indemnizaţii la ieşirea la pensie, trecerea în rezervă sau retragere). În vederea încadrării în ţinta deficitului bugetar pentru anul 2016, se propune continuarea măsurii de neacordare a acestor drepturi şi în anul 2016”, este menţionat în nota de fundamentare a proiectului.

Proiectul de ordonanţă de urgenţă nu se aplică în momentan, deoarece trebuie adoptat de Executiv şi publicat în Monitorul Oficial.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.